Gå til innhold

Ser etter Nett-PC


Inkita

Anbefalte innlegg

Finnes jo mange tråder rundt og har sjekket en del, men når hver tråd er på 100++ sider så tar det sinnsykt lang tid.

Jeg er på utkikk etter en nett-pc. Den skal for det meste brukes til skole (skriving), surfing, youtube, musikk, litt lettkjørte spill (CS?) og lignende. Husk at word, surfing, musikk kjøres på samme tid +MSN. Klarer nett-pc dette uten problemer?

+PCn må ikke bli altfor varm.

+PCn må ikke lage altfor høy støy.

+PCns batteri bør vare en stund.

+Tastaturet bør være digg å skrive på. (Helst standard entertast og stor backspace og ikke sånn miniatyr greie..)

+Bluetooth

 

Jeg tenker at jeg kommer til å bruke PCn videre når jeg går ut av VGS. Er på VGS ennå.. >_<"

Så det er greit med en liten 1kg pc istedenfor en feit og tung pc.

 

Uansett, det står mellom linux og windows (fordeler og ulemper? vil gjerne kjøre word. og har aldri brukt linux før..), SSD eller vanlig HDD.

Også selvfølgelig hvilken PC.

 

PCene som jeg har interesse for er

-Asus EEE 901 (noe i den duren..er også åpen for andre typer EEE!!)

-MSI Wind/(Advent 1422 eller no?)

-Acer Aspire One (Har ikke BT?)

 

ET MUST for Pcn er at den har BLUETOOTH.

Ingen bluetooth = Må se etter annen PC.

 

Sikter for en prisklasse på 3500 +/- maks. (jo mindre jo bedre!)

Helst bør PCn kunne kjøpes fra en butikk i Oslo eller det området og i Akershus..

Nett bestilling er ikke pappa så særlig fan av så det blir nok ikke det som er 1.valg.

Derfor har jeg setti opp advent pcn ved siden av MSI.

Asus må vel også bestilles fra nett? :O

 

Takker for innspill!!

 

PS: Sjekket ut denne

WLT118.rev2.asus-728-75.jpg

Asus EEE 904 HD. Tastaturet er PERFEKT!! men vet jo ikke størrelsen på ekte! Uansett, er det noen som har meninger om EEE's?

Denne leveres med Intel Celeron og SATA HDD. Veier 1.4 KG m/ 6-cell batteri..fant den på mpx.no men mulig å få den i butikken? Den går for 3000kr på mpx. Men ser ingenting om noe BT :O!!

Endret av Inkita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vil anbefale deg HP 2133, den har et utrolig stort og bra tastatur, web cam, brukbare høytalere, bluetooth.

eneste er at den er veldig dyr i forhold til hva du er ute etter. koster 500 mer.

 

Har innstalert ubuntu 8.10 på den og alt fungerer rett ut av esken, skjerm drivernne og alt fungerer kjempe bra, innstalerte open office 3.0 og den fungerer veldig fint til film, musikk og kontor arbeid.

 

Linux 2133

Den kommer standard med suse enterprise, men bare og installere ubuntu eller andre linux versjoner vis du ønsker.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Oi! Men den processoren den bruker er vel ikke så veldig bra? :/

Ønsker at det skal være XP eller microsoft slik at jeg kan bruke office. Er ikke så veldig glad i linux, men har selv aldri prøvd det heller!! Aldri hørt om suse hell :/

Den PCn likte jeg faktisk, men prisen blir litt mye for min del. Ikke at 4000 er mye, men jeg vil helst ikke bruke så veldig mye! :O

 

Uansett ser jeg også på en HP mini 1000, etterkommeren av den PCn nevnt over. Hakke kommet til norge ennå så vidt jeg vet. Men det står at den skal være i europa i siste del av 2008 :/

 

Review: http://reviews.cnet.com/laptops/hp-mini-10...7-33351192.html

Kunne ha trengt en USB til +VGA tilkobling.. ellers en meget god PC.

Tar jeg ikke feil blir den billigere enn 2133? :O

Endret av Inkita
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan innstalere xp eller vista på den også vis du ønsker.

 

Jeg bruker den til alt mulig, se film, se på bilder og skrive dokumenter.

Har ikke prøvd den med windows XP men når den skal takle vista business burde den klare xp uten problemer, og det fins drivere for xp på hp sin hjemmeside.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Hvis du syntes 904 var fin så vil jeg anbefale 1000h, denne får du kjøpt i butikk i Oslo. Den har ca samme chassis som 904, men den har Intel Atom prosessor istedetfor Celeron, den har også 1" større skjerm (Skjermen fyller med andre ord mer av chassiet...

 

Prisen ligger vel på 3500+, kanskje nærmere 4000 om man må kjøpe i fysisk butikk.

 

/Espen

 

EDIT: Den har også ellers alt det du påpeker at pcen må ha. Om du har spørsmål er det bare å fyre løs så kan jeg svare så godt jeg kan ut fra egen erfaring.

Endret av MrEspen
Lenke til kommentar
Jeg fikk prøve noen forskjellige mini maskiner før jeg

endte opp med Toshiba NB100.

Acer Aspire One støyet for mye, Asus eee900 var for treg,

eee900 hadde for liten harddisk.

Toshibaen var bra utstyrt, ganske rask og solid.

 

 

Jeg har også tenkt meg på Toshibaen. Hvordan er varmeutviklingen på den?

Lenke til kommentar

Lurer også litt på nett-pc.

 

Så lurer jeg litt på

 

ACER ASPIRE ONE A150

Eller

LENOVO S10?

 

Virker litt fristende med 10" Men noen som har erfaringer med LENOVO S10? Har ikke funnet så mange annmeldelser der ute

 

Edit: Nå så jeg jo også Toshiba NB100 :( Skal helst være under 3500,-

Endret av Ullsokk1
Lenke til kommentar

Toshiba NB100 er veldig fin! Jæklig synd at den mangler BT!

Koster jo 3000kr, veldig niceprice!

Vil så gjerne ha BT for da kan jeg overføre med mobilen på stedet uten kabel. Kabel er så slitsomt og alt >_<"

 

Til MREspen: Asus 1000h ser litt stor ut forhold til de andre nettpcene og tastaturet ser jo veldig bra ut og resten av de greiene, men nå kommer det til prisen som er 3700 +/- slik jeg har forstått og det er en LITT høy pris for en nett pc. Den ser også veldig stor ut?

Hvordan er det å skrive f.eks en oppgave på denne pcn? Eller 1-2 sider med word dokument?

Lenke til kommentar
Toshiba NB100 er veldig fin! Jæklig synd at den mangler BT!

Koster jo 3000kr, veldig niceprice!

Vil så gjerne ha BT for da kan jeg overføre med mobilen på stedet uten kabel. Kabel er så slitsomt og alt >_<"

 

Til MREspen: Asus 1000h ser litt stor ut forhold til de andre nettpcene og tastaturet ser jo veldig bra ut og resten av de greiene, men nå kommer det til prisen som er 3700 +/- slik jeg har forstått og det er en LITT høy pris for en nett pc. Den ser også veldig stor ut?

Hvordan er det å skrive f.eks en oppgave på denne pcn? Eller 1-2 sider med word dokument?

 

Den har som sagt akkurat samme chassis som Asus 904 som du nevner i førsteposten din. Den er klart større enn 901/701, Acer Aspire One etc, men å si at den er veldig stor stemmer nok ikke. Jeg var selv noe skeptisk til størrelse når jeg gikk til innkjøp, jeg ville nemlig også ha noe som var så lite som mulig. Etter å ha prøvd både denne og 901 side om side i butikken så ble det altså et kompromiss mellom størrelse og brukervennlighet. For min del er 10" den perfekte størrelsen, og den aller største fordelen med den er det fantastiske tastaturet og den overlegne batteritiden.

 

Det er ingen problem å skrive lengre oppgaver med tastaturet, det er minst like behagelig som noe annet laptoptastatur jeg har eller har hatt.

 

Det kan nevnes at denne pcen stort sett har tatt over som min hverdagspc, det er bare når jeg trenger større skjermflate og oppløsning at jeg må ty til en annen pc, og da er det stort sett fordi jeg skal sitte og programmere over lengre tid.

Lenke til kommentar
Hei! Nå står det mellom:

 

Toshiba NB100

 

Lenovo S10e

 

AAO A150

 

Noen tanker?

Jeg har prøvd de du nevner, og Asus eee900 kjøpte tilslutt NB100

en bra skole maskin.

 

Aceren støyer, vifta går ofte og har en hvinende lyd. Anbefales ikke.

Lenovoen er en solid og bra sak, men den er jo større og tyngere enn de

to andre. Batteritiden var noe svak.

Asusen hadde en ubrukelig HD, latterlig treg!!

Toshibaen var den jeg fant var best.

Lenke til kommentar
Anbefaler LG X110 som snart kommer med innebygd Turbo 3G og som har 10 tommers skjerm og ser lekker ut. Spesielt tastaturet er godt, med bl.a. en godt plassert høyre shift tast og piltaster.

 

Står jo at netshop har over 100 av den da? Har de den inne, eller er det bare fjernlager?

 

Den modellen som de nå har inne, har dessverre ikke innebygget 3G. Men hvis det er OK for deg, så finnes altså den nå. Om noen få uker, tidlig på nyåret, kommer den modellen som har innebygget Turbo 3G, slik at du slipper å bruke en USB-dongle for å få internett-forbindelse med SIM-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...