Gå til innhold

Gta IV systemkrav?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet er Enhanced for 64-bit og multi-core men siden spillet er full av bugs og virker uferdig så er spillet ustabilt.

 

System Requirements:

OS - XP SP3 / Windows Vista SP1

Memory - 1.5 Vista / 1 GB XP

Skjermkort - 256bm nvidia 7900 / 256mb ati X1900

CPU - Intel Core 2 Duo 1.8Ghz / Amd Athlon X64 2.4Ghz

 

Men du bør ha bedre enn beskrivet over.

men som sagt spillet er ustabilt og ikke optimalisert i det hele tatt.

Lenke til kommentar

kjører vista 64 å spillet fungerer.

 

men instalasjons menyen måtte jeg gjette på da teksten var borte...

 

er litt å plundre med begge kontoene du må opprette for å få spillt.

 

har litt svak cpu 6400x2 burde hatt x4 cpu...

8gb ram

4870x2

 

virker som før nevnt litt uferdig å venter på patch før jeg byner å kose meg med spillet.

Endret av Kolvrick
Lenke til kommentar

Spillet er optimalisert til en viss grad, mye av skylden for FPS-drop må legges på Nvidia og ATI.

Nvidia har sluppet ny driver (180.48)

ATI kommer med ny driver den 10. desember

 

Patch er forøvring ferdig, det er Microsoft som er trege med å "godkjenne" den

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Patch er forøvring ferdig, det er Microsoft som er trege med å "godkjenne" den

 

Hvor har du lest dette da ?

 

Noen cheats for de som ønsker det:-)

 

Main Cheat Codes

NOTE: These are the main Grand Theft Auto IV cheats that are usually applied by pressing down the right key combination. Please find the instructions on how to use these cheats below.

 

Cell Phone Passwords

At any time during the game, pull out Niko's phone and dial these numbers for the desired effect.

 

Please note that cheats will affect missions and achievements.

 

468-555-0100: Change weather

486-555-0150: Get a different selection of weapons

486-555-0100: Get a selection of weapons

267-555-0150: Raise wanted level

267-555-0100: Remove wanted level

362-555-0100: Restore armour

482-555-0100: Restore health, armor, and ammo

948-555-0100: Song information

227-555-0142: Spawn a Cognoscenti

227-555-0175: Spawn a Comet

938-555-0100: Spawn a Jetmax

625-555-0150: Spawn a Sanchez

227-555-0168: Spawn a SuperGT

227-555-0147: Spawn a Turismo

359-555-0100: Spawn an Annihiliator

227-555-0100: Spawn an FIB Buffalo

625-555-0100: Spawn an NRG-900

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet igår installerte og bleglad når jeg fikk det igang etter masssssssse problemer med live loggin osv....MYE INFO SOM SKAL LEGGES INN....:-S

MEN det verste av alt, fikk IKKE spilt med kontrolleren min...... det er J#¤&%/&( irriterende... sett på noen steder på nettet som f.eks denne:

http://forums.steampowered.com/forums/show...ad.php?t=762088

men får det forsatt ikke til og fungere...frustert person nå, GTA MÅ spilles med gamepad, ellers så er det heeelt ubrukelig.. Det andre er specs..det krever noe helt sinnsykt med power.. på den ene pcn så har jeg Intel q4 prossesor med et nvidia 8800gts med 320mb, den andre er en AMD Phenomenom 3cores sak med et Nvidia 9500GS. På Intel maskinen, så tillater ikke GTA4 at jeg kjører høyere en 1280x720..sykt spør du meg...:-S, spillet går ok, men som sagt får jo ikke kjørt opp grafikken noe mer enn det...altså ræva grafikk, men det flyr. seff uten gamepad, som er et must på dette spillet...

På den andre maskinen( som er koblet opp mot en 37" i stua), så kan jeg stille opp grafikken MYE, men hva hjelper det, når faenskapet hakker på høyere oppløsning? vet at skjermkortet suger, og maskinene er ikke satt opp for spill, her også fungerer ikke gamepad....

Er så frustrert, hjelper ikke noe om jeg koster på med et nytt skjermkort med 1g minne (260x eller noe i den duren) GAMEPAP fungerer ikke.... Er det noen der ute som vet hva I HULESTE Rockstar holder på med??? Hva skjer? Forslag? HJEEELPPPP Har mest lyst til og kaste hele spillet i dass, levere det tilbake, men det hjelper jo ikke, får jo ikke pengene tilbake...... Rockstar BURDE tilbake kalle driiten sin... :wallbash::wallbash::wallbash::realmad::realmad::realmad:

Lenke til kommentar
Spillet er optimalisert til en viss grad, mye av skylden for FPS-drop må legges på Nvidia og ATI.

Nvidia har sluppet ny driver (180.48)

ATI kommer med ny driver den 10. desember

 

Patch er forøvring ferdig, det er Microsoft som er trege med å "godkjenne" den

 

 

Hvor fant du denne infoen? og hva fikser patchen? noen oversikt og "fikser"?

Lenke til kommentar
Har mest lyst til og kaste hele spillet i dass, levere det tilbake, men det hjelper jo ikke, får jo ikke pengene tilbake....

 

Ikke gjør det. Selv butikker som elkjøp har en 30 dagers returrett som sier at du skal kunne levere produktet tilbake om det ikke skulle virke. Tviler da ikke på at "hvorenn du kjøpte det" har en lignende avtale. Gå til butikken og si at du krever pengene tilbake fordi kukken ikke virket.

Lenke til kommentar
Det er fra forumet til R*, hvor R* selv har lagt det ut :)

 

Har ikke tid til å finne posten igjen angående hva patchen fikser, men det viktigste:

Fixed memory leak

Added support for several different controllers

+ en god del forskjellig til MP

 

 

The patch for the PC version of Grand Theft Auto IV will be released in the next few days, here's a list of what it will fix:

 

• A fix to the crash after legal screen that some German customers were reporting.

• Numerous improvements to the video editor: Smarter naming of videos, improved rendering quality, better fx during replays

• Fix to bowling while using certain sensitive mice

• Fix for ATI 1900 shadows

• Overall savings to memory

• Graphic improvements to particle systems and mirrors

• Multiplayer character settings are preserved

• Support for DirectInput controllers. Note: The current hack way of supporting these controllers may not work with the improved functionality. So we recommend you remove the hack before upgrading to the patch.

 

Dette var posta 5.Desember

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...