Gå til innhold

[Løst]Mine dvd- og blueray-brennere forsvant fra Vista 64-bit!


Ken_Tucky

Anbefalte innlegg

Starta opp pc'en i går kveld, og plutselig var alle dvd-enhentene mine borte!

Jeg har 3 enheter - 1 Nec 3550A dvd-brenner, 1 LG GGW-H20L Blueray brenner, og en virtuell brenner DF0759U GZA555Y SCSI cd-rom device som er mountet av Alcohol 120.

 

Alle 3 er nå borte fra "Min datamaskin" og Roxio Creator 2009/Alcohol 120 finner heller ikke noen drev.

Jeg får dem opp i enhetsbehandling, men der står alle 3 drevene med varseltrekant og om jeg ser på egenskaper så står det "Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes."

Om jeg velger å søke etter løsning, så skjer det ingenting. Det kommer opp et lite vindu med "Kunne ikke laste driverprogramvare, Windows ser etter en løsning på problemet", men det forsvinner igjen etter noen få sekund og ingenting skjer. Jeg har prøvd å oppdatere driverprogramvaren, både automatisk og manuelt men det funker heller ikke.

Hva i svarte kan det være som forårsaker dette?

Jeg kjører Windows Vista 64-bit Home Premium, og det virker som alt annet på maskinen fungerer som det skal. Setter stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opplevde noe liknende med det ene sekundære, skjermkortet mitt. Det løste seg da jeg tok det ut av maskinen, bootet med bare det ene kortet i, deretter slukket maskinen igjen, satte kortet inn igjen og bootet på nytt. Kjører også Vista x64 btw.

 

Mulig dette funker for deg også.

 

Får prøve å koble fra den ene dvd-brenneren og se hva som skjer. Merkelig at den virtuelle også er borte, da.

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Starta opp pc'en i går kveld, og plutselig var alle dvd-enhentene mine borte!

Jeg har 3 enheter - 1 Nec 3550A dvd-brenner, 1 LG GGW-H20L Blueray brenner, og en virtuell brenner DF0759U GZA555Y SCSI cd-rom device som er mountet av Alcohol 120.

 

Alle 3 er nå borte fra "Min datamaskin" og Roxio Creator 2009/Alcohol 120 finner heller ikke noen drev.

Jeg får dem opp i enhetsbehandling, men der står alle 3 drevene med varseltrekant og om jeg ser på egenskaper så står det "Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes."

Om jeg velger å søke etter løsning, så skjer det ingenting. Det kommer opp et lite vindu med "Kunne ikke laste driverprogramvare, Windows ser etter en løsning på problemet", men det forsvinner igjen etter noen få sekund og ingenting skjer. Jeg har prøvd å oppdatere driverprogramvaren, både automatisk og manuelt men det funker heller ikke.

Hva i svarte kan det være som forårsaker dette?

Jeg kjører Windows Vista 64-bit Home Premium, og det virker som alt annet på maskinen fungerer som det skal. Setter stor pris på hjelp!

 

Nå har jeg prøvd flere forskjellige ting, bla. systemoppretting, men får ikke bort dette irriterende problemet. Har også avinstallert Alcohol 120 uten at det hjalp. Er det ingen som vet hvordan jeg kan få mine brennere til å fungere i Vista igjen?

Lenke til kommentar

 

Hjertelig takk. BearCat! Dette løste problemet.

Tenkte overhodet ikke på at det kunne være Roxio Creator 2009 som lagde dette problemet.

Jeg husker nå at jeg installerte en oppdatering til Creator 2009 i forrige uke, og det er sannsynligvis da det har skjedd.

Tro om dette kan skyldes en konflikt med den virtuelle driven som er mountet av Alcohol 120?

Jeg har virkelig slitt med å finne ut av dette problemet, og så var det en så simpel ting.

Jaja, takk atter en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...