Gå til innhold

Hvor mye kan jeg overklokke med...


Anbefalte innlegg

Eneste spillet til nå hvor Quad har vist seg å ha en uttalt fordel over Duo er GTA IV. Men det spillet er visst elendig kodet (sier de som har peiling) og avhenger merkelig nok mer av CPU enn av GPU (motsatt alle andre spill). Men nå virker det som om du har bestemt deg temmelig hardt på Core i7 så...

 

Notua NH-U12P leveres nå med feste for sokkel LGA1366. Ellers sender Noctua (som tidligere nevnt) festebraketter for sokkelen dersom du sender dem kopi av kvittering for kjøp av kjøleren og HK eller CPU med sokkel LGA1366. Skal du klokke noe mer enn et par hundre MHz er annen kjøler et must.

 

Hvis målet ditt er å nå lengst mulig med overklokking, så skal Gigabyte GA-X58-UD5 nå lenger enn Asus P5T Deluxe, ifølge Anandtech.com's test. Kortet er dog ikke like godt egnet til Crossfire/SLI hvis du har planer om dette, pga PCI-Ex16-portene sitter for tett sammen.

 

Nå ber du ikke om hjelp til systemet her, men hvorfor velger du ikke MIST 1000W? Kommer bra ut i tester og har modulære kabler. Dessuten er den en del billigere enn OCZ'en.

 

Og når du endelig skal gå for et system med DDR3, så hadde jeg valgt et sett sertifisert for triple channel. 3GB koster ca. 1000kr, mens 6GB ligger på rundt det dobblete.

 

 

Det ble MIST 1000W uansett.. måtte ha ventet lenge for OCZ.

 

Noen som har noe å si med skjermkortet's "merke"

 

Asus vs Club3D (ATI Radeon HD4870X2)

 

ser ut som at det blir Club3D lurte på om det var et dumt valg..

 

Og jeg syntes 4GB 2000MhZ Ddr3 hørtes bra ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble det I7? i så fall, hvordan har du satt opp RAM for å få 4gb?

ddr3 2000mhz virker oppskrytt, jeg har store problemer med mine når jeg skal klokke.. (kan jo være at andre fungerer bedre)

Btw. 2gb ddr3 pc1600(2000mhz) ram fungerer 200% bra for spilling og benchmarks med windows vista. dette blir enda bedre med windows 7. Jeg bruker det, og har ikke møtt på noen stopper enda:)

Lenke til kommentar

Merket på skjermkortet har ingenting å si, utover at det kan være noen forskjeller i spill o.l. som følger med (også kalt bundle)

 

Er det 4GB som i 2x2GB? Det er greit å sørge for at du har muligheten for triple-channel (dvs. 3 eller 6 brikker sammen) når du nå først skal ha DDR3-minne. Dårlig deal å gå for 4x1GB i såfall.

 

Personlig synes jeg 2GB er litt lite i Vista, i hvertfall til spilling siden OSet i seg selv er såpass minnekrevende. Mye mulig det blir bedre med Win 7 som SLiks sier.

Lenke til kommentar
Merket på skjermkortet har ingenting å si, utover at det kan være noen forskjeller i spill o.l. som følger med (også kalt bundle)

 

Er det 4GB som i 2x2GB? Det er greit å sørge for at du har muligheten for triple-channel (dvs. 3 eller 6 brikker sammen) når du nå først skal ha DDR3-minne. Dårlig deal å gå for 4x1GB i såfall.

 

Personlig synes jeg 2GB er litt lite i Vista, i hvertfall til spilling siden OSet i seg selv er såpass minnekrevende. Mye mulig det blir bedre med Win 7 som SLiks sier.

 

Det er 2x2 ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...