Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD 0x00000124 Etter formatering + bytte av skjermkort


Anbefalte innlegg

Har store problemer med pcen etter at jeg formaterte den, og et par dager senere byttet jeg skjermkort (problemet var der før jeg byttet skjermkort også) Får ofte BSOD 0x00000124 som vistnok skal dreie seg om audio problemer, har de nyeste og korrekte driverne der. Har XFX produkter og er andre som har erfart den samme feilen med denne produsenten.

 

Feilene skjer bare mens jeg spiller WoW og gjør andre ting samtidig. Plutselig kan pcen restarte av seg selv uten noen form for BSOD, eller så kan mozilla klikka vært minutt, eller skype holde på maks i 5 min før jeg får beskjed om at skype har sluttet å virke. Alt går knirkefritt hvis jeg ikke spiller. Jeg får også ofte Fatal Error der jeg får beskjed om at Memory could not be read. Har prøvd å bytte om plasser på rambrikkene, og bare bruke 2GB, uten hell...

 

Noen som kan hjelpe meg? Føler jeg har prøvd det meste :(

 

Takk

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær litt mere presis.

Tittelen din sier stop kode 124 mens du i posten sier 142.

Er det XP32/XP64/Vista32/Vista64 ?

Hva med parameter kodene du får ? Eks: 0x00000124 (0x00000000, 0x866C6440, B2000000, 0X00070F0F)

 

 

STOP Error 0x00000124: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR

STOP error 0x124 means that a fatal hardware error has occurred. uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA). STOP code 0x00000124 may also display "WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR" on the same STOP message.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Litt sent i går skjønner jeg, ihvertfall, det er til Vista 32-bit og det er 124 stopcode ikke 142. Når jeg tenker på det så flashet jeg også ny BIOS, mulig det kan være det?

 

vet ikke spesifikt hvilke koder jeg får på BSOD, da denne oppstår mindre hurtig enn de andre "crashene" som instant reboot, eller at lyden henger seg og pcen er fryst

Lenke til kommentar

begynner å bli gal her, skjer minimum 10 ganger daglig, det som skjer mest er at pcen bare starter på nytt uten noen som helst bluescreen, lag eller noe slikt. Jeg har prøvd å oppdatere drivere og alt mulig, ingenting hjelper. Har en følelse av at det kan være pga biosen, for det begynte etter at jeg hadde formatert og tenkte like så greit å oppgradere bios i samme slengen...

 

Ingen som vet altså? :(

Lenke til kommentar

For å hindre at pc'en din ikke restarter automatisk ved BSOD kan du gå inn på innstillinger for oppstart og gjenoppretting og huke vekk "Start på nytt automatisk".

 

 

Bug check 0x124::WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR

Hovedsakelig betyr denne meldingen at du har hardware som skaper trøbbel.

Avhengig av de andre parametrene. F.eks hvis første parameter er (0x3.....) har du et problem med et pci express kort, mainly skjermkort.

 

Men, som du mistenker, er årsaken mest sannsynlig bios-oppdateringen din.

Uten resten av feilkoden kan jeg ikke si 100% hva årsaken er men det kan se ut som biosversjonen du har brukt ikke er kompatibel med cpu'en din. (REN gjetting selvsagt)

 

Phido

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...