Gå til innhold

Hvor mye kan jeg overklokke med...


Anbefalte innlegg

Strømforsyning - OCZ GameXStream strømforsyning 1010W – 1895,-

Hovedkort - ASUS P6T Deluxe, X58, Socket-1366, - 2795,-

CPU - Intel Core i7 920 2,66Ghz- 2 595,-

Minne - OCZ DDR3 4 GB Platinum XTC DualChannel - 1 895,-

Skjermkort - ASUS Radeon HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0 - 4 195,-

 

 

 

 

 

Hvor mye tror dere jeg kan overklokke?

 

Jeg har 4 x 120mm vifter i kabinet..

Endret av KrisHj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umulig å si, men som sagt. Vis du trudde du skulle klare å overklokke med boxed vifte, då er du på villspor. Og ingen kan svare deg siden alle har ikkje likt HW som deg. Noen CPUer er bedre enn andre CPUer sjølvom dei har samme namn, samme gjelder hovedkort.

 

Og vis du får hjelp av ein kompis så må han nesten forklare deg alt du skal gjøre eller så må han nesten gjøre det for deg.

 

Såvidt eg veit så har det ikkje kommet noen bra CPU kjølere til sokkelen denne cpuen kjører på?

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Noctua NH-U12P skal passe til Core i7, men man er nødt til å skrive en mail til Noctua og be dem sende festebraketter for socket LGA1366. De gjør visstnok dette gratis. Brakettene som følger med kjøleren passer ikke.

 

Spørsmål av typen "hvor langt kan jeg klokke" gjør meg nervøs på dine vegne, særlig når jeg ser innmaten du sitter på. Anbefaler deg å lese litt om overklokking før du går i gang...med mindre du da stoler veldig på kompisen din. Det skal selvsagt en del til for å ta livet av komponenter, men husk at hvis du svir av noe når du overklokker, så ryker garanti og reklamasjonsrett. Husk i hvertfall for all del å ta små steg av gangen og kjør stresstester i ny og ne - ikke smell FSBen opp på max med en gang.

Lenke til kommentar
Umulig å si uten å teste.

Hvilken CPU-kjøler har du?

Det er en veldig viktig faktor.

 

Må man kjøpe det ved siden av? Trodde det følgte med Cpu'en?

 

Hvis du må spørre om det tror jeg ikke du skal prøve å overklokke.

 

Svarte vel ikkje på spørsmålet hans? Unødvendig kommentar.

 

Alle må jo begynne en gang vell? Ingen som kan alt om overklokking over natten veit du :thumbup:

Lenke til kommentar

Uansett, skal du bruke pcen til å klokke og spille på vil jeg anbefale deg å kjøpe E8x00 serien. og socket 775 hovedkort med klokkemuligheter.!:! ingen vits i dette I7 oppsettet akkurat nå. Det kommer selvsagt nye I7 prosessorer som er bedre til spill og klokking utover nyåret. skal du klokke og spille vil jeg vente til da. Har du allerede kjøpt tør jeg si ganske sikkert at du har fått ut 30% for pengene forhold til å kjøpe 775 og E8x00 serien.

Lenke til kommentar
Uansett, skal du bruke pcen til å klokke og spille på vil jeg anbefale deg å kjøpe E8x00 serien. og socket 775 hovedkort med klokkemuligheter.!:! ingen vits i dette I7 oppsettet akkurat nå. Det kommer selvsagt nye I7 prosessorer som er bedre til spill og klokking utover nyåret. skal du klokke og spille vil jeg vente til da. Har du allerede kjøpt tør jeg si ganske sikkert at du har fått ut 30% for pengene forhold til å kjøpe 775 og E8x00 serien.

 

Du har vel ikke fått med deg at pc prisene stigger med 20-40% neste år?

Lenke til kommentar

dette er bare en teori foreløpig! jeg tror vi kan se en ørliten prisøkning jeg. Grunnen til jeg anbefaler I7 etter nyåret er ikke pga prisen, men fordi de to "billigste" I7 prosessorene som er på markedet nå er ikke noe bedre til spill enn en E8600 f.eks. Greit den har fire kjerner og 8tråder å jobbe på. men uansett så hjelper dette veldig lite på spill i dag.

Til nyåret kommer det nye I7 prosessorer, og kanskje noen av disse er mer verdt å oppgradere til. Dette var det jeg mente!

 

Står fortsatt på mitt! Intel 775 E8X00 eventuelt q9600 for de som trenger flere kjerner.

Lenke til kommentar
dette er bare en teori foreløpig! jeg tror vi kan se en ørliten prisøkning jeg. Grunnen til jeg anbefaler I7 etter nyåret er ikke pga prisen, men fordi de to "billigste" I7 prosessorene som er på markedet nå er ikke noe bedre til spill enn en E8600 f.eks. Greit den har fire kjerner og 8tråder å jobbe på. men uansett så hjelper dette veldig lite på spill i dag.

Til nyåret kommer det nye I7 prosessorer, og kanskje noen av disse er mer verdt å oppgradere til. Dette var det jeg mente!

 

Står fortsatt på mitt! Intel 775 E8X00 eventuelt q9600 for de som trenger flere kjerner.

 

 

med firekjerner så anbefaler jeg å vente over nyåret og da eventuelt kansje vurdere, phenom 2, core 2 quad, eller Ci7, hvis ingen har sett phenom 2 benches og clocke muligheter, sjekk dette, hardware er ikke så glad i amd trur jeg, virker ikke sånn.

 

Men quads gir ikke så mye mer ytelse over dual cores i spill nei.

 

Hvor mye du kan overclocke, spør om tips om overclocking når du har fått chippen din, umulig å si.

Jeg er mye bedre på amd anywayz, men ja, noen trenger 1.4 V for å nå 3ghz på samme cpu som jeg har, mens jeg trenger 1.25 V, og jeg kan få mye høyere frekvenser på min chip siden temperaturen ikke minst er lavere allerede ved 3 ghz hvor mange sliter med gode kjølere mens min kjører fortsatt stock spenning.

 

Så er nermest umulig å si, 400 mhz er realistisk på nesten alle chipper kan jeg vell egentlig si! med noe annet enn stock kjøler iallefall.

Lenke til kommentar

Eneste spillet til nå hvor Quad har vist seg å ha en uttalt fordel over Duo er GTA IV. Men det spillet er visst elendig kodet (sier de som har peiling) og avhenger merkelig nok mer av CPU enn av GPU (motsatt alle andre spill). Men nå virker det som om du har bestemt deg temmelig hardt på Core i7 så...

 

Notua NH-U12P leveres nå med feste for sokkel LGA1366. Ellers sender Noctua (som tidligere nevnt) festebraketter for sokkelen dersom du sender dem kopi av kvittering for kjøp av kjøleren og HK eller CPU med sokkel LGA1366. Skal du klokke noe mer enn et par hundre MHz er annen kjøler et must.

 

Hvis målet ditt er å nå lengst mulig med overklokking, så skal Gigabyte GA-X58-UD5 nå lenger enn Asus P5T Deluxe, ifølge Anandtech.com's test. Kortet er dog ikke like godt egnet til Crossfire/SLI hvis du har planer om dette, pga PCI-Ex16-portene sitter for tett sammen.

 

Nå ber du ikke om hjelp til systemet her, men hvorfor velger du ikke MIST 1000W? Kommer bra ut i tester og har modulære kabler. Dessuten er den en del billigere enn OCZ'en.

 

Og når du endelig skal gå for et system med DDR3, så hadde jeg valgt et sett sertifisert for triple channel. 3GB koster ca. 1000kr, mens 6GB ligger på rundt det dobblete.

Lenke til kommentar
Umulig å si, men som sagt. Vis du trudde du skulle klare å overklokke med boxed vifte, då er du på villspor. Og ingen kan svare deg siden alle har ikkje likt HW som deg. Noen CPUer er bedre enn andre CPUer sjølvom dei har samme namn, samme gjelder hovedkort.

 

Og vis du får hjelp av ein kompis så må han nesten forklare deg alt du skal gjøre eller så må han nesten gjøre det for deg.

 

Såvidt eg veit så har det ikkje kommet noen bra CPU kjølere til sokkelen denne cpuen kjører på?

 

Finnes vel i USA ?

 

http://www.thermalright.com/new_a_page/pro...ler_1366rt.html

 

Side med clocking av Core i7 920

 

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/11/0...l-core-i7-920/1

Lenke til kommentar

Jeg skal ha I7, men det blir ikke før de kommer med stock (ikke xtreem) prosessorer som leverer 3,2ghz+ Da tror jeg det er potensiale til en god 24/7 4ghz+ klokk for samtlige batch..

 

sånne oc tester som det er linket til (bit-tech) er neppe hva man bør forvente av denne prosessoren. klarer du en 3,8ghz 24/7 OC med luftkjøler tror jeg du bør være fornøyd med din 920

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Etter å ha leste på xtremesystems og rundt på nettet virker det som de fleste 920 klokker godt.

Min selv kjører 3,5+ med boxed kjøleren, håper å få tatt meg en tur innom digital impuls og få kjøpt meg en god kjøler i morgen, så tror jeg vi får se mellom 3,6 og 4 ghz 24/7 oppsett.

 

3,33 klarer min på stock volt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...