Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil ikke miste nok en bror


Gjest -_Gutt14_-

Anbefalte innlegg

Gjest -_Gutt14_-

Hei dere!

 

Jeg er en gutt på 14 som mistet min bror for 2 år siden. Han var 3 år eldre en meg og havna i feil miljø. Jeg hadde en følelse om at jeg kom til å miste han ca. 1 år før han faktisk døde, og det var helt forferdelig.

 

Nå har jeg fått den samme følelsen igjen etter min siste bror som er 19 år, har begynt å henge med noen som ikke akkurat har noe godt rykte på seg i bygda. Nå raver broren min rundt på byen dritafull med desse, men det skjer som regel kun i helgene.

Jeg vet at det er helt normalt for mange ungdommer å drikke seg full i helgene, men her ligger det mere bak. Jeg hører de røyker hasj hos han ene på nettene fra noen bekjente. Jeg har spørt broren min om dette, men han nekter selvsagt.

 

Jeg har sagt at jeg ikke vil han skal ende opp som hans bror, men da ble han dritsur og vil ikke snakke om det. Jeg er livredd for at følelsen om at noe skikkelig galt kommer til å skje slik som sist skal virke denne gangen også.

Har hele tiden tenkt etter broren min døde at jeg kunne ha stoppet det på en eller annen måte om jeg bare kunne ta følelsen min på alvor. Men jeg er jo ikke synsk!

 

Hva skal jeg gjøre? Er bare så redd for broren min, og en 19 åring driter jo i hva jeg har å si....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest -_Gutt14_-
Hvis det er bare hasj og alkohol tror jeg du skal ta det med ro ;)

 

Miljøet derimot kan være verre.

 

Nøyaktig slik min bror som døde startet. Tok det med ro da. Vil egentlig ikke gjøre det igjen.

 

Så såg jeg noen som spørte hvor moren min var og jeg skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre. Hun stakk uansett av for mange år siden, så det er jeg, storbror og pappa igjen.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg ville bekymret meg så alt for mye, broren din vet godt hva konsekvensene for dop er.. Han har mistet en bror allerede og han er nå 19 år.. Han burde ha nok vett til og holde seg vekke fra dop.. Kanskje gjengen han sin røyker litt hasj på kveldene, men jeg tviler på at broren din gjør det, i så fall kanskje bare noen få trekk for og ikke vær helt kjip.. Men jeg tror at innerst inne har han fått respekt for dop og vil ikke ende opp som broren din..

 

Og en ting til, jeg er 22 år nå.. og jeg har opp igjennom årene hengt med mye forskjellige folk som de fleste ville karakterisert som dårlig miljø.. folk som har vært på avrusning, som driver og sloss å herjer.. Og jeg har aldri blitt presset til, blitt rådet til eller blitt tilbudt dop eller lignende.. Selv det dårlige miljøet er hyggelige folk når man begynner og være med dem, og de fleste respektere dine valg og heller hjelper deg med og holde dem en og presse deg til noe annet.. Det er værtfall min erfaring..

 

Jeg syntes du skal holde ett lite øye med broren din, man vet aldri.. men jeg syntes ikke du skal bekymre deg så mye riktig enda..

Lenke til kommentar
Gjest -_Gutt14_-

Takk for deres meninger folkens. Ble faktisk litt lettere i kroppen her nå:) Ingen av dere som kan riste litt vett i han da? :D

Men jeg får bare vente og se, å prøve og ikke bekymre meg for mye.

Lenke til kommentar
Alkohol og hasj er ikke farlig. Han er 19 år og burde klare å passe på seg selv.

 

Jo, det er det, men slettes så farlig som folk maler det i denne tråden i allefall. Hasj er omtrent like skadelig som tobakk dersom det røykes og alkohol er heller ikke bra dersom det kommer opp i store mengder. Men til helgebruk hadde jeg ikke bekymra meg stort...

Lenke til kommentar
Har hele tiden tenkt etter broren min døde at jeg kunne ha stoppet det på en eller annen måte om jeg bare kunne ta følelsen min på alvor. Men jeg er jo ikke synsk!

 

Hvis du er 14 nå, så døde broren din når du var 12, så da var det vel ikke så mye du kunne gjort selv om du faktisk hadde vært synsk. Å skulle påvirke storebror på 19 når man er 14 selv høres heller ikke så lett ut.

 

Du sier forresten at han som døde var 3 år eldre enn deg, og døde for 2 år siden. Vil det si at han var 15? I så fall er det viktig å huske på at det er stor forskjell på en 15 og en 19 åring.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Gjest -_Gutt14_-
Hvis du er 14 nå, så døde broren din når du var 12, så da var det vel ikke så mye du kunne gjort selv om du faktisk hadde vært synsk. Å skulle påvirke storebror på 19 når man er 14 selv høres heller ikke så lett ut.

 

Du sier forresten at han som døde var 3 år eldre enn deg, og døde for 2 år siden. Vil det si at han var 15? I så fall er det viktig å huske på at det er stor forskjell på en 15 og en 19 åring.

 

Det er akkurat det som er problemet ja. Når han er 19 år så driter han jo i hva jeg sier, selv om han er glad i meg. De vet jo alltid best selv virker det som (helt til det går galt). Bror min var 15 år når han døde ja. Overdose på et stoff som het GHB eller noe slikt.

Er uansett ikke så mye jeg kan gjøre en å fortelle bror min at jeg ikke liker om han holder på med stoff. Han tar jo sine egne valg, men jeg synes det er ufattelig dårlig gjort av han om han driver med dette i skjul når det gjekk som det gjekk med hans andre bror. 19 åringer burde vel vite bedre skulle en tro...

Men nå er jo bare jeg en "drittunge" som ikke har kommet til det stadiet enda, men jeg kommer aldri til å røre narkotika!

Lenke til kommentar

Så lenge broren din ikke overdriver festingen og holder seg langt unna GHB, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for mye.

 

Problemet med GHB er at folk tror det er et partydop når det i virkeligheten er et ekstremt uberegnelig stoff, som aldri bør brukes av noen, langt mindre blandes med alkohol eller andre rusmidler.

 

Det vet sikkert broren din veldig godt, og han holder seg sikkert langt unna. Drikking av alkohol og røyking av hasj er relativt uskyldig i forhold til GHB.

 

Men, det er uansett bra at du bryr deg om broren din! Det tror jeg sikkert at han skjønner og setter pris på, selv han sikkert kan bli irritert over at du klager når han synes han har sitt på det tørre.

Lenke til kommentar

Fra nå av når du møter denne bororen, følg med på øynene hans så skjønner du om han er skækk. Er ikke alletyper mornings d får sånne av og noen er så paranoide at de bruker noe som kalles clear eyes, men sansyneligvis så skal du kunne se det på øya. Også om han har sånne øyne og ikke klarer å holde øyekontakt med deg så er det bingo. Noen ar også øyet mer lukket enn vanlig (noen to og andre bare et av øynene).

 

06.jpg

 

 

sånn, nå kan du se på folk om de er skække.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...