Gå til innhold

*slettet*


random85

Anbefalte innlegg

Og siden man allerede er så korka at man ikke tar t-banen til jobb hver dag, og ikke stemmer på SV/Rødt, så kan man like gjerne dø i en trafikkulykke. Det er jo allerede regnet med i statsbudsjettet for neste år :)

 

 

Så sant, så sant. :)

 

ahem, det er det eg kaller idiot kommentarer.

 

Må nesten informere om at Norge er meir enn kun Oslo kommune..

 

Hørt om Jæren? Det er der kor det desverre ikkje er t-bane, bussen kun går sånn av og til, og du er nødt å bruke bilen til jobb. Gjelder sikkert også Lofoten (uten at eg har vært der..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørt om Jæren? Det er der kor det desverre ikkje er t-bane, bussen kun går sånn av og til, og du er nødt å bruke bilen til jobb. Gjelder sikkert også Lofoten (uten at eg har vært der..)

Delvis enig der. Enkelte områder er det rett og slett ikke praktisk å bruke kollektivtrafikk hvis det finnes i det hele tatt, og da må man legge til rette for privatbilister med veiutbygging.

 

Men det går jo jernbane gjennom Jæren, så hvis man feks. bor på Jæren og arbeider i Stavanger/Sandnes, kunne man kjørt til nærmeste jernbanestasjon, parkert der, og tatt toget inn til byen. Jeg mener man kunne vært langt flinkere til å tilrettelegge for bruk av kollektivtrafikk ved å bygge bilparkering ved de viktigste stoppene. Kollektivtrafikken får mye større gjennomslagsområde om man kan kjøre til bussen/toget, parkere og reise kollektivt inn til jobben.

 

(Men hvis ikke kollektivtrafikk er lett tilgjengelig verken der man bor eller jobber er det fullt forståelig at folk tar bilen selv.)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Men det går jo jernbane gjennom Jæren, så hvis man feks. bor på Jæren og arbeider i Stavanger/Sandnes, kunne man kjørt til nærmeste jernbanestasjon, parkert der, og tatt toget inn til byen.

 

Måtte bare kommentere den da jeg bor på Jæren og jobber i Sandnes.

I mitt tilfelle måtte jeg da har kjørt i ca 15 min, satt bilen på et kjøpe senter eller lignende gått 10min. Tatt toget til Sandnes for og så gått 8km til. Det har jeg verken tid eller lyst til.

Endret av Andy Dufresne
Lenke til kommentar
Måtte bare kommentere den da jeg bor på Jæren og jobber i Sandnes.

I mitt tilfelle måtte jeg da har kjørt i ca 15 min, satt bilen på et kjøpe senter eller lignende gått 10min. Tatt toget til Sandnes for og så gått 8km til. Det har jeg verken tid eller lyst til. All den energi forbruke i gåingen ville måtte bli erstatte av mat, og mat produksjon slipper ut mye co2. Så det ville sikker bare blitt være enn og kjøre hele veien.

Kunne du tenkt deg å reise kollektivt hvis det ble lagt til rette med parkering rett ved togstasjonen, og bedre busstilbud fra togstasjonen til jobben din? :)

 

Jeg skjønner likevel at det ikke alltid er praktisk å reise kollektivt om jobben er på "feil" sted. Ellers får jeg gjenta meg selv ved å si at det burde vært lagt bedre til rette for pendlere ved å bygge store parkeringsplasser rett ved togstasjoner, og et godt busstilbud ut fra kollektivknutepunkter (togstasjoner) til dit folk faktisk bor eller arbeider.

 

(Men igjen, man må også godta at ikke alle kan reise kollektivt, uansett. Noen vil alltid være avhengig av bilen, og det må man ta hensyn og tilrettelegge for.)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Og siden man allerede er så korka at man ikke tar t-banen til jobb hver dag, og ikke stemmer på SV/Rødt, så kan man like gjerne dø i en trafikkulykke. Det er jo allerede regnet med i statsbudsjettet for neste år :)

 

 

Så sant, så sant. :)

 

ahem, det er det eg kaller idiot kommentarer.

 

Må nesten informere om at Norge er meir enn kun Oslo kommune..

 

Hørt om Jæren? Det er der kor det desverre ikkje er t-bane, bussen kun går sånn av og til, og du er nødt å bruke bilen til jobb. Gjelder sikkert også Lofoten (uten at eg har vært der..)

 

Hadde vel regna med at de fleste skjønte sarkasmen i mitt innlegg... håper huletrollet også brukte sarkasme...

Forresten er jeg er helt enig med deg, men det er ikke politikerne...

 

Interessant artikkel fra Nettavisen, den sier noe om hvor korka norsk politikk alltid har vært.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...