Gå til innhold

[Løst]Bygg GTA IV PC machine for meg (i sammarbeid med itavisen.no)


Anbefalte innlegg

Det er opp til deg om du vil ha en PSU med ustabile spenninger og rippel, eller en PSU av god kvalitet, mindre watt (men vil fortsatt dekke behovet ditt) og stabile spenninger og rippel.

 

edit: Jeg har 19" skjerm og den er 1280*1024 ;)

Ja så bare fordi at DIN 19 tommer er 1280x1024 så betyr det at, najnaj, da er det ikke mulig at andre 19 tommere er 1600x1200..

 

Jesus..

 

Edit: Eller nei, vet du hva.. Denne PSU`en koster jo også 1095,- På netshop, så jeg tror jeg skal gå for den..

Hva som overbeviste meg:

1267849.jpg

Dam good.

Da er vi i det minste enige om 1 ting.

Og viss du googler litt så finner du faenme fort ut at det går ann og ha 19 tommer, mens noen ble levert med 1280x1024 på sin tid, er de fleste 19-tommere i dag 1600x1200. :tease:

Endret av Plizket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja så bare fordi at DIN 19 tommer er 1280x1024 så betyr det at, najnaj, da er det ikke mulig at andre 19 tommere er 1600x1200..

 

Jesus..

 

Unødvendig å være sarkastisk ;) Men greit, skal ta selvkritikk på at forrige innlegget mitt kanskje virker som "siden min er det, er alle andre sin det"

Jeg trodde bare at en pixel er en pixel og at pixelstr ikke er forskjellige fra skjerm til skjerm.

 

Tror du vil bli fornøyd med Corsair psu'en, pris/ytelse på det beste.

Lenke til kommentar
Ja så bare fordi at DIN 19 tommer er 1280x1024 så betyr det at, najnaj, da er det ikke mulig at andre 19 tommere er 1600x1200..

 

Jesus..

 

Unødvendig å være sarkastisk ;) Men greit, skal ta selvkritikk på at forrige innlegget mitt kanskje virker som "siden min er det, er alle andre sin det"

Jeg trodde bare at en pixel er en pixel og at pixelstr ikke er forskjellige fra skjerm til skjerm.

 

Tror du vil bli fornøyd med Corsair psu'en, pris/ytelse på det beste.

Hva er din erfaring på støy?

Har sett mange flotte reviews/anmeldelser på den der eneste minus er "ikke modulær" men jeg foretrekker "ikke modulære" strømforsyninger uansett så passer midt-i-blinken. Men noen reviews sier at den kan støye, mens noen sier den er Cool & Silent..

 

Hmm.. :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg har både Antec Twelve Hundred kabinett og Corsair 750W strømforsyning, kan fortelle deg såpass at jeg ikke helt vet om strømforsyningen støyer mye rett og slett fordi kabinettet overdøver alt annet ;)

 

Ikke at det er en dårlig ting, det er lav støy og jeg opplever det ikke som noe plagsomt overhodet, og jeg har med PSU, prosessorkjøler, RAM-kjøler osv. 12 vifter til sammen.

 

Hvis du synes at støyen er plagsom så vil jeg tro at det er mest fordi du selv prøver å gjøre den plagsom.

Lenke til kommentar
Jeg har både Antec Twelve Hundred kabinett og Corsair 750W strømforsyning, kan fortelle deg såpass at jeg ikke helt vet om strømforsyningen støyer mye rett og slett fordi kabinettet overdøver alt annet ;)

 

Ikke at det er en dårlig ting, det er lav støy og jeg opplever det ikke som noe plagsomt overhodet, og jeg har med PSU, prosessorkjøler, RAM-kjøler osv. 12 vifter til sammen.

 

Hvis du synes at støyen er plagsom så vil jeg tro at det er mest fordi du selv prøver å gjøre den plagsom.

Ok, men så sier jo også de fleste reviews at det er ved max load, så kommer jo ikke være der hele tiden antar jeg.

 

Men jeg tåler litt lyd. Er litt koselig med litt sus.

Selv syntes jeg at Antec 1200 er ett kjempeflott kabinett og det står jo bare der på nettet og sier "kjøp meg! kjøp meg!" :love:

Lenke til kommentar

For all del, bare å slå til, det er ett flott kabinett, du kan også se på Antec P182, lekkert kabinett, søk dem opp på youtube og se litt på dem før du bestemmer deg da.

Det er masse reviews på youtube som forteller litt om kvaliteten på forskjellige kabinett, og da kan du få se litt nærmere på de uten å måtte kjøpe først ;)

 

Det at en strømforsyning bråker mest ved max load sier seg jo selv, men det er tvilsomt at du kommer til å oppleve så mye at den går opp i max load med oppsettet ditt, så støy fra strømforsyningen kommer nok til å være overkommelig for din del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
GTA 4 krever mye av CPU, og quad er en fordel, spesielt i7, står greit forklart i tidligere poster. Denne tråden er løst og.

 

 

ehh ja, Men det jeg lurte på var om GTA IV Støtter Quad?

Vett ikke om de støtter, men de yter best. Se her. Men GTA4 er tragisk programert og dreper CPU.

Lenke til kommentar

Er ganske laber støtte for quad core i windows enda, men GTAIV er faktisk ett av de spillene som har bedre støtte der ute. Og du ser faktisk ett ganske markant skille på en E6600 og en Q6600, bare sjekk ut reviews. Ble ganske sjokkert selv, etter som det meste annet i GTAIV er horribelt programert så har de hvertfall fått til quad core støtten noelunde.

Men spillet eter Ghz til frokost da, hehe.

Lenke til kommentar
Er ganske laber støtte for quad core i windows enda, men GTAIV er faktisk ett av de spillene som har bedre støtte der ute. Og du ser faktisk ett ganske markant skille på en E6600 og en Q6600, bare sjekk ut reviews. Ble ganske sjokkert selv, etter som det meste annet i GTAIV er horribelt programert så har de hvertfall fått til quad core støtten noelunde.

Men spillet eter Ghz til frokost da, hehe.

You`r abzoluteleyy correct mæn.

 

Min første gaming rig jeg bygde hadde ikke egnet seg bra for GTA IV...

E6600 det var den prosessoren alle skulle ha..

8800GTS, det var den tiden da man skulle velge HD2900XT og ikke GTX`en om man ikke hadde råd..

Og seff det fantastiske P5N hovedkortet fra ASUS, som var stilrent og sprekt..

Husker at rammen jeg kjøpte var fra Corsair.. Twin2X 800Mhz HeatSpreaders ellerno..

 

Sånn sett har jeg levd ved og ta sommerjobb, nyte datamaskin-gaming en god stunds tid :p, også selge den igjen, og kanskje spare litt, og får seff litt peng til bursdag og jul.. Så nå er endelig tiden inne igjen for en PC jeg vet vill vare lenge.

 

Må si at det blir ikke billig nei.. 14k, og jeg som er 18 kommer til og bli mobba på skolen at "TENKER DU IKKE PÅ BILLAPPEN!?" :!:

 

Vell, den er ikke noe stress, har trimma moppe, går kjemi-og-prosess linje, skal bli lærling og tjene gode penger, så den lappen på bil kommer uansett ja :tease:

 

Må si det er veldig gode innlegg på siindre her ja :thumbup:

Veldig mye mer enn hva man forventer og tro..

Lenke til kommentar

Takk for det Plizket.

 

Har fortsatt E6600, P5N Hk og 8800gts 640mb jeg! :D Går som ett olja lyn, har greid å fikse GTAIV med hotfixes, patcher og regedit. Kjører alt på medium med 70viewdistance på 1280*1024 med 45fps :D

 

Men skal nevnes at da har jeg klokket E6600 fra 2.4GHz til 3.4GHz (klokker som fy den CPU'en, det skal Intel ha.. )

Lenke til kommentar
Takk for det Plizket.

 

Har fortsatt E6600, P5N Hk og 8800gts 640mb jeg! :D Går som ett olja lyn, har greid å fikse GTAIV med hotfixes, patcher og regedit. Kjører alt på medium med 70viewdistance på 1280*1024 med 45fps :D

 

Men skal nevnes at da har jeg klokket E6600 fra 2.4GHz til 3.4GHz (klokker som fy den CPU'en, det skal Intel ha.. )

oh hah! :thumbup:

Så siggen din først nå jeg.. Er jo egentlig gamlepcen detta!

Du har annerledes ram bare..

Tenkt på og bygge ny rig eller oppgradere?

 

Får slengt inn fine GTX260, HD4850 til grei nok pris vet du :thumbup:

Lenke til kommentar

Med nVidia sin nye " The Big Bang" driver som tillater meg å ha ett kort som physX og annet som gpu kort så kjøper jeg nok et GTX260 ellerno. Også bruker jeg mitt gamle 8800GTS kort som physX, det har jo 640MB vram så det egner seg sikkert greit til det. :)

 

Men nå ble vi veldig OT her hehe, men du har vel bestemt deg for oppsett nå uansett så? Gi en lyd når du har bestilt og skal bygge da. Og ikke minst når du har prøvekjørt i GTA.

Lenke til kommentar
Med P5N osv kan du jo ta en billig upgrade med Q9xxx + et passende pci-e skjermkort, ikke noe vits i å bytte ut hele riggen.. er jo tydeligvis masse fixes ute/på vei som tar seg av endel problemer.. Men, for all del, ikke la fornuften ta overhånd :D

Nei det sa jeg ikke. Men CPU + GPU upgrade hadde gjort seg ja. :thumbup:

 

Jupp.. så kan du bygge deg helt ny rigg når core i7 har gått (mer) ned i pris, så har du to pcer som er brukbare til spilling, noe som er genialt hvis man har besøk og vil dra et "mini-lan" ;)

Lenke til kommentar
Med P5N osv kan du jo ta en billig upgrade med Q9xxx + et passende pci-e skjermkort, ikke noe vits i å bytte ut hele riggen.. er jo tydeligvis masse fixes ute/på vei som tar seg av endel problemer.. Men, for all del, ikke la fornuften ta overhånd :D

Nei det sa jeg ikke. Men CPU + GPU upgrade hadde gjort seg ja. :thumbup:

 

Jupp.. så kan du bygge deg helt ny rigg når core i7 har gått (mer) ned i pris, så har du to pcer som er brukbare til spilling, noe som er genialt hvis man har besøk og vil dra et "mini-lan" ;)

Det er ikke selve CPU i7 som må ned i pris, det er de hundringsene på alle produktene jeg skal ha.

Den forskjellen den utgjør er det som er godsakene i mine øyne :thumbup:

Men nå er det sånn at jeg har egentlig råd til Gaming-PC uansett, fordi jeg ble 18 den 29. november, og har penger på konto som modern har spart opp. Men hu sa jeg skal bruke de på bil og noe fornuftig, og sannheten er at jeg mangler 1550 for og få ny rig.

Derfor er jeg smart og venter helt til prisen faller litt på produktene og slipper og ta ut så alltfor mye.. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...