Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Komplett" anlegg - Peugeot 206 (nybegynner)


Niram

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har kjøpt meg en 96- modell Peugeot 206 for ikke lenge siden. Det sitter en blaupunkt- spiller i den, men lyden er jo rimelig sped da. Dette har jeg så klart lyst til å gjøre noe med, men er fullstendig grønn på dette området.

 

Hva vil dere anbefale av høyttalere, sub og spiller? Totalpris bør holde seg innenfor 2-3000 (om det er mulig?).

Stiller ikke enorme krav til lyden, men vil at det skal være litt trøkk og låte bedre enn orginalanlegget.

 

Og hva med montering? Faren min kan en del om bil, men er dette egentlig veldig vanskelig?

 

Hva bør byttes og hva bør beholdes? Trenger jeg høyttalere bak? FLOTT om noen med samme bil har noen innspill. Men ALT er så klart av interesse :)

 

Takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis du har såpass stramt budsjett ville jeg heller satset på frontsett og sub istedet for bakhøyttalere og sub. For å gjøre det enklest mulig kan du finne størrelsen på elementene som sitter i bilen din orginalt, og kjøpe tilsvarende nye elementer i samme størrelse.

 

Det beste er også å koble frontsettet på forsterkeren da den i spilleren kan bli i svakeste laget for kraftigere ettermonterte elementer. Du må da også trekke nye kabler fra frontsettet til bagasjerommet hvor du mest sannsynlig vil ha forsterkeren. Så litt jobb blir det med det, men det er som regel ikke den store jobben å legge nye kabler gjennom kupeen.

 

Til den prisen kan du ikke forvente det helt store, men det vil helt sikkert være bedre enn orginalanlegget, uten at jeg har hørt orginalanlegget i din bil.

Lenke til kommentar

Hertz ES250D1 10" - 700kr Engenaudio

Fusion EN-AM6001 monoblokk Monoblokk - 800kr Engenaudio

Soundstream Lil Wonder LS502 hvis du har 5", Soundstream Lil Wonder LS402 om du har 4" høytalere 400-450kr Engenaudio

DY9110 - basskasse 398kr dynabel/eltek

"high end" kabelsett fra biltema eller tilsvarende (4-500kr)

I tillegg kommer det ett par 100 kr i frakt

 

Dette er tilbudspriser og tror ikke mr Engen har igjen mye til denne prisen.( http://bilstereoforumet.no/showthread.php?...highlight=engen )

Kjøper du dette vil du få grei lyd, og er vel vanskelig å få noe mere for penga (hvis du skal kjøpe nytt ihvertfall)

Lenke til kommentar

Kommer ann på hva du skal ha.. Pioneer spillern til 1500 spiller bra som bare det. Men skal du ha Subber og forsterkere kan dette bli litt dyrt. Men som sagt så kommer det helt ann på hvilke mere du skal ha.

Men om du skal ha pioneer. Basser og forsterker så tviler jeg litt på at det kommer på under 4000. Men som sagt, masse å velge i, og sikkert masse gode pakke priser å sånt :)

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke har svart her på en stund, har vært litt opptatt.

 

Har hvertfall fått satt inn pioneer- spilleren nå, og lyden er forbløffende mye bedre allerede. Fikk et greit tilbud på 6x9 høyttalere på Torshov (1700 for fjorårets toppmodell fra pioneer). I tillegg hadde de en kurant forsterker til 1000 kr. Så mulig jeg ender opp med noe sånn. Vil ikke 6x9 gjøre nytten greit i en så liten kupe som jeg har?

 

Jeg er absolutt ingen hifi- entusiast og hvertfall ingen råner, så er ikke så utrolig kresen. Bør jeg kjøpe torshov sitt eller jbl- pakka (http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736) hvis jeg bestemmer meg for en sånn løsning?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...