Gå til innhold

Epost fra Datakjeden


Dr3as

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Du er en av 8000 kunder som i den senere tid har handlet hos oss, og vi ønsker en tilbakemelding på din erfaring. Håper at du har tid til å svare på et par enkle spørsmål, slik at vi kan bli bedre!

 

Er du fornøyd med handelen?

Hva kan vi bli bedre på?

 

Del gjerne dine erfaringer med andre på denne linken hvis du har tid

 

https://prisguiden.no/shop_review.php?sh...310&act=add

 

 

Med vennlig hilsen,

Arnstein, Tom Christian, Tiril, Johnny, Vegard og Sverre i Datakjeden Logistikk AS.

 

Synes dette er litt sleip måte å gjøre det på, sende meg til prisguide.no.

 

Jeg så fort at det ikke var Datakjeden sin undersøkelse, men andre kan sikkert ta feil, da det i eposten kan virke som dette er en undersøkelse kun for Datakjedens kunder.

 

Ble litt rotete post da jeg er utrolig trøtt....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merket også dette da det plutselig var over hundre butikkerfaringer om Datakjeden jeg skulle se gjennom her om dagen.

 

Men er det slik at det var en mail du skulle svare på? I så fall forstår jeg det som at det å skrive erfaring på prisguide.no er noe de oppfordrer til i tillegg for at andre skal kunne lese erfaringene. Men det kom ikke særlig godt fram at det var på en ekstern side, nei. Flere av erfaringene som har dukket inn er formulert i andrepersjon a la "Dere er veldig hyggelige, takk for en god handel".

 

Vi kontaktet Datakjeden sist gang de gjorde det samme, men jeg tror ikke vi fikk se eller ba om å få se en kopi av mailen som ble sendt rundt... Men som en dødelig medarbeider skal jeg ikke svare for sikkert på det.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Vi er klar over at Datakjeden sender ut slike mail, det har de også gjort ved en tidligere anledning.

 

Jeg ser det positive i hele saken, og det er at det er både negative så vel som positive erfaringer som ramler inn hos oss. Det er med på å skape et mangfold, slik at brukerne kan få et mer nyansert bilde av butikken.

 

Min personlige teori:

 

- En ufornøyd kunde vil i det fleste tilfeller gjøre mer for å ytre sin mening enn en fornøyd kunde. Den ufornøyde kunden vil veldig ofte via sine tilgjengelige kanaler spre budskapet om at han/hun ikke var fornøyd. En av disse kanalene er for mange vår webshopguide.

 

- En fornøyd kunde derimot, vil også i en del tilfeller spre budskapet om at han/hun er fornøyd med handelen. Mange vil også gå til det skrittet at de (dersom de kjenner til Prisguide) skriver inn en god erfaring i webshopguiden. Dessverre for butikkene er det ikke alle som gjør dette, blant annet fordi de ikke kjenner til Prisguide.

 

Min teori tilsier at det blir et overskudd av negative erfaringer, som gjenspeiler det faktum at "ufornøyde kunder går lengre for å bli hørt", ikke nødvendigvis at butikken er dårlig.

 

Derfor synes jeg det er veldig positivt at jeg kan vurdere en butikk utifra 500 blandede erfaringer, i stedet for 15 dårlige erfaringer.

 

Selvfølgelig bør jo butikken opplyse i slike mail om at du sendes til et nøytralt nettsted. Det kan vi ta opp med dem :).

 

Ellers er de kjempefint at det er så mye engasjement ute og går blant brukerne!

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Er veldig enig dimdal, flere erfaringer er bedre for oss som bruker prisguiden.

 

Men synes det burde vært informert om at dette ikke er datakjeden sin side du svarer på.

 

Uten å leke for mye mer med tanken enn dette kan jo det jo være at eposten kun sendes til kunder som ikke har benyttes seg av retur f.eks.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...