Mafo Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Håndfri eller ei, mobilen er et større forstyrrelsesmoment enn det medpassasjerene dine er. Les mer
hobgoblin Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 henger skummelt på greip det her. tror førere må være flinkere til å si fra om at dem sitter bak rattet, og være forberedt på å dumpe mobilen på ett øyeblikks varsel. nåja, kanskje på tide vi overlater denne jobben til en autopilot? da spesielt en som kan snakke med annen trafikk?
NoTrace Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Trodde dette var ganske godt kjent... Merker det i alle fall godt selv når jeg kjører bil, mobil er mye mer forstyrrende enn å snakke med passasjerer.
hobgoblin Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 trikset er å få det på papir på en sånn måte at lovskrivere og andre ikke bare kan avvise det som synsing.
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 By the way; Mythbusters har funnet ut at det er like farlig å snakke i telefonen når man kjører, som å kjøre med 0.8 promille; som er det dobbelte av promillegrensen i Norge.
Rescue me Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 By the way; Mythbusters har funnet ut at det er like farlig å snakke i telefonen når man kjører, som å kjøre med 0.8 promille; som er det dobbelte av promillegrensen i Norge. Fire dobbelte, promillegrensa i Norge er på 0,2 .
hobgoblin Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 som betyr at en i praktisk forstand har en null-grense...
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 By the way; Mythbusters har funnet ut at det er like farlig å snakke i telefonen når man kjører, som å kjøre med 0.8 promille; som er det dobbelte av promillegrensen i Norge. Fire dobbelte, promillegrensa i Norge er på 0,2 . Flott, det illustrerer mitt poeng enda bedre
stavros Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Ja, mobil er mye værre så lenge man ikke må holde passasjeren inntil øret. Vanskeligere å snu hodet rundt også. Har man i tillegg manuelt gir så byr det på problemer.
Khaffner Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Om man holder mobilen er irrelevant, det konsentrasjonen som forsvinner i telefonen, ikke bevegeligheten. Og det som gjør passasjerer tryggere å snakke med enn telefonen er fordi passasjerene kan rope ut hvis noe skjer på veien, det kan ikke de i telefonen.
Anbefalte innlegg