Gå til innhold

"Chess Bonus" Noken som veit korleis det virker?


Anbefalte innlegg

Fekk mail frå chess om at eg kunne få ei tjeneste kalla "Bonus". Skal visst få bonuspoeng som kan redusere rekninga mi.

 

Men eg finn ingenting om korleis det fungerer. Kor mange poeng eg får for å ringe eller sende meldingar.. Høyrest litt merkelig ut heile greia..

 

Noken som veit meir om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ChessBonus er et gratis bonusprogram for alle aktive Chess-kunder, hvor du kan oppnå fordeler som rabatt i vår nettbutikk og kreditering på din faktura.

 

Hvordan opptjene poeng:

• Ved bruk av ditt abonnement

• Ved å logge inn på MinSide

• Når du har bursdag

• Ved å delta i markedsundersøkelser

 

I tillegg får du automatisk bonuspoeng hver måned.

 

Du kan veksle dine opptjente bonuspoeng inn i:

• Rabattkoder til vår nettbutikk

• Kreditering av din faktura

 

Meir info enn detta finnes i alle fall ikkje på nettsidene deres enda...

Endret av Huni
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg ringt kundeservice til Chess. Fikk ikke noe forunftig svar. Ble bedt om å lese på chess.no og minside. Forklarte at det ikke lå noe spesielt informasjon der hvordan alt blir utregnet, da kunne hun dama som jeg snakket med heller ikke fortelle meg hvordan dette ble utregnet. Forklarte at dette var en nye tjeneste det kommer mer info om dette etterhvert.

 

jaja, da prøvde jeg online chattetjenesten til Chess på internett. utdrag ifra chatten finner dere nedunder(spoiler).

 

logoAOL69066.gif

Du blir assistert av Janne

MEG: 14:01 hei

JANNE: 14:01 Hei

MEG: 14:02 jeg lurer på hvordan chess bonus fungerer?

MEG: 14:02 hvor mye poeng man får.. hvordan dette blir utregnet..

JANNE: 14:03 Det er det informasjon om inne på minside. Har du tilgang der?

MEG: 14:03 ja..

JANNE: 14:04 ChessBonus gir deg bonuspoeng du kan veksle inn i reduksjon på kommende faktura, eller telefonkjøp i vår nettbutikk.

ChessBonus er gratis.

Bonuspoeng gies for vanlig bruk av telefonen din, innlogging på https://minside.chess.no/, ved deltagelse i markedsundersøkelser og når du har bursdag.

Du administrerer ChessBonus ifra din kundeside.

MEG: 14:05 jeg skjønner det..

MEG: 14:05 men jeg lurer på hvordan poengene blir utregnet

MEG: 14:06 hva må man gjøre for å få et poeng? feks..

JANNE: 14:06 Det er det mer informasjon om på minside.

MEG: 14:06 nei.. det er ikke.. det står at man får poeng ved å bruke minside aktiv osv.. men ikke hvordan dette blir utregnet..

MEG: 14:07 Du får poeng hver gang du logger deg inn på minside, hver gang du har bursdag, hver gang du svarer på undersøkelser.

MEG: 14:07 okej.. hvor mange poeng får man ved å svare på en undersøkelse?

MEG: 14:08 hvor mye poeng får man ved å logge på minside en gang?

JANNE: 14:09 Det er jeg ikke sikker på.

MEG: 14:09 dersom du gir meg ditt nr, så kan eg sjekke på minside.

MEG: 14:09 det står ikke noe på hjemmesiden deres.. må vel noen som må ha noen info..

MEG: 14:09 i og med at det er lansert..

MEG: 14:11 jeg har 300 chessBonus.. hvordan fikk jeg det? mitt nr er 99XXXXXX..

JANNE: 14:11 Jeg skal sjekke

MEG: 14:12 flott

JANNE: 14:16 De 300 poengene er de du får ved å melde deg inn på tjenesten.

MEG: 14:17 okej.. hvordan deltar man på undersøkelser.. finner ikke noe link/info på siden deres..

JANNE: 14:19 Det kommer slike via epost.

JANNE: 14:19 Der har vi reg din: [email protected]

MEG: 14:21 okej..

MEG: 14:21 må man ringe mye får å få poeng..?

JANNE: 14:21 da vil du kunnde få undersøkelser fra oss. Desse blir omgjort til poeng, dersom du svarer på de.

JANNE: 14:23 Det er jeg ikke sikker på. Men det vil komme en utvidet oversikt på poengtelling via minside.

MEG: 14:23 okej.. veet du omtrent når det kommer.. spør kanskje litt vanskelig nå..

JANNE: 14:23 i januar

MEG: 14:25 okey.. takk for info.. regner med at det vil komme undersøkelser i Januar..

JANNE: 14:26 Det gjør det nok, ja.

MEG: 14:26 takk for info.. hade bra..

JANNE: 14:26 Bare hyggelig.

Info: Du blir assistert av Janne Klikk her for å motta en fullstendig utskrift av samtalen.

 

 

Kort forklart det jeg fikk ut av kundeservice via Chatt:

- Man får 300 poeng ved å melde seg på tjenesten.

- Virker som kundeservice ikke vet hvordan poengene blir utregnet. I og med at de lanserer tjeneste uten å oppgi dette så virker det som om Chess på en måte "lurer" kundene.

- Kommer mer info om poengutregning osv i Januar.

- Man får vist undersøkelser sendt på e-post som man har registrert hos Chess. Får man vite dette på forhånd? Jeg ble hvertfall ikke det!!

 

Jaja.. da er det bare å vente til Januar og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Virker som en måte å lure til seg kunder på spør du meg. Gi rabatt for å bruke abonnementet mer :p, så folk tror de får mer rabatter, men det blir i virkeligheten bare dyrere.

Uten at jeg helt vet hva denne ordningen går ut på så kan jeg ikke se for meg at det skal bli dyrere med en bonusordning.

 

Huh, litt spesielt dette. Kanskje litt lurt å få på plass hvor mye "bonus" man tjener.

Helt enig! Skal ringe Chess imårra =) Kanskje æ får svar, hvis ikke like forbrukerrådet slike saker og ikke minst media =)

 

Hvorfor skulle forbrukerrådet eller media bry seg om en slik sak? Chess har en gratis tjeneste hvor man kan tjene poeng på forbruk og spørreundersøkelser så er jo dette bare positivt for forbrukeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Virker som en måte å lure til seg kunder på spør du meg. Gi rabatt for å bruke abonnementet mer :p, så folk tror de får mer rabatter, men det blir i virkeligheten bare dyrere.

Uten at jeg helt vet hva denne ordningen går ut på så kan jeg ikke se for meg at det skal bli dyrere med en bonusordning.

Da bør du lese hva ordningen går ut på. Du får bonus ved å bruke abo, men du får ikke vite hvilke satser de kalkulere bonuspoengene. Kundeservice kan heller ikke svare deg hvordan dette blir regnet ut.

 

Huh, litt spesielt dette. Kanskje litt lurt å få på plass hvor mye "bonus" man tjener.

Helt enig! Skal ringe Chess imårra =) Kanskje æ får svar, hvis ikke like forbrukerrådet slike saker og ikke minst media =)

 

Hvorfor skulle forbrukerrådet eller media bry seg om en slik sak? Chess har en gratis tjeneste hvor man kan tjene poeng på forbruk og spørreundersøkelser så er jo dette bare positivt for forbrukeren.

Henhold til markedsføringsloven er endel vesentlig feil. Som f.eks poengutregning, eller om at du blir invitert til spørreundersøkelser på epost som du har registrert som kunde på forhånd. Finner heller ikke noe vilkår for tjenesten de har lansert.

 

Bonusordningen blir nok en bra sak, hvis de får vilkår og pengutrening på plass! Men jeg synes at Chess burdet ha slike ting på plass før lansering!

Lenke til kommentar

Jepp det har du nok rett i baddis :)

 

Synes bare det er rart at hver gang en operatør kommer med et tilbud, kampanje osv så tror folk at det er et forsøk på å lure kundene.

 

Men som du sier, bonusordningen blir sikkert bra, registrerte meg på den jeg også. Og ja det var litt irriterende å ikke vite hva poengene er godt for :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Opptjeningen av bonuspoeng står ganske tydelig under "slik tjener du poeng" på chess sine hjemmesider.

 

 

Men har noen oversikt over hvordan man buker poeng? Hvor mye reduksjon på faktura man kan få per 100 poeng f eks?

 

 

1000 poeng gir 50,- i rabatt

2000 poeng gir 125,- i rabatt

3000 poeng gir 225,- i rabatt

4000 poeng gir 350,- i rabatt

5000 poeng gir 500,- i rabatt

6000 poeng gir 700,- i rabatt

 

Rabatten kan brukes på telefon eller kommende faktura (valgfritt).

 

Selv har jeg 480 poeng så langt - hvor mange har dere?

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av grunnen til denne bonusordningen er for å oppfordre kunder som ikke bruker minside aktivt til å gjøre det. Dersom kunder bruke den, vil dette lette trykket på kundeservice betraktelig med tanke på at kunden selv kan finne PUK-kode, søke om utsetting av forfallsdato på faktura, endre adresse, endre abo, osv selv på siden.

 

Dersom ordningen fungerer som den skal, er det supert både for bruker og chess. Personlig synes jeg chess sine sider er gode, og de legger opp til at ting skal være så enkelt som mulig. Har selv fått flere av de "eldre" i familien til å bruke sidene sine. :)

Lenke til kommentar

No har det endelig kommet om hvordan de regner ut poeng, ser ikke så verst ut =)

 

vilkår for utregning =)

 

Innlogging på minside: Du får 5 poeng for hver innlogging. Det er maks 1 innlogging hver dag, og 10 innlogginger hver mnd som gir poeng. Poengene deles ut hver tirsdag

 

Bursdag: Du får 500 poeng den dagen ansvarlig eier av abonnementet har bursdag. Poengene deles ut fortløpende

 

Innmelding: Ved innmelding i ChessBonus får du 300 oppstartspoeng. Poengene deles ut fortløpende

 

Kundeforhold: Hver måned du er kunde hos oss, vil du automatisk få 100 poeng som abonnementskunde. Poengene deles ut hver mnd den 15.

 

Forbruk på abonnement:

kr 0-99 60 poeng pr mnd

kr 100-399 80 poeng pr mnd

kr 400-799 100 poeng pr mnd

kr 800-1200 120 poeng pr mnd

kr 1200+ 140 poeng pr mnd

 

Disse satsene er kun basert på reelt forbruk pr mnd.

Faste avgifter som tilleggstjenester, abonnementsavgift, minstefakturering o.l er ikke medregnet

 

 

Får vel begynne med å logge seg inn minst 10 ganger per mnd :)

 

Kjapp utregning på hva du kan få på 1 år, har tatt forbehold i at du har forbruk på mindre enn 99kr/mnd.

Vil selvfølgelig få mer rabatt hvis forbruket blir høyere.

 

Utregning:

Innmelding: 300 poeng.

Innlogging: 5 poeng * 10 ganger = 50 poeng * 12 mnd = 600 poeng

Bursdag: 500 poeng

Kundeforhold: 100 poeng * 12 mnd = 1200 poeng.

Forbruk minst 0-99kr: 60 poeng * 12 mnd = 720 poeng.

Poeng 1 år: 300 + 600 + 500 + 1200 + 720 = 3320 poeng

 

Det vil tilsvare maks 220kr rabatt på et år, dvs 220kr / 12 mnd = 18,33kr rabatt pr mnd. Det høres lite ut, men hvis vi regner ut rabatt i prosent så ser det ikke så ille ut ;-)

 

Tar utregning til Chess premium abo som er den rimeligste for de som ringer lite/mellomting:

 

Minsteforbruk(39kr/mnd): 39kr * 12mnd = 468kr

( 220kr / 468kr ) * 100 = 47% rabatt

 

Forbruk (99kr/mnd): 99kr * 12mnd = 1188kr

( 220kr / 1188kr ) * 100 = 18,50 % rabatt

 

Det blir nok endel rabatter en får som kunde, fin ordning Chess har kommet med synes jeg =)

Lenke til kommentar
No har det endelig kommet om hvordan de regner ut poeng, ser ikke så verst ut =)

 

vilkår for utregning =)

 

Innlogging på minside: Du får 5 poeng for hver innlogging. Det er maks 1 innlogging hver dag, og 10 innlogginger hver mnd som gir poeng. Poengene deles ut hver tirsdag

 

Bursdag: Du får 500 poeng den dagen ansvarlig eier av abonnementet har bursdag. Poengene deles ut fortløpende

 

Innmelding: Ved innmelding i ChessBonus får du 300 oppstartspoeng. Poengene deles ut fortløpende

 

Kundeforhold: Hver måned du er kunde hos oss, vil du automatisk få 100 poeng som abonnementskunde. Poengene deles ut hver mnd den 15.

 

Forbruk på abonnement:

kr 0-99 60 poeng pr mnd

kr 100-399 80 poeng pr mnd

kr 400-799 100 poeng pr mnd

kr 800-1200 120 poeng pr mnd

kr 1200+ 140 poeng pr mnd

 

Disse satsene er kun basert på reelt forbruk pr mnd.

Faste avgifter som tilleggstjenester, abonnementsavgift, minstefakturering o.l er ikke medregnet

 

 

Får vel begynne med å logge seg inn minst 10 ganger per mnd :)

 

Kjapp utregning på hva du kan få på 1 år, har tatt forbehold i at du har forbruk på mindre enn 99kr/mnd.

Vil selvfølgelig få mer rabatt hvis forbruket blir høyere.

 

Utregning:

Innmelding: 300 poeng.

Innlogging: 5 poeng * 10 ganger = 50 poeng * 12 mnd = 600 poeng

Bursdag: 500 poeng

Kundeforhold: 100 poeng * 12 mnd = 1200 poeng.

Forbruk minst 0-99kr: 60 poeng * 12 mnd = 720 poeng.

Poeng 1 år: 300 + 600 + 500 + 1200 + 720 = 3320 poeng

 

Det vil tilsvare maks 220kr rabatt på et år, dvs 220kr / 12 mnd = 18,33kr rabatt pr mnd. Det høres lite ut, men hvis vi regner ut rabatt i prosent så ser det ikke så ille ut ;-)

 

Tar utregning til Chess premium abo som er den rimeligste for de som ringer lite/mellomting:

 

Minsteforbruk(39kr/mnd): 39kr * 12mnd = 468kr

( 220kr / 468kr ) * 100 = 47% rabatt

 

Forbruk (99kr/mnd): 99kr * 12mnd = 1188kr

( 220kr / 1188kr ) * 100 = 18,50 % rabatt

 

Det blir nok endel rabatter en får som kunde, fin ordning Chess har kommet med synes jeg =)

 

Herlig at du har kommet med hele oversikten. Da er det bare å bli ivrige brukere! Synes forsåvidt at det burde vært poeng for å bruke tjenestene på siden også. For eksempel til fakturabetaling, eller for å finne PUK. Men nå skal jeg ikke sutre over noe som allerede er et bra tilbud fra en såpas rimelig operatør. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...