Gå til innhold

[AoC]Performance ved aktiv PvP på US server?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å begynne å spille på US server.

Veldig tøff hverdag (få spillere) for temaguildene på Aquilonia server.

Noen som har noe erfaring med lag etc. i minigames/sieges etc?

Og går man glipp av alle raid/sieges? Eller henger det at de faller innenfor 17.00-01.00 cet tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Serverene skal slås sammen iløpet av desember, og du får en gratis character transfer per character. Hadde ventet til dette var gjennomført før jeg lagde en ny character.

Skrevet

Du kan vel strengt tatt ikke velge en US server uten å kjøpe US-versjonen av spillet. Men som nevnt, det kommer en server merge som i US allerede har begynt og folketallet på de fleste servere vil øke drastisk. Jeg trodde Aquilonia var temmelig aktiv jeg.

Skrevet (endret)
Du kan vel strengt tatt ikke velge en US server uten å kjøpe US-versjonen av spillet.

Hadde vært en drøm om man kunne det, siden min største skuffelse med AoC var serversplitt EU/US (var kun US til å begynne med).

Men transfer til US og vice versa er altså bekreftet at man ikke kan. Se eget punkt i FAQ:

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=102770

Men som nevnt, det kommer en server merge som i US allerede har begynt og folketallet på de fleste servere vil øke drastisk. Jeg trodde Aquilonia var temmelig aktiv jeg.

Aquilonia er definitivt av de aller mest aktive serverene. Det er klart.

Men det er altså en rp-pvp server. Hvor altså begge ord skal ha like stort trykk.

Problemene er mange. Men kan defineres i 4 hovedkategorier.

1. Raid/Loot spillere versus inspirasjons/tema/rp-guild. Raid/Loot spillere er folk som egentlig kunne vært hvor som helst (pve server, pvp server you name it), men de endte altså mer eller mindre tilfeldig opp på en rp-pvp server i dette tilfellet. Raid/Loot spillere er ofte i de største guildene, og er på server for å få loot. Så fort de logger hopper de inn i en raid instance og får sin loot før de logger av. Selvom disse guildene er størst er de alikevel mest anonyme, siden de ikke bidrar til livet på server. Siden Disse guildene derav får best loot siden de er sikret at raid går etc. Vil spillere fra temaguildene hoppe til raid/loot guildene, siden temaguildene i mye større grad sliter med å få til raid fordi de er mindre. Dette blir en ond sirkel.

Det skal dog sies at et par av de største raid/loot guidlene har kollapset og det har gitt tema/rp guildene litt mer luft å puste i, i det siste.

2. Rp/tema/inspirasjons guildene har gjort seg selv en bjørnetjeneste. Istedet for å lage tema guild med større kategorier som Cimmerianere eller Aquiloniere eller Stygianske guild, har man laget haugevis av små fraksjoner av disse. Det har kanskje vært tydeligst på den cimmerianske siden som har flinkest til å rp'e, men som har meget små tall pga alle fraksjonene. Spillet AoC er mer enn noe annet MMO jeg vet lagd for å ha store guilds.

3. Hvorfor er ikke dette et problem på Cimmeria server (den amerikanske rp-pvp serveren)?

Fordi vi på Aquilonia sliter med at vi har mange språk. Dette skaper ytterligere unødvendige barrierer, fraksjoner og samararbeidsproblemer. Det finnes store guild som kun tar inn fra sin nasjon. Italia, Tsjekkia, Tyrkia, Finland, Sverige, Russland. Den amerikanske rp-pvp serveren sliter selvsagt ikke med slike ting.

4. Så hvorfor jobber man ikke mer med å komme over disse problemene? Guild Cities. Crafting systemet som var noe av det geniale med AoC har utrolig nok blitt spillets Achilles hel også. De små guildene har lagt ned såååå mye tid i å grinde mats til sin dyrebare by at det blir en altfor stor følelsemessig barriere å slenge fra seg byen som man har jobbet så utrolig mye med. Derfor sitter amn istedet med sitt guild på 5 aktive spillere, og kan gjøre "null" end game.

Det er utopisk at alle bare vil gi opp guildet sitt etter merge også. Og der er vi.

I etterpåklokskapens lys er det lett å se at FunCom burde hatt mer is i magen før de pøste ut flere servere kun få dager etter launch. Hadde ikke det skjedd hadde vi antakeligvis sittet med større guild idag.

Om Aquilonia kun merger med Corinthia (en mindre rp-pvp server), eller om vi merges med PvP også, vil forsterke problemet beskrevet i 1.

Endret av maanemann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...