Gå til innhold

Noen flere som har hatt problem med at ps3en fryser bildet?


curtiis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ekstra hyggelig når du er i kamp med fiender som du vet har fete ting, og etter omstart er de erstattet med en hund eller noe. Meh.

Ja virke som det skjer når aktiviteten blir stor, nesten som grafikken blir for mye og så fryser bildet.

 

Hmm, vart vel ikke heilt heldig den overskrifta :p

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Ser ut til at det er fallout spillet som er problemet, litt fult av bugs. Noe av de samme problemene på pc og 360 også, leste noen på nettet som har hatt værre problemer en fryst bilde. Blir vel fikset i en patch når trophy support kommer til spillet, siden vi var så heldig på ps3 å slippe tilleggene som kommer.

Lenke til kommentar

Samme problem hos meg. Problemet startet da jeg første gang spilte Fallout 3, et spill jeg nå knapt får startet før maskina fryser.

Har lagt bort spillet inntil videre, og sågar bestilt det til 360 også!

 

Etter at disse problemene startet har jeg også opplevd at konsollen 'fryser' når jeg spiller musikk, ser blu-ray film og surfer på nettet med PS3'en sin nettleser.

 

Har derimot spilt time på time med LBP uten at noen problemer oppstår.

 

Lurer på om disse tingene kan løses med en patch, eller om det blir å sende inn konsollen til reparasjon... Noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg opplever også dette i Fallout 3 til tider, sterkt irriterende de gangene det skjer.

Men har merket at venter man lenge nok resumer spillet igjen etterhvert (til deg som kommenterte at det er kjedelig midt i en kamp med fiender med bra utstyr som kan bli erstatta av en bikkje).

 

I tillegg har jeg tre forskjellige characters jeg varierer mellom å spille med etter humør ("good", "evil" og "neutral/ikke så nøye"), det er kun sistnevnte jeg har opplevd det med. Dette er den karakteren jeg har spilt desidert lengst med (level 10) , og har mest stash osv med, kan dette ha noe å si?

Det skjedde nemlig ikke tidlig i spillet, og de to reindyrka evil/good-karakterene mine som ikke er mer enn level 5-6 har jeg ikke opplevd det med heller, kun den ene karakteren.

Men det kan jo være tilfeldig, hva vet jeg :)

Lenke til kommentar

jeg har rundet fallout én gang og er på andre gjennomkjøring nå, uten at jeg har merket noe til problemet. nå spiller jeg imidlertid sjelden i mange timer av gangen og jeg mener å ha hørt/lest et sted at problemet som dere beskriver er tilknyttet cachen som spillet bygger seg opp etterhvert. dette var visst også et problem i oblivion i sin tid og med tanke på at bethesda har for vane å slippe uferdige spill ser jeg ikke bort ifra at de kan ha klusset til dette denne gangen også.

 

uansett: det jeg har lest kan hjelpe er å slette fallout 3s "game data", ikke savegames, men selve installasjonsfila som legger seg på ps3-disken. spillet vil lagge litt i begynnelsen når du setter det i gang igjen (antageligvis så kopieres det over til disk mens du spiller), men etter noen minutter skulle alt være i orden. kortere spilleøkter kan også være fordelaktig med tanke på opphoping av cache.

 

jeg har imidlertid ikke hatt noe behov for å teste dette selv (foreløpig iallefall), men det kan jo være en løsning for noen av dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...