Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg pedofil?


Gjest Guest_Peder_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Genuine Genes, nå må du gi deg. De aller, aller fleste jenter starter puberteten mellom 10-12 år (ca), og definasjonen på pedofili er at du tenner på noen som er pre-pubertale eller tidlig i puberteten. Vil du virkelig kalle 2-4 år etter pubertetsstart som tidlig i puberteten?

Han er Hebefil. Hvorvidt der er vanlig skal jeg ikke gå inn på.

 

Hebefil, ofcourse. Beklager. Jeg tenkte over/under 16 år.

Lenke til kommentar

Peder, eldre jenter er uinteressant, du tenner på yngre jenter og vil ha sex med dem. Du beskriver også deg selv som en gutt, selv i en alder av 29 år. Språket ditt er heller ikke noe spesielt godt, no offence.

 

Er det mulig at du rett og slett er litt yngre i hodet enn kroppen? Kanskje du fra tidlig alder av ikke har hatt lyst til å bli eldre, vokse opp, men være et barn, og du har på en måte lenket deg fast i en stolpe i 16-årsalderen.

 

Noen som kan si seg (litt) enig/uenig?

Lenke til kommentar
Men seriøst, er det slik at du kun er fiksert på å ha sex med jenter i denne aldersgruppen?

Ja.. eldre jenter er helt uintresant. :s

 

Da, for din egen del, så anbefaler jeg at du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg så du får behandling for problemet ditt. Lovverket i Norge er sånna at det er ulovlig å ha sex med mindreårige og man får strenge straffer for det.

 

Som jeg sa tidligere, det kommer nok ingenting godt ut av dette, få deg hjelp og du vil føle deg langt bedre da du vet at det ikke er rett å tenne på barn.

Lenke til kommentar

Et lyntips fra meg som KANSKJE kan fungere:

 

Man kan vel trygt si at din entusiasme for mindreårige jenter er en fetish. Har du overveid muligheten for at du liker det ulovlige? Mange som tenner på sånt, inkludert meg. Har du overveid muligheten for at du liker å ha en fetish? Kanskje du vil skille deg ut, også seksuelt?

 

Dette bringer meg til lyntipset, prøv å (i ditt tilfelle, om jeg har rett i at du føler deg som en yngre mann er du egentlig er) å bli tiltrukket av "eldre" kvinner, som en fetish. Disse kvinnene er egentlig på din egen alder, men om man følger systemet i hodet ditt vil de være eldre, og inngå som en fetish. Dette kan kanskje fjerne din fetish for jenter i andre enden, yngre jenter. Dette vil ikke bare være praktisk, men også helt lovlig, og alle går hjem glade.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Peder_*
Da, for din egen del, så anbefaler jeg at du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg så du får behandling for problemet ditt. Lovverket i Norge er sånna at det er ulovlig å ha sex med mindreårige og man får strenge straffer for det.

Behanlding? Hjelp? Hvorfor skal alle hele tiden prøve å leke hobbypsykologer?

Siden når har det vært ulovlig å ha fantasier?

Hadde du oppsøkt hjelp for å få bukt med 'problemet' ditt om du gikk rundt å tenkte på hvor digg det hadde vært å underslå 500 mill å leve resten av livet i luksus?

Det er vesentlig forskjell på å tenke på en ting vs å utføre en ting.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Peder_*
Du beskriver også deg selv som en gutt, selv i en alder av 29 år.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men om du bare har kamerater som kaller seg 'mann' når du er 29 vil jeg påstå at du lever et særdeles grått og kjedelig liv, sannsynligvis som regnskapsfører. Jeg er langt fra den eneste på 29 som kaller meg 'gutt'.

Lenke til kommentar

Veldig enig med Peder, man må ha lov å ha fetisjer. Men Peder, kan du være enig med det jeg skriver her?

 

Viser til ting jeg har selv skrevet......:

Peder, eldre jenter er uinteressant, du tenner på yngre jenter og vil ha sex med dem. Du beskriver også deg selv som en gutt, selv i en alder av 29 år. Språket ditt er heller ikke noe spesielt godt, no offence.

 

Er det mulig at du rett og slett er litt yngre i hodet enn kroppen? Kanskje du fra tidlig alder av ikke har hatt lyst til å bli eldre, vokse opp, men være et barn, og du har på en måte lenket deg fast i en stolpe i 16-årsalderen.

 

Noen som kan si seg (litt) enig/uenig?

 

 

Et lyntips fra meg som KANSKJE kan fungere:

 

Man kan vel trygt si at din entusiasme for mindreårige jenter er en fetish. Har du overveid muligheten for at du liker det ulovlige? Mange som tenner på sånt, inkludert meg. Har du overveid muligheten for at du liker å ha en fetish? Kanskje du vil skille deg ut, også seksuelt?

 

Dette bringer meg til lyntipset, prøv å (i ditt tilfelle, om jeg har rett i at du føler deg som en yngre mann er du egentlig er) å bli tiltrukket av "eldre" kvinner, som en fetish. Disse kvinnene er egentlig på din egen alder, men om man følger systemet i hodet ditt vil de være eldre, og inngå som en fetish. Dette kan kanskje fjerne din fetish for jenter i andre enden, yngre jenter. Dette vil ikke bare være praktisk, men også helt lovlig, og alle går hjem glade.

Lenke til kommentar
Da, for din egen del, så anbefaler jeg at du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg så du får behandling for problemet ditt. Lovverket i Norge er sånna at det er ulovlig å ha sex med mindreårige og man får strenge straffer for det.

Behanlding? Hjelp? Hvorfor skal alle hele tiden prøve å leke hobbypsykologer?

Siden når har det vært ulovlig å ha fantasier?

Hadde du oppsøkt hjelp for å få bukt med 'problemet' ditt om du gikk rundt å tenkte på hvor digg det hadde vært å underslå 500 mill å leve resten av livet i luksus?

Det er vesentlig forskjell på å tenke på en ting vs å utføre en ting.

 

Du skriver at eldre jenter er helt uninteresant.

Ergo du tenner seksuelt og ønsker å ha sex med yngre jenter.

Jeg forstår det sånn at du derfor "ikke" har sex med jenter som er 18+

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Å tenne på hotte jenter i lav alder er normalt, men av hensyn til hvor dumme folk er, spesielt i lav alder har vi seksuell lavalder (kriminalisering) og du burde vel oppsøke psykologisk hjelp til å oppnå en forandring i seksuelle preferanser. Det er som oftest mulig å forandre seg med rett metode. Å det vil ofte være til det bedre ettersom vi er låst inn i et samfunn regulert av normer som gjør at det funker dårlig å være anerledes.

 

Som de andre har sagt er du ikke pedofil, men hebefil. Jeg personlig tenner også på yngre jenter men det er i tilegg til andre aldre. Spesifikke seksuelle preferanser er normalt resultat av sosiale påvirkninger (normene), spesielt i barndommen. Det er derfor jeg sier det bør være mulig å forandre dem igjenn med nye sosiale påvirkninger. Problemet er bare det at det vi lærer oss i barndommen sitter best og er vanskeligst å forandre fordi det blir vår grunnmodell for forståelse som alt nytt veies imot. Så igjenn oppsøk psykolog eller andre instanser som arbeider i menneskefeltet for å få hjelp med dette.

Lenke til kommentar

Må faktisk si meg litt enig med trådstarter her ang. "oppsøk hjelp" delen.

 

Dithen jeg tolker det er dette bare fantasier som han ikke har planer om å sette ut i live (correct me if I'm wrong, though). Isf kan jeg ikke skjønne hvorfor i all verden han skulle trenge å oppsøke hjelp for dette?!

Så lenge han faktisk klarer å skille mellom fantasier/ha-lyst-til og utføre en kronket ulovlig handling i praksis, så må det da være greit?

 

Har folk generelt en lav terskel for å fly til lege og psyokolog om alt mulig?

Om jeg har en hemmelig drøm jeg tenker på hver gang jeg er ute å kjører, hvor rått det hadde vært å bare trådd gassen i bånn for å sjekke hvor fort bilen min går, bør jeg oppsøke hjelp for disse problemtankene som setter liv og helse i fare om jeg hadde utført de i praksis?

Både trådstarter og jeg har problemfantasier, hvorfor skal egentlig trådstarter absolutt oppsøke psyokolog og ikke jeg?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe farlig med å tenke tanker om "farlige" ting, så lenge man ikke faktisk utfører tanken.

 

Eksempel:

Tenk på en person som du er glad i (familiemedlem, kjæreste, venn) - skriv ned dette navnet.

Tenk deg så at i morgen vil denne personen blir overkjørt av trikken, og dø. En ganske ekkel tanke.

Deretter skal du skrive ned akkurat det jeg sier - skriv ned ordet med en gang du hører det

"I morgen" - "kommer" - "[navn på person]" - "til å bli" - "overkjørt av trikken" - "og dø." Skriv det ned.

 

De aller, aller fleste vil kvie seg for å skrive dette ned. Det er ingen rasjonell grunn til dette, de aller fleste vet jo at det å skrive ned denne tanken ikke vil føre til dette. Dette er et eksempel på at vi føler at det er farlig å tenke farlige tanker, noe det egentlig ikke er.

Lenke til kommentar
Fordi han har tatt det skrittet å ta kontakt med diskusjon.no.

Jeg ser heller på det som noe positivt enn negativt. Da er han klar over sannsynligvis klar over problematikken, og han holder det ikke for seg selv til ballongen sprekker.

Jeg mener psykologisk hjelp her fortsatt er unødvendig og overforbruk av helsetjenester.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ELO_*

Pedofili er først og fremst en sinnslidelse hvor den lidende primært tenner sexuelt på prepubertelle barn uavhengig av kjønn osv. Å tenne sexuelt på KUN jenter men i en alder av Rundet 14-16 osv har ikke noe med pedofili å gjøre.

 

Og hva som er akseptert sexuell atferd er helt og holdent avhengig av kultur. Går man en del år tilbake i tid var det vanlig i norge å gifte seg i en meget ung alder, og i Spania er vel den sexuelle lavalderen 14 så vidt jeg vet, altså har kulturen vår alt og si her.

 

Å være en gutt/mann på 29 og som tenner på 14 åringer er vel ikke sykt, men ikke akseptert i vår del av verden. Altså du er IKKE pedofil. Men grunnet vår kultur så bør du nok ikke sexuelt involvere deg med ei jente på under 16 allefall.

Lenke til kommentar

Danko, i dagens samfunn ettersom helsetjenestene har definert mer og mer som sykdom og velferden har økt definerer vi mindre og mindre ting som sykelighet.

Gjennomsnitt for å gå til lege i dag er 4 ganger i året. Min anbefaling om å gå til psykolog bygger på min oppfatning av at trådstarter så på sin seksuelle preferanse som et problem.

Ja han har bare fantasier nå, men skal han bare ha fantasier da ? Og aldri få sex med fler en seg selv fordi han ikke tenner på annet enn det han aldri kan få uten å bryte samfunnets låvverk ?

Det vi i nyere tid har oppfatett er at det er mye legning i sunt liv samtale osv. Jeg liker generelt psykologi og den formen for vitenskap fordi det bringer med seg et større perspektiv ny viktig viten og mye mer. Derfor syns jeg ikke det er galt å gå minst en gang til psykolog. De fleste går jo mye oftere til legen.

Personlig skal jeg snart til psykolog, siden jeg går på universitetet blir det da billig/grattis for meg. Dette skal jeg ikke gjøre fordi jeg har veldig konkrete problemer egentlig er jeg bare ute etter en god samtale med en fagman i felles interesseområde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...