Gå til innhold

Litt hjelp til føring av økonomi. Blitt forretningsfører for et sameie.

sdf123

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått i oppgave av sameiet å være forretningsfører. Jeg skal kun holde kontroll på hva som kommer inn av penger i forhold til husleie og eventuelle oppussingsarbeid. I tillegg skal jeg betale regninger som kommer inn under sameiet.

Noen som har en smart måte på hvordan jeg kan få ført dette greit ned, altså via et excel ark eller lignende. Det er ikke noe behov for momsing ol.

Noen som kanskje sitter i lignende situasjon og har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er så vanskelig med å notere hvem som har betalt, og hvilke regninger som er betalt? Som sagt er vi ikke momspliktige, vi har heller ingen som jobber her, så er ikke snakk om noe ansatte.

Kun å føre et lite budsjett på hva vi betaler i felles strøm, forsikring og kommunale avgifter på selve bygget og hva vi får inn i husleie fra de forskjellige.

Skrevet (endret)

Hvis du ikke skjønner hva som er så vanskelig med det, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du spør om hjelp.

Å føre et regnskap i et excelark er ikke noe jeg ville anbefale noen, men siden du virker bestemt på at dette vil fungere er det vel bare å skaffe seg en kontoplan og sette i gang.

Du har forresten ikke anledning til å føre regnskap for andre så lenge du ikke har autorisasjon eller ikke er ansatt i foretaket, men det er kanskje ikke så nøye?

Endret av Sol79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...