Gå til innhold

[ 40"-46" plasma-TV ] [ 10k-15k ] Anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Vi skal investere i ny plasma-tv til stua hjemme, og trenger råd. Prisklasse som er aktuell er rundt 10 000 - 15 000kr. Den vil ikke bli særlig brukt til film-kvelder, da det er gamlingene som skal ha denne. Dagligdags TV-titting vil være primært bruksområde. Selv kjøpte jeg TV for 2 år siden, og har mistet oversikt over hva som er hot or not. Setter pris på om noen har tips å komme med. Gjerne med begrunnelser og eventuelle linker.

Endret av alexpea22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi skal investere i ny plasma-tv til stua hjemme, og trenger råd. Prisklasse som er aktuell er rundt 10 000 - 15 000kr. Den vil ikke bli særlig brukt til film-kvelder, da det er gamlingene som skal ha denne. Dagligdags TV-titting vil være primært bruksområde. Selv kjøpte jeg TV for 2 år siden, og har mistet oversikt over hva som er hot or not. Setter pris på om noen har tips å komme med. Gjerne med begrunnelser og eventuelle linker.

 

Når du skal ha en plasmaskjerm til 10 - 15000 kroner så kan du egentlig bare velge å vrake:). Siden tv-en primært skal brukes til vanlig tv titting så er Panasonic PX80 eller LG PG6000 et meget bra valg. Disse tv-ene leverer noen av de beste tv bildene du kan drive opp på markedet i disse dager! Hvis du skal finne noe som er bedre så må du begynne å tenke som en Pioneer:).

Lenke til kommentar

TV'ene dere har foreslått har meget gode omtaler, men ligger i en prisklasse som er halvparten av det vi er på utkikk etter.

 

Har fått god tiltro til Panasonic, spesielt PS81 og PZ800E. Broren min nevnte noe om samsung sin nye LED-teknologi i LCD-TV'er og at dette var verdt å sjekke ut. Jeg ante ikke at teknologien hadde blitt tatt i bruk, og jeg må si at jeg er ganske blank på det området.

Lenke til kommentar

Eg ser ikkje poenget med i bruke 15 000 berre fordi det er budsjettet når du får ein betre TV til det bruket for 7-8000. Kjøp PX80 eller PG6000. PZ-serien til Panasonic er faktisk dårlegare på SD-signaler (TV) enn PX-serien. Eg ser ikkje kvifor i alle dagar dei skulle ha bruk for Full-HD. Med mindre dei har ei ekstremt opplyst rom der TV-en skal stå så klarer ein plasma seg fint.

 

Det finnes mange gode TV-apparater på markedet, alt frå 4000 til 15 000, kunsten er å finne TV-en som matcher dei behova ein har og ikkje minst kva ein mater den med av signaler.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
hoen som fulgte med på de 3-4 siste programmene av FBI ( NRK) om kjøp av ny tv ?

der ble pz80 ( ikke px80) anbefalt.

 

tilslutt må tv-en kalibreres . de 2 som kjøpte tv ble fornøyd til slutt

 

FBI tv skole er ganske mangelfull og mange av tingene de argumenterer med der er for lengst avlegs. Særlig når det gjelder Plasma og innbrenningsfaren. PZ80 - 85 blir trukket frem fordi de har full hd og representerer topp tv-ene til Panasonic i 2008. PZ serien er utrolig bra på HD materiale, men den er langt under middels når det kommer til håndtering av SD signaler. Når man skal bruke skjermen til vanlig tv titting så trenger man en tv som viser gode SD signaler og der hevder både LG PG6000 og PX80 seg helt i teten. Den eneste tv-en som leverer bedre enn disse to er Pioneers 9 generasjon plasma tv-er.

Lenke til kommentar

jeg tok det med fordi jeg syntes det var litt pussig at FBI frmhever PZ når alle her på forumet ville valgt PX.

 

skulle jeg selv kjøpe en ny tv så ville jeg nok ha valg px fremfor PZ.

det spørs hvordan det blir når den tiden kommer.

det spørs om ikke sd signale er saga blott også når den tiden kommer

 

det er ergerlig å måtte velge mellom ful hd/ dårlig sd og hd readdy/ god sd

Lenke til kommentar

12 000 for PX80 på Elkjøp? Det er enten feil eller ran. Eg var innom her ein dag og såg den var prisa til 10 000. Det gjorde iallefall at Elkjøp var utelukka for min del når eg kan få den til under 8000,- på nettet.

 

Dersom SD-signaler er ein saga blott når du skal kjøpe TV så kan eg garantere deg at dei modellane for lengst er kassert.

 

Kvifor er det ergelig? Når har du behov for Full-HD på ein 42"?

Lenke til kommentar

Begrepet SD blir nok brukt litt feil, men det meines normalt alt materiale som ikkje er HD. Vanlege TV-sendingar, DVD-filmar osv. Det står for Standard-definition. Du kan sikkert lese deg blå på det området med SDTV, EDTV, HDTV og oppløysingar både her og der.

 

Det er ein grei måte å dele inn dei signalene me har i dag. Du har sjølvsagt letterbox og alt det der i tillegg, men å skilje på SD og HD er ein begynnelse.

Lenke til kommentar

Ikke la gamlingene kjøpe seg en PZ den er som skrevet dårlig på vanlige tv signaler rett og slett uskarp og blass i fargene. Min PZ80 gikk i retur og jeg byttet til meg en LG PG6000 og ble storfornøyd i forhold til PZ modellen, jeg vil anbefale PG6000 i dette tilfellet da den scorer veldig godt på at den er veldig lysterk og har flotte friske farger dette vil nok "gamlingene" sette pris på.

Lenke til kommentar

Da har valget falt på PX80, helt til at gamlingen fant ut at det ikke var full HD på den. Prøvde å forsikre ham om at hans behov i en tv ville aldri trenge full HD, og at 720p er mer enn nok i mange år fremover. Har ikke veldig god peiling, og trenger noen overtalings-grunner for å hekte ham på den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...