Gå til innhold

Uncharted: Drake's Fortune eller Assasins Creed?


chaos king

Anbefalte innlegg

ja, jeg har nå spilt gjennom to svært gode bilspill (motorstorm og GT prologue) på ps3, men jeg trenger en pause fra å kjøre biler nå:p så jeg er på utkikk etter et eventyrspill som lommeboka tillater, også ser jeg at assasins creed og Uncharted: Drake's Fortune har kommet i platinum utgaver =)

 

spillene har fått stort like karakterer, AC fikk 7/10 og UDF fikk 8/10 av gamer, men hvis man leser anmeldelser andre steder også, ser de ganske jevne ut syns jeg.

 

er det noen der ute som har spilt begge, evnt. noen som bare har et av dem, men på sterkeste vil anbefale/ikke anbefale et av spillene, så er jeg veldig interessert i å høre på dere! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har begge, og vil anbefale Uncharted. Det er fortsatt et av de aller morsomste spillene jeg noengang har spilt. Det er nydelig å se på (dog kanskje ikke HELT så grafisk pent som Assassins Creed), og i min mening er det mye mer moro enn AC. Eneste som holder Uncharted tilbake i min bok er at det er en smule kort.

Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har opplevd en mer filmatisk og innbydende atmosfære i et spill enn det du får i Uncharted. Alt fra musikken, skuespillerprestasjoner, animasjon, grafikk og viktigst av alt, gameplayet sitter som ei kule i dette spillet. Vil anbefale dette over Assassin's Creed.

 

Men du bør teste AC også. Få spill ser bedre ut eller har bedre gameplay enn dette spillet. Også her er atmosfæren veldig bra. Når du går rundt i bygatene i Jerusalem, Acre og Damaskus føles det nesten som å være tilstede på skikkelig. Men dessverre er det litt flere irritasjonsmomenter i dette spillet. Oppdragene blir fort repetitive og man har ytterst få valg når man skal drepe de forskjellige folka. Faktisk har du ingen valg. Du MÅ ty til close combat hver eneste gang. For meg som er stor fan av Hitman-serien der man kan drepe på utrolig mange kreative måter, blir AC litt skuffende på det feltet.

Lenke til kommentar

Uncharted: Drake's fortune er et obligatorisk kjøp for alle PS3 eiere. Det definerer et spill til punkt og prikke og er et av de beste spillet innen begrepet "neste-generasjon".

 

I anmeldelser er minuset at " en spiller det bare en gang," men når et begynner å jakte på trophies, spiller man det uttalelige ganger , i fryd og glede. :)

Lenke til kommentar
Uncharted: Drake's fortune er et obligatorisk kjøp for alle PS3 eiere. Det definerer et spill til punkt og prikke og er et av de beste spillet innen begrepet "neste-generasjon".

 

I anmeldelser er minuset at " en spiller det bare en gang," men når et begynner å jakte på trophies, spiller man det uttalelige ganger , i fryd og glede. :)

 

Og ENORM frustrasjon. Jeg tok survivor trophy, fikk plinget, fikk av en eller annen grunn ikke trophiet, og nå går det ikke å ta det på nytt fordi den tror jeg allerede har det! :(

Lenke til kommentar

Har ikke spilt AC, men jeg vil anbefale Uncharted:DF på det sterkeste! Spiller gjennom det for.... fjerde gang nå :p

 

Så klart er det troféstøtten som har fått meg til å spille det så mange ganger, men det er like gøy likevel! Synes Uncharted er det spill trofésystemet "passer" best til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Uncharted er et knallspill! Det er fantastisk på alle måter. Drakes eventyr kunne med fordel vært lengre, men spillet er så bra at det kan spilles flere ganger. Assassins Creed er derimot et skikkelig drittspill. Trolig det mest overhypede spillet jeg har prøvd. Greit nok at det ser pent ut, men gameplayet er elendig. Spillet har en stor verden, men du har veldig begrensede muligheter. Spillet er omtrent like variert som Tetris, men dog ikke like morsomt.

 

Du bør utvilsomt velge Uncharted.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Har også både AC og UDF. UDF slår AC på alt. Spesielt historien som er ekstremt spennende og engasjerende. Mangler bare å runde spillet på Crushing så jeg får det siste gulltrofeet og platinum (rundet det på det vanskeligste får det fikk trophy-støtte). Selv om spillet er kort har det en så god historie at det er verdt å spille igjennom 3 ganger minst. AC har jeg fortsatt ikke rundet (fikk det til jul 07) fordi det har vært så kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...