Gå til innhold

Ventelo, pokkerivold ustabilt


Anbefalte innlegg

Har hatt 2MBit fra ventelo (bluecom) i rundt fire år nå, og før det 1MBit, med det samme modemet fra Nokia (man bare kobler PCen til modemet, ingen innstillinger som skal til etc, ingen konfigurasjonsmuligheter).

 

Den siste uka har jeg opplevd helt tåpelig fart, som fluktuerer mellom 130 og 210kB/s (den holder seg ikke stabilt i det hele tatt). På fire timer har jeg lastet ned 1,2GB, noe som tidligere ville gått langt raskere (det har ligget stabilt på 250kB/s~ før).

 

Jeg har gjort ulike tester fra tptest.se, itavisen, speedtest.net osv, på flere maskiner, og med én tilkoblet nettet av gangen, med nærmest identisk graverende resultat (1.5MBit~ ned, 0,328MBit opp). Har kjørt en rekke virustester, sjekket for malware/spyware, installert firewall osv uten noen effekt eller lindring.

 

Det jeg da kan utlede er at enten sliter modemet, sentralen, eller ventelo. Jeg har sendt en rekke mailer, men får bare tåpelige svar à la "har du forsøkt med bare én pc tilkoblet, at du ikke har installert noe som påvirker hastigheten, og prøvd å koble pcen direkte til modemet".

 

Hva kan man gjøre? Jeg vet at 2MBit er den teoretiske hastigheten, men hvorfor skulle det plutselig gå til helvete etter fire år? Antar at kobberet ikke har blitt dårlig over natta, ettersom uploadhastigheten er som før, og stabil.

Endret av Skugga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil det si at andre modem ikke funker?

 

De fleste modem skal fungere, er bare forskjellig fra ISP til ISP mtp oppkoblingsmetode.

 

Beklager feilinformasjon i forrige post, det jeg mente var at Nokia modemene skal fases ut.

Så ja - ring å si du har et Nokia modem så får du sikkert et Inteno elns.

 

Du kan kjøpe modem selv (Billion, Speedtouch, D-Link, Linksys osv) og dette bør fungere.

Er ikke sikkert du får hjelp til oppsett etc via supporten til Ventelo, men det får jo være en annen diskusjon.

 

Fordelen med å få et modem fra Ventelo er jo at du ikke betaler noe for det - kontra det å gå i butikken å kjøpe et selv.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...