Gå til innhold

Min erfaring fra Amentio.


MysticoN

Anbefalte innlegg

Foradret topic og innhold i post 1. 

 

 

 

 

 

Den 4.12.08 bestilte jeg 3 varer derfra, 2 av de 3 varene var på lager, menst den siste skulle komme på lager den 06.12.08. Jeg skreiv et notat om at de skulle sende meg en mail vist vare nr 3 vart forsinket.

 

 

*Den 7.12.08 så jeg at den enda ikke var på lager, og jeg hadde ikke fått noen mail fra de selv om jeg skreiv i notat feltet at de skulle sende mail vist varen vart forsinker, sendte de en mail og spurte om varen kommer snart.

 

* 09.12.08, enda ikke noen mail fra de, og ikke svar på den mailen jeg sendte til de den 07.12.08. så jeg ringte de. Fikk vite at varen ble forsinket fra en av disse grossitene, og skulle komme på lager den 12.12.

 

* 12.12.08, enda ikke noen pakke, mail eller forandringer. Skrei en mail på nytt og spurte fint hva som skjer og når varen kommer. 

 

*12.12.08 fikk vite at den kom før den 16.12, og beklaget at den vart forsinket igjen.

 

27.12.08 grunnet mye jobb og natte jobb samt et par rød dager, fikk jeg ikke kontaktet de den 27. Hadde egentlig ikke så mye tid til å tenke på pakken heller. Så at de no hadde 47 på lager. sendte en ny mail.

 

*06.12.09, ringte de idag og sa ifra hvordan saken lå ann og hvor skuffet jeg var over amentio, han jeg snakket med virket likegylldig og sa at varen var kommet til molde. Han kunne ikke svare på hvofor/hvordan varen var forsinket og hvorfor det er så vanskelig å få kontakt med de. Han mente at mailen var sendt men at det var jeg som ikke hadde sett den. Jeg bedde han sende mailen med sporings nr på nytt, til både den adressen de har og min nye gmail adresse. spurte også om han kunne lese opp sporings nr til. Han leste det opp menst jeg skreiv det ned, der etter leste jeg opp hva jeg skrei slik at vi kunne være sikker på at jeg hadde fått rett nr, gjorde det samme med mail adressene mine.

 

4 timer seinere, og jeg har enda ikke fått mail fra de, hverken på hotmail kontoen eller gmail er det noe mail fra de. 

 

Sporings nummert jeg fikk var feil, ringte til og med posten for å spørre om det var en annen måte å få vite hvor pakken var eller om den var i min hjemmby. Kom ikke lengre med posten, så jeg ringte tilbake til amentio, fikk vite at pakken var ikke sendt med posten men med DB schenker og at jeg måtte kontakte de og ikke amentio for å få pakken. Han kunne heller ikke svare på hvorfor jeg har sluttet å mota mailer fra de.

 

2 timer til gikk og jeg får kanskje pakken min på døren i dag. 

 

 

 

Dette var min erfaring, bestilte varene den 04.12.08, hvor den siste varen skulle komme den 06.12.08. Den  6. januar kommer fikk jeg kanskje pakken min, tok 1mnd å få den pakken, samt mye hodebry med amentio. Siden de kom med "falsk" håp hele tiden valgte jeg å ikke kansulere orderen, og når jeg først fant ut at det var ugler i mosen var det for seint siden den varen ikke var på lager på de andre butikkene.

 

skal nevnest at jeg bestilte en var på komplett søndag den 04. januar kl 0400, fikk melding i dag at varen har kommet og er klar for henting. Slik det skal være. 

 

Siste gang jeg handler på Amentio. 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter at de ikke svarer på mail fra meg ringte jeg de. fikk beskjed igjen om at varene ikke var på lager selv om det står at de er på lager på dere nett side.

 

Varene blir sendt mandag. Amentio kan godt hende at er det billigste valget, men kun vist du kan vente 1-2 uke( r)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

no er det nokk, sendte mail i går å spurte om sporings nr til del 2 av min ordre siden jeg så til min store glede at vare nr 3 endelig var på lager. til min store skuffelse (men ikke helt uventet) fikk jeg dette svaret:

 

 

 

Hei

 

Vi fikk dessverre ikke allokert noen av de som var kommet på lager, men den som ligger i bestilling til deg er estimert inn på lager 19.12.08

 

Dette er en vare som skulle kommet på lager den 06.12.08, og en dag i dag har de den enda ikke på lager. 

 

Første og siste gang jeg handler på den butikken. makan til dritt har jeg ikke vært borti.

 

Inser at jeg ikke får denne før jul no og er noe forbannet. 

Lenke til kommentar
Det er slik du må akseptere for å få prisene amentio opererer med. De er jo tross alt billigst fordi de speiler lager til forskjellige grossister.

 

joda, men når en vare er forventet inn på lager den 6 desember og enda ikke har blit sendt en dag i dag så er det noe som ikke stemmer. 

 

selv varer som er på lager er no ikke på lager. 

 

så da kan man spørre seg selv, er det verdt å spare 50-100 kr på en vare vist man må vente 2-3 uker lengre på å få den.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Det er slik du må akseptere for å få prisene amentio opererer med. De er jo tross alt billigst fordi de speiler lager til forskjellige grossister.

 

joda, men når en vare er forventet inn på lager den 6 desember og enda ikke har blit sendt en dag i dag så er det noe som ikke stemmer. 

 

selv varer som er på lager er no ikke på lager. 

 

så da kan man spørre seg selv, er det verdt å spare 50-100 kr på en vare vist man må vente 2-3 uker lengre på å få den.

 

La oss si at amentio speiler et lager som oppgir at noe er på lager, da er det jo ikke amentios feil at de feilinformerer. Det er som sagt speiling av andre lager vi snakker om her.

Lenke til kommentar

2 dager siden hadde de 10-49 på lager i følge siden deres, i går skulle min komme på lager den 19.12 og når jeg sjekket i dag står det

 

 

 

WESTERN DIGITAL WD TV HD Media Player (WDAVP00BE) 1 22.12.2008.

 

 

 

Sendte mail i dag om å få hevet kjøpet. skal ALDRI handle derfra igjen. har vært inne å forandret min e-mail adresse og passord no, slik at jeg kommer til å glemme det om en tid.

 

 

 

Dere kan si hva dere vil om at de er billigst pga at de bruker grositt lager, men når de holder på å forandre dato'en når en vare kommer på lager med 2-3 dager fra den 6 desember til i dag så er ikke dette en butikk jeg er fornøyd med. 

 

Det er også verdt å vite at jeg skrev i notat feltet når jeg bestilte de varene jeg ville ha at de skulle sende meg en mail om noen av varene vart forsinket, noe de aldri gjorde. Setter løst på denne tråden for det er vel ikke vits i å la denne her forsette. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har også svært negative erfaringer med Amentio.

 

23/1 bestilte jeg en TV fra Amentio

Da jeg ikke hadde helt oversikt over mine kredittkort, prøvde jeg to først, før det var dekning på det tredje.

Da jeg per 28/1 ikke hadde mottatt noen tv bestemte jeg meg for å ringe Amentio.

Amentio hadde da bestemt seg for at dette var et svindelforsøk og svarte faktisk at de ikke hadde lyst til å hjelpe meg, og at dette ble en sak mellom de og Teller.

Min kortleverandør LOFavør/Entercard forteller meg at Amentio har gjort et vellykket trekk den 23/1, altså bestillingsdato.

Så de har faktisk fått pengene sine, sier de.

 

Jeg har i går brukt timesvis på å snakke med Entercard, Lofavør, Teller, og Amentio, og generelt blitt behandlet svært dårlig av Amentio.

Basicly sier Entercard og Teller at Amentio har fått pengene sine, så de er nødt til å sende meg produktet jeg har kjøpt.

Amentio sin betalingsansvarlige sier om og om igjen at det kan han ikke gjøre siden det er brukt forskjellige kort og at dette bare er for min egen sikkerhet.

 

I sted fikk jeg Entercard til å ringe til de og fortelle de at de måtte sende min tv. Da skal de visstnok sende en tv, men om det skjer gjenstår jo å se.

Når jeg snakket med Amentio i sted var de stort sett bare frekke mot meg. Jeg spurte når jeg kunne forvente å få noen tv, ja nei det kunne bli over helga det.

Faktisk har de ikke tv'en jeg har bestilt på lager lenger, hvis man ser på deres nettsider står den ikke oppført på lager.

Hvordan har de da tenkt å levere den tv'en nå da? Den var jo på lager når jeg bestilte den.

Så spurte jeg om de hadde tenkt å gjøre noe for at jeg skulle bli en fornøyd kunde - nei, noe mer enn de hadde gjort hadde de ikke tenkt til å gjøre.

 

Status:

per 29/1 er den fortsatt ikke levert, ei heller noe sporingsnummer.

Lenke til kommentar

jeg skal vertfall aldri bruke amentio igjen, og vil ikke anbefale ametio til min verste fiende engang.

 

Edit: hadde jeg vært deg ville jeg kansalert kjøpet og krevd å få pengene tilbake før det blir verre. Jeg måtte vente over 1 mnd på en vare som skulle komme på lager 2 dager etter jeg bestilte og som var på lager 2 ganger løpet av den perioden.

 

De så heller ikke noen grunn til å gjøre noe ekstra for at jeg skulle bli en fornøyd kunde, så derfor er jeg her og forteller hvor negativ min erfaring med Amentio er og vær sikker på at jeg advarer alle mine venner fra å bestille noe fra ametio.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Jeg ble veldig overrasket over å oppdage at TV'en kom fra Deal.no!

Så når man handler fra Amentio, så kjøper de TV'en fra DEAL.NO!??

 

Jeg har overhodet ikke noe lyst å handle fra Deal.no.

 

Denne handelen må være det sjukeste jeg har vært borti, fullt av frekke tullinger hos Amentio, og så når varen til slutt kommer, så kommer den fra DEAL.NO!?!??

Lenke til kommentar

Amentio skaffer varer fra de grossistene som er billigst. Hva betyr det om varen kom fra lageret til deal.no? Du har fremdeles kundeforholdet ditt til Amentio..

 

Forøvrig bare gode erfaringer med Amentio. Raidkontrolleren jeg bestille kom direkte fra lager i Nederland eller no slikt, over natten med DHL (selv om jeg hadde bestillt servicepakke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...