Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av BMW E61. Trenger litt innspill.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe en E61 (5-serie stasjonsvogn fra 2004-) nå en gang på nyåret. Er det noen som kjenner til fallgruver / kjente feil på disse bilene? Jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken motor jeg vil ha, har alltid kjørt bensin men jeg må innrømme at 525d frister litt. Innspill her? Det blir enten 525i eller 525d tenker jeg.

 

Andre kriterier jeg har satt meg er følgende:

- Automat

- Helskinn

- El. seter

- 2005 eller nyere

- 350.000 kroner maks.

- Ikke for høy km. stand. 100.000 går fint.

 

Kom gjerne med anbefalinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg sin far har en e39 525d som er fantastisk. Han har chipet den og den går som bare det. Han har alltid vært et skikkelig "petrolhead" men nå sier han at han aldri vil ha bensinbil igjen, noe som sier litt.

 

Utenom det har jeg ikke noe å komme med, uten om at om jeg hadde vært i din situasjon så hadde nok jeg kjøpt diesel 6er.

Lenke til kommentar
En kompis av meg sin far har en e39 525d som er fantastisk. Han har chipet den og den går som bare det. Han har alltid vært et skikkelig "petrolhead" men nå sier han at han aldri vil ha bensinbil igjen, noe som sier litt.

 

Utenom det har jeg ikke noe å komme med, uten om at om jeg hadde vært i din situasjon så hadde nok jeg kjøpt diesel 6er.

 

Ja, det er det som er hovedgrunnen til at jeg snuser på diesel. Har hatt chippa biler før, og forskjellen er jo som natt og dag. Lavere forbruk enn bensin er også et pluss selvsagt, men det er ikke noe jeg legger så mye vekt på egentlig. Lyden i rekke-sekserne (bensin) er jo helt nydelig, så jeg vil jo savne den dersom jeg går for diesel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...