Bendorama Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Har nå kjøpt en sub til bilen også kjøper snart forsterker. Men hva må jeg tenke på når skal montere? hva trenger jeg ekstra av kabler (ALT som trengs) ? Hvor mye vil det koste? Og kan noen forklarer hva folk snakker om sikring mellom batteri og et eller annet? Etter slik jeg har forstått virker det jo som rene helv*** og montere sub og forskterker. BTW: Jeg har allerede en lang rød kabel som ligger med teip rundt under panser, og helt bak til bagasje rom. Dette er strømm kabel? Hvordan denne kobles til da? Hehe er vell ute etter nå å få hjelp og sette i gang og hva jeg trenger videre i det helle tatt for å sette igang . Takk for svar.
kanonkent Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Det høres ut som om du er på samme nivå som meg Jeg har akkurat fått koblet i sub og forsterker i min bil, har også 4 6x9 på en egen forsterker som jeg skal koble opp også. Du trenger følgende kabler : - Strømkabel - Remote-kabel - Fono(Phono?)kabel - Jord - Kabler til suben. Ang sikring, så skal strømkabelen ha en sikring før den kobles på batteriet. Hvis ikke kan ting fort ryke. Kjøper du ett sånn "ferdig" sett med kabler (fåes på europris, clas ohlson, mekk e.l butikker), så får du med strømkabel, remote, subkabler, phonokabler osv. Stort sett det du trenger. Men det jeg vil anbefale er at du får med deg en kompis som har koblet anlegg før
Bendorama Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Altså denne sikringen, hvor skal den på? Rett på kabelen? evt er det noe som må kjøpes ekstra den sikringen også? Fatter ingen ting med den der sikring greia altså
kanonkent Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 (endret) Den sikringen følger med det kabel-settet. Hvis ikke du kjøper det, går det sikkert an å kjøpe separat. Det er en sikring som skal kobles mellom strømkabelen og batteriet. altså, du må kutte strømkabelen og sette inn sikringen. Enkel skisse: strømkabel sikring strømk. batteri --------------- (___) --------------- [_________] Endret 8. desember 2008 av kanonkent
Bendorama Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 Ahhh Flott. Takker. Hekkan høres ut som noe forbanna dritt å få til!
kanonkent Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Det trodde jeg også, helt til jeg så hvordan kompisen min gjorde det Er ikke noen heksekunst.
Selle Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Du kommer langt med dette settet. Er ikke vanskelig å få til. I Golfen min monterte vi på en ettermiddag
Bendorama Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Skrevet 8. desember 2008 (endret) Det jeg har kjøpt er en kasse med 2 12" maks 800watt, klarer jeg meg med denne forsterker( http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auk...48&StuntID= ) da? EDIT: samme det, kjøpte "topp" klassen av fence audio sine forsterker, en på 1000watt, passer nok flott til fence audio 2x 12" jeg kjøpte også Får vi nå se om bilig merke er så dårlig som alle sier. Betalt 450 på netthandel for 2 x 12" 800maks Og betalt 500kr nå for fence sin 1000watt forsterker;). Endret 8. desember 2008 av NadaX7
cossiemk1 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Det jeg har kjøpt er en kasse med 2 12" maks 800watt, klarer jeg meg med denne forsterker( http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auk...48&StuntID= ) da?EDIT: samme det, kjøpte "topp" klassen av fence audio sine forsterker, en på 1000watt, passer nok flott til fence audio 2x 12" jeg kjøpte også Får vi nå se om bilig merke er så dårlig som alle sier. Betalt 450 på netthandel for 2 x 12" 800maks Og betalt 500kr nå for fence sin 1000watt forsterker;). Du blir sikkert fornøyd, for det høres ikke ut som du har greie på bilstereo i det hele tatt Tror faktisk du skal være fornøyd om du i det hele tatt klarer å få lyd i det Men det du har kjøpt, er noe av det dårligste du kan få tak i....
Bendorama Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Skrevet 9. desember 2008 Ahh, det er det mange sier ja:P Og i og med det er liten kapital til spillet, så synts jeg det er verdt å prøve å se om det er så gale som folk sier, noe som jeg faktisk tviler på Så hva komponenter jeg valgte, det er ikke like tilfeldig, eller i alle fall ikke merket. Men jeg aner IKKKE hvordan monterer sub og forsterker, nej.
klovnster Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Ahh, det er det mange sier ja:POg i og med det er liten kapital til spillet, så synts jeg det er verdt å prøve å se om det er så gale som folk sier, noe som jeg faktisk tviler på Så hva komponenter jeg valgte, det er ikke like tilfeldig, eller i alle fall ikke merket. Men jeg aner IKKKE hvordan monterer sub og forsterker, nej. hvor er det du bor da? kanskje noen i nærheten av deg kan hjelpe deg..
Bendorama Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Skrevet 11. desember 2008 Yey, du også horer på dette forum her også Tja, blir nok jeg og søsken barnet mitt som kommer til å prøve oss frem, vi har i alle fall klart ca, og tenke hvordan alt skal måtte gjøres, så mangler bare å få det hjem og prøve det ut i praksis:P.
Zeph Skrevet 11. desember 2008 Skrevet 11. desember 2008 Hugs å velge riktig sikring og montér denne så nærme batteriet som mogeleg, kabelen frå batteriet til sikringen må være veldig kort og veldig godt isolert. Nokre rundar med elektrikertape eller krympestrømper duger.
Bendorama Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Skrevet 11. desember 2008 Følger vell med sikring i disse "start" kabel pakkene folk snakker om? + skal jeg bare surre rundt runder med teip rundt gummi ledningen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå