Gå til innhold

Forslag til headsett jeg skal kjøpe.


Anbefalte innlegg

Kravene er:

 

Meget god lyd

Ikke så store at de legger seg rundt øte men uttapå.

Åpen konstruksjon.

 

Ikke foeslå noe rakkel som f.eks. Koss Portapro. De er jo elendige. Har hatt et par Sennheiser HD-433 som har vært konge i en del år nå. Noen som vet hvor de selger Sennheiser headsett nå? Grado SR60 kunne kansje vært et alternativ. De skal ha bra bassrespons med stram bass, kjapp mellomtone og luftig diskant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt flere PortaPro på forsjellige spillere og kom frem til samme konklusjon hver gang. Slapp bassrespons, veldig upresis og utflytende. Faktisk unaturlig mye bass. Mellomtonen la jeg ikke spesielt merke til så den lar jeg være å kommentere. Diskanten er sløv og nesten ikke tilstede, veldig ufokusert.

 

Det er derimot to geniale ting med den. Kan legges sammen og har livstidsgaranti. Men for min del så er lyden det viktigste.

Lenke til kommentar
Har hørt flere PortaPro på forsjellige spillere og kom frem til samme konklusjon hver gang. Slapp bassrespons, veldig upresis og utflytende. Faktisk unaturlig mye bass. Mellomtonen la jeg ikke spesielt merke til så den lar jeg være å kommentere. Diskanten er sløv og nesten ikke tilstede, veldig ufokusert.

 

Det er derimot to geniale ting med den. Kan legges sammen og har livstidsgaranti. Men for min del så er lyden det viktigste.

 

Kan ikke si at jeg er noe annet enn svært uenig med deg. Hvis du synes de har for mye bass er det bare å skru ned bassen på spilleren. PortaPro er de absolutt beste åpne hodetelefonene jeg har prøvd, men de kan selvsagt ikke konkurrere med "stue hodetelefoner" til 2-3000.

Lenke til kommentar

Vel... jeg er kansje litt kresen i lydveien. Har også en Sennheiser HD535 som kosta rundt 1600kr. De er fantastiske. Men de HD433'ene jeg hadde kosta bare 300kr og er det råeste jeg har hørt under 1000kr.

 

Jeg er kansje litt vel krass mot de PortaProene men det er det intrykket jeg står med. Men Portaproene er mye bedre en det meste som finns på markedet, men så er det meste helt ubrukelig og da. Heller ingen en dårlig lyd.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mange some er anti-koss? De er (som Tacritan sa) det beste headsettet til under 1000!  :grumpy:

 

hehe:) Fordi det finns mange som mener det finns headsett med mye bedre lyd :wink: Jeg må si at de koss headsettene jeg har hørt har ikke imponert meg stort. Koss Portapro burde ikke koste med en 250kr med den lydkvaliteten. Hvis du f.eks sammenligner med Sennheiser HD433 som koster 300 og har etter "min" mening mye bedre lyd så er det bortkasta penger å bruke 600-700 kr på portapro. Portapro har blitt lagt med en ting i formålet. De er lagd for ungdom og mennesker som liker mye bass. Det er de ypperlige til. Så er jo garrantiordningen fantastisk.

Lenke til kommentar

Tre grunner for at du bør kjøpe PortaPro:

 

1. Veeeldig god lyd, (prøv nye, jeg har et gammelt sett og har brukt det daglig i 1,5 år nå, gir elendig lyd har bare ikke tatt meg bryet med å byttet ut elementene) Nye er en helt genial opplevelse!!!!

 

2. Sammenleggbare.

 

3. Livstidsgaranti, (fynker også utrolig nok)!!!

Lenke til kommentar

Jeg må inrømme at jeg ikke har hørt på et par som er splitter nye. Men Har hørt tre forskjellige på forskjellig tidspunkt. Hvis du mener at lyden er mye bedre som nye må jeg kansje høre på ett nytt par. Skal kansje gjøre det i morra.

 

Uansett hvis lyden blir så mye dårligere på 1,5 år så kan det ikke være særlig bra kvalitet på membranene. gjelder garrantien å bytte eldre slitte membraner og. Det har jeg vanskelig å tro. Jeg har hatt mine sennheiser HD433 i over tre år og de er mye brukt. Lyden er fortsatt meget bra. Eneste er ledningen som er blitt ødelagt. Det er selvfølgelig sånn typisk headsett ledning som er praktisk uloddelig.

Lenke til kommentar
Tre grunner for at du bør kjøpe PortaPro:

 

1. Veeeldig god lyd, (prøv nye, jeg har et gammelt sett og har brukt det daglig i 1,5 år nå, gir elendig lyd har bare ikke tatt meg bryet med å byttet ut elementene) Nye er en helt genial opplevelse!!!!

 

2. Sammenleggbare.

 

3. Livstidsgaranti, (fynker også utrolig nok)!!!

 

Må nesten være enig med tråd-starter, porta-proene har forsåvidt relativt bra lyd for prisen, men du skal ikke lete lenge før du finner no med radikalt bedre lyd, hvorfor vil du forresten ikke ha telefoner som går rundt øret, de er ju uber-komfortabele.

 

Mine erfaringer er følgende: (ikke helt relevante siden to av telefonen går riundt øret), sennheiser hd520, skikkelig krem mellomtone og diskant, kanskje ørlite grann skarpt meg høy lyd, ok bass, sennheiser hd570, bra bass, men ikke den samme "herregud så fin å luftig lyd"-mellomtonen som jeg synes hd520 hadde, begge disse er litt usolide til ute-bruk, begge min er ihvertfall ødelagt. Grado sr-60, kremlyd, men hvorfor i granskaugen lager de noe som er såpass dyrt så ukomfortabelt? Sennheiseren glememr du at du har på deg etter ett minutt, gradoene er en kontinuerlig ukomfort.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...