Gå til innhold

feilmelding når jeg prøver å instalere opera i slackware


Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden har du valgt en av de vanskeligste og mest tungvindte av Linux-distribusjonene?  Du er jo tydeligvis helt fersk.

 

Hmm, jeg prøvde å bruke Rh og Mandrake i begynnelsen, men jeg lærte faktisk ingen ting...

Så brukte jeg SlackWare en periode og lærte det jeg trengte ved å lese meg fram og spørre #linux.no(undernet) osv...

 

Etter å ha gjort det klarte jeg også å bruke RH mye bedre, og har skjønt linux-tankegangen mye bedre...

Jeg vil bare si at, det er ikke så dumt å bruke Slack... om du er villig til å bruke et par timer på å lete deg fram etter hvert... men vil anbefale å lese fram til endel mer, istedet for å spørreom alt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg driter i oppi om noen har svart dette. MAN BRUKER IKKE RPM PÅ ET SLACKWARESYSTEM, HER KOMPILERER MAN OPP OPERA ELLER BRUKER EN BINARY SOM INSTALLERER DET, I SLACKWARE BRUKER MAN SHARED QT, ENKELT OG GREIT.

 

Går jo fint å bruke RPM på slack så lenge du vet at har alle de nødvendige libs osv, men det er mest ideelt som du sier å bruke den binære utgivelsen.

 

Men, kan du gi meg adressen til kilden til opera? Hmm, nei det kan du ikke! :)

 

Shared Qt, ja men da må du vite vilken versjon av Qt du har, og hvordan du velger det... jeg så ikke versjonsnummeret dirkete på opera sin dl. side, og bare tok Static direkte, giddet ikke tenkte mer på det...

 

Og, kan du ta en touch øvelse, og lære litt om bruken av en knapp kalt Caps-lock? :lol:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg prøvde å bruke Rh og Mandrake i begynnelsen, men jeg lærte faktisk ingen ting...

 

Jo. Du lærte hva en RPM var for noe, og da du skiftet til Slackware, var det i visshet om at RPM ikke brukes på Slackware. Dette i motsetning til denne fyren, som helt tydelig har hoppet rett på Slackware, sikkert etter anbefaling fra en «leet» kompis.

 

Så brukte jeg SlackWare en periode og lærte det jeg trengte ved å lese meg fram og spørre #linux.no(undernet) osv...

 

Jeg skal love deg at vi er leie av dumme «jeg har aldri sett en datamaskin før, og nå har jeg installert slackware»-type spørsmål på nevnte kanal ;) (generelt altså)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...