Gå til innhold

Et spørmål angående et virus jeg har


Anbefalte innlegg

Hallo jeg har akkurat fått et skikkelig forferdelig virus på dataen min, skal forklare problemet litt videre nedover

 

Det første jeg la merke til når jeg fikk det var at når jeg søkte på google og skulle åpne en side der i fra så sendte det meg til en annen adresse. Så da forsto jeg at jeg hadde virus eller et melaware på dataen.

Etter det så fant jeg ut at både Anti-virus programmet jeg hadde og spyware programmet mitt var blitt ødelagt og ikke ville starte.

Har videre prøvd og installert minst 10 forskjellige program for og få fjernet det uten at noen av disse vil starte opp, ikke engang combofix vil starte.

Når ikke noe fungerte tenkte jeg jaja, får vel bare bruke et online internett program da så blir det vel i orden, men neida der tok jeg feil. Viruset har blokkert alle anti-virus sider jeg har prøvd og det er en del.

Jeg tenkte at det er noe som er låst fast i registeret mitt, spørmålet er om noen har peil på hva slags virus det er og hvor jeg kan finne de filene jeg må fjerne manuelt. Får ikke kjørt noen logg heller så det er sakt så der er nok et problem.

 

Er mitt eneste valg og formatere hele dataen, eller kan det hjelpe bare og avinstallere windows og installere det på nytt?

 

Alle råd, eller program jeg kan teste hadde vært fint

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv:

 

Last ned ny combofix, endre programnavnet til noe annet eks. post-it.exe

Start opp pc'n i sikker modus og kjør programmet.

 

Hvis dette ikke fungerer, så gjør du følgende:

Last ned Roguefix til skrivebordet (høyreklikk på linken og velg lagre som)

Kjør roguefix.bat-fila.

 

Forsøk deretter å kjøre mbam og combofix

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...