Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg av etter 1-2 timers gaming.


Anbefalte innlegg

Har hatt dette problemet siden jeg kjøpte den ferdig fra komplett, i slutten av August i år. Temp ligger på rundt 50C-60C, også da jeg spiller. Det har hendt 2-3 ganger at den ikke har slått seg av, men heller fryst og lyden har gått i loop.

 

Får ikke noen feilmelding av noe slag, pcen bare slår seg rett av.Har også problemer med og slå på pcen igjen etterpå, fordi den fryser seg igjen under oppstart.

 

Har oppdatert BIOS.

Har alle de nyeste driverne.

 

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Må den tilbake til komplett? :(

 

 

 

Pcen:

 

 

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI

 

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775

 

Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5

 

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3

 

Endret av -hauken-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da høres det ut som om det ble litt varmt. Kommer jo helt ann på komponentene hvor mye varme de tåler, men syns det var ganske mye!

 

Jeg hadde samme problem, etter en stund med gamind frøys den, ingen annen nytte enn å restarte, dette hadde ikke noe med varme å gjøre, da den holdt godt under 40 grader.

 

Jeg tror å huske at det var hovedkortet det var noe feil med, det jeg ville gjort var å søkt på google etter programmer som tester minne, cpu og diverse andre ting, for å slå fast at det ikke er disse tingene. Prøv eventuelt å resete biosen, kan hjelpe det også. Gå også inn i bios, og skjekk når det skrur seg av (på grunn av varme) Hvis den står på 60 grader (regner med at den gjør det) Så ville jeg prøvd å manuelt skru opp viftehastigheten på cpu vifta. Eventuelt skjekke at du har satt kjøleribba ordentlig nedpå cpu'en, og om du har kjølepasta.

 

Du kan også prøve å ta ut ram, slik at du foreksempel bruker 2 i stedet for 4 slots, eller 1 i stedet for 2. Så tester du pcen, foreksempel spiller, og skjekker stadig hvor varm den er. Jeg ville rett og slett demontert alt, og satt det sammen igjen, hjalp på meg en gang:)

 

Siste løsning er jo å sende inn til komplett igjen, men hør med dem først, tar jo et par uker bare det :(

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

kan også høres ut som strømforsyninga, hvis alt annet er resultatløst.

 

edit: Men RAM'en (evt minnekontrolleren) er vel gjerne mer sannsynlig.

Last ned en ubuntu live-cd. Der har du muligheten til å teste minnet i oppstartsmenyen. Tar gjerne noen timer med en full feilsøkning.

Som foreslått over, test først med alle i. Hvis du får feil, tester du en og en brikke. Får du da feil, har du meget sannsynlig funnet synderen som en eller flere av rambrikkene. Hvis ingen av enkeltbrikkene feiler, men de ble errors når alle satt i, er det nærliggende å tro at minne-kontrolleren ikke takler flere brikker særlig grasiøst. Det kan også være en sjanse for at minnekontrolleren rett og slett ikke liker brikkene dine - de kan være helt fine.

Hvis alle enkeltbrikkene feiler er det mer sannsynlig feil på minnekontrolleren enn på alle brikkene - ihvertfall i tilfelle 4 brikker.

Endret av RolloThomasi
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med min pc, og sendte inn hovedkortet til komplett to ganger etter anbegfalning av dem, men selvfølgelig fant de ingenting.

 

Jeg løste problemet med å prøve forskjellige komponenter av kompiser. Test å bytt ram, skjermkort eller PSU (strømforsyning) med andre kompiser.

 

Mitt problem var at PSUen ikke leverte nok strøm og pcn hang seg opp og jeg fikk svart skjerm.

 

Håper dette hjelper!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...