Gå til innhold

Ny gamer pc 10-12k HJELP


Anbefalte innlegg

Hei, til neste år skal jeg bygge en ny pc til ca 10-12.000 kr

har laget et liste med diverse komponenter jeg skal ha

Prisguide GamerPc V1

NB: jeg er ikke akkurat særlig god til å velge ut riktige komponenter til pcer, så hadde vært fint om noen kunne gitt meg tilbakemelding om listen ;)

 

Jeg har hørt man burde ha samme brikkesett på grafikkortet som man har på hovedkortet(for at de skulle kunne samarbeide bedre), men det var ganske vansklig for meg å finne.

Skal også ha et hovedkort som støtter DDR3-Ram, kan også støtte firkjerne og dobbelkjerne prosessor.

Vil også helt ha et grafikkort som er ca like bra som MSI GeForce 9600 GT(om det er bra?)

 

Skal for det meste bruke pcen til Div spill som Gta IV, source spill, age of conan(?) og litt til musikkinnspilling.

 

Noe god råd om kjøling til kabinettet?

Er litt usikker på om kabinettet passer til Atx hovedkort?

 

Post spørsmål om du lurer på noe ;)

 

MSN: [email protected]

Endret av Jorbazz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Kabinettet du har valgt blir noe vanskelig å få tak i vil jeg si, se på Antec Twelwe Hundred eller Nine Hundred (som har RÅ kjøling), eventuelt finne deg et Lian Li kabinett!

 

Ser du er intressert i DDR3, men jeg vil heller anbefale DDR2 som gir mye mer for pengene til ditt bruk. Kjøp Corsair sine med vifter! Skal du bruke 22 tommer eller mindre skjerm så har du det skjermkortet du har valgt, skal du ha større skjerm kan jeg anbefale å gå opp til 4870x2.

 

Valg av CPU burde være qx9550 vist budsjettet skulle stå til, vist ikke ville jeg ha valgt e8600 eventuelt 8500/8400!

 

Hovedkort vil jeg anbefale et av Asus med Intel P45 chipset, Asus P5Q Premium eller Pro, eventuelt kjøpe et X48 chipset hovedkort som Asus Maximus vist du har planer om å kjøre 2 skjermkort i crossfire.

Lenke til kommentar
Kabinettet du har valgt blir noe vanskelig å få tak i vil jeg si, se på Antec Twelwe Hundred eller Nine Hundred (som har RÅ kjøling), eventuelt finne deg et Lian Li kabinett!

 

Ser du er intressert i DDR3, men jeg vil heller anbefale DDR2 som gir mye mer for pengene til ditt bruk. Kjøp Corsair sine med vifter! Skal du bruke 22 tommer eller mindre skjerm så har du det skjermkortet du har valgt, skal du ha større skjerm kan jeg anbefale å gå opp til 4870x2.

 

Valg av CPU burde være qx9550 vist budsjettet skulle stå til, vist ikke ville jeg ha valgt e8600 eventuelt 8500/8400!

 

Hovedkort vil jeg anbefale et av Asus med Intel P45 chipset, Asus P5Q Premium eller Pro, eventuelt kjøpe et X48 chipset hovedkort som Asus Maximus vist du har planer om å kjøre 2 skjermkort i crossfire.

Ok, har oppdatert listen, skal ha Asus hovedkortet og kanskje asus skjermkortet, men jeg vil helst ha et maxi kabinett, har en kompis som har akkurat det kabinettet, slipper nesten ingenting av støv og sjit inn i pcen, jævelsk god kjøling osv.

grunnen til at jeg skal ha et slik kabinett er at det holder lenge og at man kan ha mye komponenter i den(som jeg skal ha etterhvert :p)

 

Blir sikkert å bytte hovedkort etterhvert, kanskje du har rett i at jeg ikke burde gå for DDR3-ram enda.

 

Kan noen gi flere forslag hva mer jeg burde ha?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Antec 1200 vil jeg nå si er et maxi tower selv om prisguiden ikke oppgir det som et. Og hva slår kjølingen til det? 3x120mm vifter i front til innsug, 2 i bakant til eksos (120mm) og en gigantisk 200mm i toppen også til eksos, samt muligheten for ei ekstra vifte i døren som kan blåse frisk luft direkte på skjermkort! og det har plass til 9 harddisker, mot det du har sett ut deg sine 4 ! :)

 

Høres sikkert ut som en selger, men du bør absolutt se på Antec 1200 ettersom de følger opp de kriterine du har satt veldig godt.

 

Og hvor kjekt er det å ha likt kabinett som kompisen :D ?

 

Har du valgt CPU?

 

Asus skjermkort 4870 er kjent for å være veldig bra.

 

Kjøper du valgt hovedkort har du ikke muligheten for å bruke DDR3 på det, så da må du ha DDR2, til overklokking ville jeg ha valgt disse, eventuelt noen billigere pc6400 brikker vist du ikke skal overklokke.

Lenke til kommentar

Ok, leste litt om Antec kabinettet, fant ut at det var bedre kjøling :D

 

Vet du om et nettverkskort som støtter WakeOnLan?

D-Link kortet som jeg har på listen er den eneste jeg vet om som støtter det, men må ikke biosen også støtte det for at det skal funke?

 

Trur du strømforsyningen jeg har valgt er bra nok?

 

Ang. CPU så er jeg litt usikker, tenkte å finne meg en som er god og billig, vil jo helst ha et som klarer å kjøre nye spill på full grafikk som Crysis osv :p

Endret av Jorbazz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har desverre veldig lite innspill på WakeOnLan, ettersom jeg har aldri vært borti det. Leste litt og ble ikke så mye klokkere enn at alle hovedkort som har støtte av det har en 3-pin kontakt nær PCI slottene. Hva enn du skal gjøre med den kontakten :p

 

Strømforsyningen vil absolutt duge til det oppsettet du har valgt, men har du råd ville jeg ha valgt en kraftigere en, så slipper du å kjøpe en ny neste gang du eventuelt skulle oppgradere. Corsair absolutt å anbefale.

 

Billig CPU som takler crysis blir vel e8400 uten tvil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har foresten glemt å si at du trenger ikke det lydkortet, det som er integrert på hovedkortet er idag vel så bra! Og har du glemt dvd-brenner ?

Går utifra at du kjører Vista Home Premium 64bit på dette monsteret ! :) ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har foresten glemt å si at du trenger ikke det lydkortet, det som er integrert på hovedkortet er idag vel så bra! Og har du glemt dvd-brenner ?

Går utifra at du kjører Vista Home Premium 64bit på dette monsteret ! :) ?

Blir nok å kjøre Windows 7 beta, jeg lurer på om grafikk-kortet jeg har valgt er noe særlig?

har sett på et par tester mellom Asus HD 4870X2 2GB og NVIDIA GTX280 1GB(her er en av de http://www.overclock3d.net/reviews.php?/gp...x2_2gb_pci-e/1)

Jeg vil helst ha et grafikk-kort som er ekstremt rask og støtte de fleste spill.

Som sagt, jeg er villig til å betale litt for å få et lagg-free spilleopplevelse :p

 

 

 

Overclock3d:

The Good:

- Uovertrufne FPS resultater.

- Ytelse synes upåvirket av oppløsning endringer i de fleste spill.

Den middelmådige:

Ytelse forskyvninger den høye prisen.

- Mildt bråkete, men ikke på langt nær så ille som vi ventet.

- Du trenger en svært overclocked CPU å få mest mulig ut av det.

The Bad:

- Etter noen timers bruk, kan du steke egg på blanking platene.

- Strømforbruk er himmelhøy.

 

(Oversatt med Google)

Endret av Jorbazz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

GTX295>4870x2>GTX280>4870. Slik kan du jo se på så ser du hva du har råd til. Ville ikke kjørt Windows 7 Beta pga det kan skape en god del problemer med driverne, og har også hørt at om en vis tid så slutter den å fungere, og da sitter du uten OS og må nok slite litt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
GTX295>4870x2>GTX280>4870. Slik kan du jo se på så ser du hva du har råd til. Ville ikke kjørt Windows 7 Beta pga det kan skape en god del problemer med driverne, og har også hørt at om en vis tid så slutter den å fungere, og da sitter du uten OS og må nok slite litt.

Ok, Har fjernet Asus grafikk kortet, fant ut at det hadde problemer med spill som Age of Conan og Fallout 3, Jeg vil helst finne et grafikk kort som klarer å kjøre nye DX10 spill uten lagg, og uten problemer med å vise forskjellige effekter.

jeg kan bruke ca 4-4.5k på grafikk kortet, har ikke så mye peiling på grafikk kort så kan dere gi meg noe forslag :p?

burde jeg satse på å ha mer ram enn effekt/frekvens?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3165
GTX295>4870x2>GTX280>4870. Slik kan du jo se på så ser du hva du har råd til. Ville ikke kjørt Windows 7 Beta pga det kan skape en god del problemer med driverne, og har også hørt at om en vis tid så slutter den å fungere, og da sitter du uten OS og må nok slite litt.

Ok, Har fjernet Asus grafikk kortet, fant ut at det hadde problemer med spill som Age of Conan og Fallout 3, Jeg vil helst finne et grafikk kort som klarer å kjøre nye DX10 spill uten lagg, og uten problemer med å vise forskjellige effekter.

jeg kan bruke ca 4-4.5k på grafikk kortet, har ikke så mye peiling på grafikk kort så kan dere gi meg noe forslag :p?

burde jeg satse på å ha mer ram enn effekt/frekvens?

Se på GTX295 (bruke prisguiden), har ikke så mye å si hvilket fabrikatt du velger, ettersom forskjellen er omtrent kun klisteret, velg det som er billigst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...