Gå til innhold

[Løst]Filtrere rapport fra access


Anbefalte innlegg

Jeg har bygget meg en database i Access basert på malen "Serviceposter".

 

Denne tabellen skal gi oversikt over reprasjoner.

 

Jeg har med ulike felter i tabellen: dato inkommet, modell, produsent, til ekstern repratør, utskiftet, dato sendt.

 

Jeg har fått den oppe å gå, og begynt å skrive inn data.

 

Nå står jeg fast, siden jeg er nødt til å lage en rapport basert på om den er ferdig/sendt eller ikke, slik at jeg daglig kan skrive ut rapporter og levere videre på hva som er inne til reprasjon om kunde ringer.

 

Jeg tenkte meg å lage en spørring, og basere spørringen på om feltet "dato sendt" har innehold eller ikke.

 

Er det noen som kan hjelpe med å forklare hvordan man gjør dette? Evt om det finnes noen bedre måte å gjøre denne rapporten på?

 

Takk til den databaseguruen som har tid til å hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå står jeg fast, siden jeg er nødt til å lage en rapport basert på om den er ferdig/sendt eller ikke, slik at jeg daglig kan skrive ut rapporter og levere videre på hva som er inne til reprasjon om kunde ringer.

 

Ville det ikke vært enklere om de som svarer telefonen bare kan slå opp?

 

Sjefen skal ha disse rapportene, og han ville ikke ha noe med den databasen å gjøre, han vil bare ha en daglig rapport levert på papir, og sjekke status på den ved spørsmål.

 

Jeg mente først å lage et interface til intranettet som han kunne bla opp i, men det var ikke av interesse...

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet en måte, og for de som måtte undres...

Jeg laget en checkbox på hver rad i tabellen. Denne heter "Avsluttet?"

Jeg laget deretter en spørring, og på kriteriet under denne checkboxen skrev jeg "=no"

 

Dermed viser denne spørringen alle poster som ikke er avsluttet.

 

Om noen har bedre forslag, så takker jeg for det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...