Gå til innhold

Synes du raiding er for lett atm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes det har vært helt latterlig enkelt. Husker ikke hvor mange vi downa i 25mann kun knappe to uker etter release, men etter snaut 25dager hadde vi 25mann på farm. Da blir det rett og slett for enkelt, og man får ikke sammen følelsen av å ta en boss eller å få epics. Hvis det ikke endrer seg blir det vel en del PvP før jeg slutter med wow, for alltid.

Skrevet
Man kunne lett før, både før tbc og i tbc oppleve end-game og ha en grei progress uten at det gikk utover verken skole, jobb eller sosiale askpekter av livet.

Kort sett handler WoW om at man vet hva man går til, og at man forstår game mechanics, raiding-instancsene og at man hører etter.

This.

Husker at raiding var så synnsykt mye gøyere pre TBC, ja det krevde kanskje en god del arbeid for officerer og raid leader men for oss "casual" members så var ikke så veldig time consuming egentlig. Etter man hadde kommet inn i en god rutin så var det jo nesten bare å logge på litt i blandt for å skaffe litt gold og pots og når det var raid tider.

For meg så er det verste å skaffe oppgraderinge til geare mitt (enchants og gems). Jeg skjønner ikke vis blizzard prøver å gjøre spillet så mye mer "casual" så legger de til glyphs( ikke så ille) og gems som du må bruke lang tid til å skaffe til armoren din vær gang du får noe nytt, samme med enchants of course. Det virker som de prøver å gjøre spillet mer "casual" samtidig som du likevel blir tvunget på å bruke en del tid på små dritt ting.

Skrevet
Vil faktisk tørre påstå at -laggen- er større utfordring enn noen av fightene i WoW atm.

Både i går og i dag har vi prøvd oss på thaddidus, de som topper dmg atm ligger på 3k dps, treffer enragetimer på rundt 50% ellerno.. :|

Skrevet

Laggen er til tider veldig ekstrem, Sitter selv på en noen år gammel PC, og på toppen stor oppløsning. I bossfights er det ikke uvanlig at jeg har 8 FPS, men dette er jevn FPS, ikke spikes elns.

Med server laggen som er nå, så sitter jeg forsåvidt med 8 FPS enda, men da er det med store spikes i FPS og allt. Buggs me off.

Men som et lyspunkt, så hadde ikke vi noe enorm lagg i går (avsluttet klokka 10, kan være at laggen intraff etter det).

Skrevet

We are aware that players on some realms may experience performance issues mainly in instances during peak playing times. This is largely due to the very high number of players in instances, and notably affects Naxxramas the most.

Please be assured that we are working on optimisations to address the issues, and will keep you updated on the progress.

Blue post. Rett og slett for trangt på instanceserverne til å holde så mange.

Skrevet

Sett den :)

Synes det er litt "svakt" av blizzard å ikke aksjonere raskere når de ser at det blir et problem av det.

Sette opp en eller 2 servere til i hvert cluster hadde sikkert avlastet noe sinnsykt. Men det krever selvfølgelig serverplass etc etc.

Skrevet

Sant nok, men du får huske på at slike ting kan ta mye tid.

Jeg jobber selv som IT teknikker i en kommune og måtte utvide et nettverk.

De fleste tror det er bare å slenge i en svitch og så virker det, men det er langt i fra.

Pluss at de må ta hensyn til at folk vil ha serverne oppe. Om de satte skikkelig til verks kunne dem tatt ned serverne 2-3 dager og utvide det. Men da ville vell alle vært forbanna?

Jeg undrer nok ikke Blizzard's posisjon ;)

Skrevet

Er IT teknikker på et sykehus selv, så vet at det ikke er bare bare og sette opp, iallefall ikke når det blir på størrelsen til Blizzard.

Men jeg tror at om de planlegger, så burde de få inn servere under weekly mainteance, sett at det faktisk er plass i rackene.

Skrevet
Er IT teknikker på et sykehus selv, så vet at det ikke er bare bare og sette opp, iallefall ikke når det blir på størrelsen til Blizzard.

Men jeg tror at om de planlegger, så burde de få inn servere under weekly mainteance, sett at det faktisk er plass i rackene.

lol, det er ikke rackene som er problemet :p

Skrevet (endret)

Du kan tenkte deg 4 like store bokser som står ved siden av hverandre.

|_||_||_||_|

Så skal du utvide en av boksene med en halv meter. Det vil også forflytte de andre boksene fra hvor de sto.

|___||_||_||_|

Men alle de policiene blizzard kjører, så blir det mye jobb med å ta alle policiene på nytt slik at dem tilpasser det nye strukturet.

Endret av Shiktu
Skrevet

Nå har ikke jeg sett serverrommene til blizzard, men ja, jo, det er jo mest sannsynlig at det er plass i rackene (du mp jo faktisk ha et sted å plassere serverene, samt plass til allt annet av infrastruktur etc.)

Og utvide boksene? Her mista du meg iallefall, hva er det disse boksene illustrerer? Og btw, dette blir ganske så off-topic :p

Skrevet

hva med å utvide på siste del? :p

|_||_||_||__|

uansett er også irriterende at man ikke kan gå inn i nye instancer om kveldene.

"To many instances blabal. Please try again later"

Vi betaler faktisk for å spille og dette er noe de må fikse ASAP.

Skrevet

Alt er sammensatt av policies.

Slik som: Om du går inn i en instance i et raid med 25 folk på Argent Dawn serveren, vil du komme inn i instanceserveren på argent dawn med dine 25 folk i raid. Om du dør, mister du 10 durabilities og slik går det. Uansett om du hadde utvidet den siste boksen hadde den blitt utvidet mer enn den plassen boksene hadde fått. Boksene skulle illustrer.

"Vi betaler faktisk for å spille og dette er noe de må fikse ASAP." Er bare idioter som har den holdningen. "Til og med gud, kunne ikke skap jorda på en dag.". Ting tar tid i IT bedriftene og dermed må kundene vente. Blizzard er tross alt den beste nettspill leverandøren når det kommer til vedlikehold. Så blir feil å klage på dem selv om det kan være irriterende. Den som venter, venter aldri forgjeves :)

Skrevet (endret)

Men setter de inn flere servere, så vil det bli plass til flere instancer, lasten ville mye trolig ha fordelt seg utover, og dermed avlastet de eksisterende serverene, og dermed mindre lagg (iom at laggen nå er pga overbelastning)

"Uansett om du hadde utvidet den siste boksen hadde den blitt utvidet mer enn den plassen boksene hadde fått. Boksene skulle illustrer."

Jeg tar den fortsatt ikke tho...

Og ""Vi betaler faktisk for å spille og dette er noe de må fikse ASAP." Er bare idioter som har den holdningen."..

Ta en sammenligning opp mot det offentlige, eller private for den saks skyld.

Du har en mail server, som kneler, enten pga last, eller at den rett og slett er for gammel, holder på å gå i stykker etc.

Brukerene av denne serveren opplever at mailer tar enormt lang tid å motta/sende, og de blir sittende og vente og "kaste bort" tiden de kunne ha brukt til noe annet.

Det burde da bli prioritert opp i skyene av IT-bedriften (her blizzard) og få opp en ny server (standalone / clusterbasert, samme greia), for å få tilfredsstillt kundene.

For blizzard sin del, så burde dette være topp prioritet, iom at de faktisk lever på brukerene sine, og hvor fornøyde vi er, avgjør hvor mye penger det ryr inn til de (satt på spissen, men det er slik).

Og ja, jeg er fullt klar over at ting tar tid i IT bransjen (som sagt, jeg er i den), men når dette er et så stort problem, så burde det prioriteres deretter, og få avsatt resurser til å rette det

Endret av BrAtTeRn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...