Gå til innhold

Opera 9.63 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir scriptingen like rask på den endelige versjonen som denne, blir jeg kjempefornøyd.

Scriptingen er irrelevant. På de aller, aller fleste nettsteder er scriptingen det siste man bør tenke på hvis man vil ha det til å gå kjappere.

Jaha, så da er det viktigere å tenke på....?

Det du opplever på Facebook er en CSS/layout-optimalisering. Men å si at JS-ytelse er det siste man bør tenke på må jeg si meg uenig i. Web-apps med masse tung JS blir mer og mer vanlig, og på sider som f.eks. Gmail, Digg, osv. er det lett å merke bedret JS-ytelse.

Lenke til kommentar
Blir scriptingen like rask på den endelige versjonen som denne, blir jeg kjempefornøyd.

Scriptingen er irrelevant. På de aller, aller fleste nettsteder er scriptingen det siste man bør tenke på hvis man vil ha det til å gå kjappere.

Jaha, så da er det viktigere å tenke på....?

Det du opplever på Facebook er en CSS/layout-optimalisering. Men å si at JS-ytelse er det siste man bør tenke på må jeg si meg uenig i. Web-apps med masse tung JS blir mer og mer vanlig, og på sider som f.eks. Gmail, Digg, osv. er det lett å merke bedret JS-ytelse.

 

Det var det jeg mente jeg også. FB føles mye raskere med Opera 10a. Derfor måtte jeg kommentere det.

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar
Jaha, så da er det viktigere å tenke på....?

Ting som faktisk er relevant for nettsteder der ute.

 

Det var det jeg mente jeg også. FB føles mye raskere med Opera 10a. Derfor måtte jeg kommentere det.

Men det har ikke noe med JS å gjøre. Den raskeste JS-motoren i verden ville ikke fikset dette hvis kjernen til problemet ikke ble fikset, og den lå ikke i JS-motoren.

Lenke til kommentar
Et lite tips til dere som har problemer med CPU-bruk. GA til Tools->Preferences->Advanced->Content og deaktiver Java og Plugins. (Gjerne ogsA sound og animated images). Det gj0r at Flash og annet un0dvendig ikke startes. NAr du sA kommer over en side hvor du gjerne 0nsker Flash h0yreklikker du og velger "Edit Site Preferences", endre pA adressen i "Site" til A reflektere der du 0nsker endringen, du kan altsA velge at det skal gjelde for et helt domene, eller bare et subdomene, trykk "Content" og der aktiverer Plugins. Da vil Plugins vaere aktivert for den siten, men fortsatt deaktivert for alle andre. Antall sites jeg trenger A ha plugins aktivert pA kan sikkert telles pA en hAnd.

 

Eventuelt kan man bruke en ad-blocker, som jeg regner med de fleste gjør i firefox. Selv bruker jeg "fanboy" sin. http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...