NN1000 Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Jeg misliker da på ingen måte noen fordi de liker andre ting enn meg - skjønner ikke helt hvor du tar dette fra. Av de seks jeg nevnte, er én person en venn av meg. Han er av den typen som kastet ut PC og spill fordi han følte at dette tok overhånd. Jeg kjente ikke personen da han spilte WoW, siden vi da bodde på hver vår side av byen. Jeg har absolutt ingenting imot personer som spiller WoW, og jeg er helt enig i at det også er godt med tid for seg selv. Nå er det vel sånn at mange 'grupper', relatert til interesse, i samfunnet blir generalisert. Det er lett for utenforstående å gjøre nettopp dette, da de(inkludert meg) f.eks overhører diverse "terminologi" som brukes innad. Jeg er også ganske sikker på at folk generaliserer med kjeften, og ikke med hodet. Folk spytter ut f.eks 'gamer', men legger neppe noe ordentlig negativt i det. I bunn og grunn kommer vel folk alltid til å bli generalisert, og jeg skal banne på at så godt som alle også generaliserer på noe vis - uten å tenke over det, selvfølgelig. Takler man det ikke; vel, finn på noe annet da; eventuelt motbevis det.
Gjest Slettet+8723 Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg faller ivertfall under noen av fordommene. Går andre året i vgs nå, og får vel karakter i 2 eller 3 fag nå til jul, resten har jeg stryket i. Har prioritert helt feil, skulket alt for mye, men det er vel det. Jeg føler at wow gir meg mer akkurat nå, en det skole og et rikere sosialt nettverk hadde gitt meg. Mulig fordi jeg alltid snuser når jeg spiller, og stimulerer to avhengigheter på engang, men jeg føler at wow er så stimulerende på så mange måter, at det er skylden i mye av avhengigheten. Man bygger opp en karakter, man viser den fram til andre, møter andre like karakterer, diskuterer, sammenligner, sammarbeider, oppnår ting sammen, har det morsomt sammen, blir med i et eget lite samfunn, møter nye folk, spiller med folk du kjenner etc etc etc. egentlig som en hvilken som helst annen hobby/sport hvor flere mennesker har samme interesser og har det fett. Og i tilfelle noen bryr seg, går på skole hver dag nå, etter et par alvorsord i hjemmet og andre kontaker. Aner ikke hvorfor jeg skrev alt dette, men var litt deilig å skrive det:p
Galathriel Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har spilt wow i ett års tid nå, er lvl 80 og lykkelig med det. Men ettersom jeg er så drittlei av generaliseringen av wow-spillere rundt omkring, orker jeg ikke en gang å si at jeg spiller spillet. Sitter noen oppe døgnet rundt og spiller quake til øynene tørker inn eller cs til mamma kommer og smekker deg på fingrene, er det helt allright. Det er som om fps-spill er greit for de kule kidsa, men at fordommene mot rollespill henger igjen som en tanke om svette kvisetroll med terning og hjemmelaget kappe fra det dype 90-tallet. Samme om jeg gjentar at jeg har både kjæreste, et godt sosialt liv og er på fest hver gang uka runder mot helg, får jeg alltid det typiske "Åjassåja, du sitter og spiser grandis og spiller deg feit hver natt, ja? Tenkte meg det." Det har ikke noe å si at jeg er en av de mest forfengelige jentene i gjengen, at jeg elsker å trene eller at jeg har en jobb det går bra i. Neineinei. Jenta spiller jo rollespill. På internett. Hun forstår hva som blir sagt når noen sier "Specced mitt ble så nerfa i siste patch nå, at jeg til og med ligger etter spriests når det gjelder dps." Jeg er jo nerd og burde lynsjes på stedet! Det som irriterer meg mest er nok hvor lite folk vet om spillet. Jeg spiller ikke for å kunne ødelegge livet mitt og munche pizza natten lang. Hell, jeg liker jo ikke grandis en gang. Jeg spiller fordi det er moro. Det er lassevis med herlige folk man kan ha det moro med. Jeg spiller fordi det er utfordrende. Jeg får prøvd meg på å samarbeide med andre om taktikker og hvordan man er så effektiv som mulig i diverse settings. Men hva sitter Ola Nordmann og tror jeg gjør? Jo, han tror jeg sitter i et mørkt rom, gror kviser og hater livet mitt, og bruker et mmo som eneste sosiale input i mitt triste liv. Så vet du hva? Jeg har gitt opp å forklare for Ola Nordmann, han kan sitte på den uvitende rumpe si og se på Dagsrevyen, og høre hva den kan fortelle om den fordømte ungdommen og dens destruktive spillvaner rundt spill som wow. (For selvfølgelig vet ikke Ola Nordmann at gjennomsnittsspielleren i wow er langt over 20. Ånei, ånei.) (Og herre så hissig man plutselig ble da )
sphaa Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Det problemet jeg har med mange som spiller wow er at jeg ikke klarer å fulge med i samtalen i det hele tatt. Satt her om dagen i lag med to bekjente som spiller wow da de plutselig beygnnte å snakke om grinding, raiding, ganking, ninja, legendary items, farmin, mount osv. Det var som å snakke med en utlending som brukte russiske og norske ord om hverandre i samme setning. Utrolig irreterende og utrolig nerdete spør du meg. Men det er vel med wow-spillere som med alle andre grupperinger, det er alt for lett å generalisere. Sier jeg at jeg spiller fotball er jeg en soss, skater jeg er jeg en rebell, er jeg muslim banker jeg kona, er jeg blond er jeg dum, spiller jeg wow er jeg nerd. Sånn er det desverre selv om jeg skulle ønske det var anneledes. Sent på natten så sikkert dårlig forfmlert og masse skrivefeil. Beklager for det:)
Galathriel Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Det problemet jeg har med mange som spiller wow er at jeg ikke klarer å fulge med i samtalen i det hele tatt. Satt her om dagen i lag med to bekjente som spiller wow da de plutselig beygnnte å snakke om grinding, raiding, ganking, ninja, legendary items, farmin, mount osv. Det var som å snakke med en utlending som brukte russiske og norske ord om hverandre i samme setning. Utrolig irreterende og utrolig nerdete spør du meg. Akuratt den her delen hørtes litt funky ut for meg. Altså, du kan ikke forvente at du alltid forstår hva samtaler som er utenfor ditt interesseområde handler om Sitter folk og snakker om ligaopprykk, hattricks og salgssummer av fotballspillere detter jeg selv ganske raskt ut, men lar dem holde på. Det er ikke mitt område. Enda verre ville jeg nok hatt det om to sjakkspillere dro igang og snakket om ting de akkurat hadde lært seg. Eller hva hvis du plutselig sitter i en opphetet samtale om høstkolleksjonen til Balenciaga eller Kate Moss' miks av street fashion og haute couture? (hvorvidt dette kan kobles til fakta er utenfor min viten, det er bare et eksempel.) Altså, det jeg ville fram til er at du ikke kan forvente at alle alltid snakker om ting du kan. Hvorfor er plutselig snakk om grinding og eipc mounts så nerd? (Og shish, du er ikke den eneste trøtte på forumet kjenner jeg, haha.)
sphaa Skrevet 8. desember 2008 Skrevet 8. desember 2008 Du har et poeng der, helt klart. Men det forsterker allikevel det dårlig intrykket man kan ha av wow. På generelt basis kan det være vanskelig å følge med når noen snakker om sitt særegene interesse men man klarer som regel å forstå ordene som blir brukt. Dette er ikke tilfelle når det kommer til wow. Kanskje jeg tar feil.... Skulle skrive mer, men klokken 4.20 fungerer ikke hodet mitt så jeg stopper nå
Zepticon Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Det problemet jeg har med mange som spiller wow er at jeg ikke klarer å fulge med i samtalen i det hele tatt. Satt her om dagen i lag med to bekjente som spiller wow da de plutselig beygnnte å snakke om grinding, raiding, ganking, ninja, legendary items, farmin, mount osv. Det var som å snakke med en utlending som brukte russiske og norske ord om hverandre i samme setning. Utrolig irreterende og utrolig nerdete spør du meg. Men det er vel med wow-spillere som med alle andre grupperinger, det er alt for lett å generalisere. Sier jeg at jeg spiller fotball er jeg en soss, skater jeg er jeg en rebell, er jeg muslim banker jeg kona, er jeg blond er jeg dum, spiller jeg wow er jeg nerd. Sånn er det desverre selv om jeg skulle ønske det var anneledes. Sent på natten så sikkert dårlig forfmlert og masse skrivefeil. Beklager for det:) Likek mye gresk som offside, pocket, curl, backhand etc er for noen som ikke har interessen
24355trfgdfgdf Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 WoW er ikke noe du kan bli god i! Det er bare... vandre rundt å være internettsosial! Jeg liker heller at folk spiller CS og andre ting som faktisk krever direkte øvelse for å mestre og bli flink i. Derfor jeg har litt fordommer mot Wow!
Rekviem Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg spilte WoW aktivt i et års tid. Drev for det meste med PvE. Nå er jeg møkkalei av hele WoW. Jeg kjøpte til og med wotlk nå nylig for å prøve å starte igjen, men det var bare same old WoW så jeg kom knapt til level 71 før jeg gav meg igjen. WoW var utrolig artig når det er snakk om PvE raiding. Det var utfordrende, sosialt og ikke minst så gav det en god følelse av suksess når vi feide oss igjennom dungeon etter dungeon. Her er det snakk om konkurranse med andre guilds (progress), samt å prøve å bli litt beryktet på serveren - det føltes godt når folk begynte å bli ivrige i å joine guildet. Når jeg sluttet med raidingen, sluttet jeg også med WoW. WoW var nakent uten raiding. Jeg måtte slutte med WoW fordi det nærmet seg eksamener og WoW var alt for tidskonsumerende. Jeg vil ikke si at jeg ble avhengig av WoW, her er det mer snakk om en ansvarsfølelse jeg hadde for mine guild members ettersom jeg var Guild Leader. Jeg måtte være et godt eksempel for de andre. Det jeg prøver å få fram av å skrive dette her er å vise dere hvor viktig det sosiale er i WoW, uten det sosiale blir det et meget repetivt og kjedelig role playing game!
El Fantasma Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 (endret) WoW er ikke noe du kan bli god i! Det er bare... vandre rundt å være internettsosial! Jeg liker heller at folk spiller CS og andre ting som faktisk krever direkte øvelse for å mestre og bli flink i. Derfor jeg har litt fordommer mot Wow! Her er du nåkk litt ute å kjøre kompis! WoW er definitivt et spill man kan bli god i, og når man har spillt en god stund, er det ganske så lett å se forskjell på gode og mindre gode spillere. Endret 9. desember 2008 av Maverick2002
dymoletratag Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har spilt wow i ett års tid nå, er lvl 80 og lykkelig med det. Men ettersom jeg er så drittlei av generaliseringen av wow-spillere rundt omkring, orker jeg ikke en gang å si at jeg spiller spillet. Sitter noen oppe døgnet rundt og spiller quake til øynene tørker inn eller cs til mamma kommer og smekker deg på fingrene, er det helt allright. Det er som om fps-spill er greit for de kule kidsa, men at fordommene mot rollespill henger igjen som en tanke om svette kvisetroll med terning og hjemmelaget kappe fra det dype 90-tallet. Samme om jeg gjentar at jeg har både kjæreste, et godt sosialt liv og er på fest hver gang uka runder mot helg, får jeg alltid det typiske "Åjassåja, du sitter og spiser grandis og spiller deg feit hver natt, ja? Tenkte meg det." Det har ikke noe å si at jeg er en av de mest forfengelige jentene i gjengen, at jeg elsker å trene eller at jeg har en jobb det går bra i. Neineinei. Jenta spiller jo rollespill. På internett. Hun forstår hva som blir sagt når noen sier "Specced mitt ble så nerfa i siste patch nå, at jeg til og med ligger etter spriests når det gjelder dps." Jeg er jo nerd og burde lynsjes på stedet! Det som irriterer meg mest er nok hvor lite folk vet om spillet. Jeg spiller ikke for å kunne ødelegge livet mitt og munche pizza natten lang. Hell, jeg liker jo ikke grandis en gang. Jeg spiller fordi det er moro. Det er lassevis med herlige folk man kan ha det moro med. Jeg spiller fordi det er utfordrende. Jeg får prøvd meg på å samarbeide med andre om taktikker og hvordan man er så effektiv som mulig i diverse settings. Men hva sitter Ola Nordmann og tror jeg gjør? Jo, han tror jeg sitter i et mørkt rom, gror kviser og hater livet mitt, og bruker et mmo som eneste sosiale input i mitt triste liv. Så vet du hva? Jeg har gitt opp å forklare for Ola Nordmann, han kan sitte på den uvitende rumpe si og se på Dagsrevyen, og høre hva den kan fortelle om den fordømte ungdommen og dens destruktive spillvaner rundt spill som wow. (For selvfølgelig vet ikke Ola Nordmann at gjennomsnittsspielleren i wow er langt over 20. Ånei, ånei.) QFT!
Gar0 Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg gamer WoW hardcore å jeg elsker å game WoW å jeg driter i hva alle andre sier. har det helt fint nå sånn som jeg har det. syns ikke folk kan si at jeg har en dårligere livstil, at jeg er lykkelig å gjør det jeg vill gjøre gjør min livstil perfekt for meg. si hva dere vill^^ jeg bryr meg ikke
Kverulantus Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Hahaha ! XD Er virkelig gøy å se folk skrive dritt om WoW da de ikke har en anelse om hva de skriver om Sette alle WoW spillere i bås fordi dere kjenner eller har lest om folk med problemer. Vel, de problemene folk har har de lagt opp til selv. Er mange hardcore spillere som er mer sosiale enn folk som ikke spiller i det hele tatt. Ser ikke hva som er så kult med å gå ute hele tiden, se kul ut og dra på fester og drikke seg snydens hver eneste helg. Jupp, jeg setter dere med fordommer i bås. Hvorfor spør dere kanskje. Vel, av samme grunn som dere. Fordi jeg har lyst til å gjøre det. Og fordi jeg har mulighet til det. Uansett er alle dere "haters" pretty much eid. Ser ikke poenget med å sitte hjemme og snakke dritt til folk som spiller over nett xD
Ostepølsa Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Å bruke månedsbetalingen som et argument er jo direkte latterlig. Har selv slutta å spille, og lever livet som bare det. Hva kan jeg si? Jo, jeg har brukt mer penger på 4 måneder enn jeg brukte på rundt 2-3 år med WoW-spilling.
OinkOink Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg kan bare skrive for meg selv når det kommer til erfaring med WOW. Jeg ble så hekta at jeg ble kasta ut av skolen. Dvs. jeg fikk så mye fravær at stipendet mitt ble omgjort til lån og de stoppa utbetalinger. Da var det en vei, og det var sosialen. Jippi...nå hadde jeg sossepenger som jeg kunne bruke til Cola, røyk og chips mens jeg gamet WoW. På dagene sov jeg, på nettene var jeg gira som faen! Alt handlet om WoW, og jeg ville ikke ta telefonen når venner ringte (for da var jeg gjerne midt i et quest). Det var alltid noe som var viktig....Alt annet i real life ble ikke prioritert. Det er 4-5 år siden jeg sluttet med WoW. Og jeg skal aldri tilbake. Jeg er forresten back on track nå, med formannsstilling i et firma og dame og leilighet;) Men noe skoleutdanning ble det dårlig med (bortsett fra GK Idrett...) Hurra for WoW.
Kverulantus Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Jeg kan bare skrive for meg selv når det kommer til erfaring med WOW. Jeg ble så hekta at jeg ble kasta ut av skolen. Dvs. jeg fikk så mye fravær at stipendet mitt ble omgjort til lån og de stoppa utbetalinger. Da var det en vei, og det var sosialen. Jippi...nå hadde jeg sossepenger som jeg kunne bruke til Cola, røyk og chips mens jeg gamet WoW. På dagene sov jeg, på nettene var jeg gira som faen! Alt handlet om WoW, og jeg ville ikke ta telefonen når venner ringte (for da var jeg gjerne midt i et quest). Det var alltid noe som var viktig....Alt annet i real life ble ikke prioritert. Det er 4-5 år siden jeg sluttet med WoW. Og jeg skal aldri tilbake. Jeg er forresten back on track nå, med formannsstilling i et firma og dame og leilighet;) Men noe skoleutdanning ble det dårlig med (bortsett fra GK Idrett...) Hurra for WoW. De problemene er jo selvskapte ^^ Man må lære å kontrollere seg Leser for mye at Wow ødela livene til folk. Vel, det er rett og slett feil, ettersom man selv valgte å spille spillet. Hva avhengighet angår er det også pga en selv. Wow er i utgangspunktet ikke en unnskyldning for å si at man er usosial og driter i venner osv
Cpt Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Skal dette være en spøk? Ikke for å være frekk, men er du seriøs? Jeg kan bare skrive for meg selv når det kommer til erfaring med WOW. Jeg ble så hekta at jeg ble kasta ut av skolen. Dvs. jeg fikk så mye fravær at stipendet mitt ble omgjort til lån og de stoppa utbetalinger. Da var det en vei, og det var sosialen. Jippi...nå hadde jeg sossepenger som jeg kunne bruke til Cola, røyk og chips mens jeg gamet WoW. På dagene sov jeg, på nettene var jeg gira som faen! Alt handlet om WoW, og jeg ville ikke ta telefonen når venner ringte (for da var jeg gjerne midt i et quest). Det var alltid noe som var viktig....Alt annet i real life ble ikke prioritert. Det er 4-5 år siden jeg sluttet med WoW. Og jeg skal aldri tilbake. Jeg er forresten back on track nå, med formannsstilling i et firma og dame og leilighet;) Men noe skoleutdanning ble det dårlig med (bortsett fra GK Idrett...) Hurra for WoW.
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Med tanke på at det er 4år siden wow kom, så kunne han aldri ha vært så avhengig som han sier også slutta for 4-5år siden. Må i alle fall hatt det jævlig travelt da. Regner med at innlegget er ment som et slags "kåseri" for å tilfredsstille alle wow-hatere... eller å sette oss i et allerede dårligere lys. f.eks talglys, som lyser relativt bra, men er skralt dersom det kommer noen og blåser det ut eller noen åpner døra litt for brått, som fører til litt gjennomtrekk eller luft i bevegelse i rommet, som kalles vind.
OinkOink Skrevet 9. desember 2008 Skrevet 9. desember 2008 Det er ingen spøk, og har du ikke hørt historier som desse før nå, så kunne du ha ordnet deg svært mange morsomme stunder (om du faktisk lo da) Jeg ble hekta på WoW, akkurat som jeg ble med spilleautomater før i tida. At jeg har meg selv å skylde på? Sellfølgelig! Jeg skal aldri tilbake til WoW sier jeg, for det ødela mye for meg. Sier derimot ikke at andre skal spille det, da vi alle deler forskjellige opplevelser. Fatter egentlig ikke hva som var så "morsomt" med det....? Jeg var en idiot som desverre begynte å spille WoW. Verre er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå