Gå til innhold

Koble Mac til TV via HDMI, både lyd og bilde?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg pusler med tanken om å hoppe over til Mac'ens verden etter å ha blitt lei av Vista og dens finurligheter. Men, en ting jeg ikke vil gi slipp på er muligheten min nåværende laptop (HP 17" sak) har til å koble seg direkte til TV'en via HDMI, med både lyd og bilde gjennom denne kablen. Ettersom PCen kun skal brukes som stuePC så er dette et viktig punkt.

 

Finnes det en Mac, helst bærbar, som har denne muligheten? Hva trenger jeg evt av kabler og ting for å få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En får ikke Mac med HDMI, men de har som nevt Display Port som kan argumenteres er bedre enn HDMI-standarden. Men TVer kommer som ikke med støtte for Display Port enda, det er en liten hest som Apple virker nokså alene med å vedde på som en kommende standard. Jeg er svært usikker om en vil kunne få med lyd om en bruker en HDMI-converter til Displayporten, og en må isåfall bruke en vanelig stereo lydkabel eller optisk lydkabel for å få lyden frem.

 

Apple TV har jo HDMI, men det er jo ikke noen fullverdig maskin. Beste jeg kan foreslå er å vente til Januar og vente og se om Apple evetuellt gir Apple TV støvelen og gir ut en oppgradert Mac Mini med HDMI.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du får fine DVI -> HDMI kabler.

 

Jeg har en Mac Mini koblet til TV'en med en slik kabel. Mac'en skjønte hvilken TV-modell det var og justerte skjerminnstillinger og oppløsning helt automagisk.

 

Lyden fører jeg rett i stereoanlegget.

 

Anbefales! Frontrow rett på TV'en er deilig.

 

2291672820_cc20fe24fb_m.jpg

(klikk for full størrelse)

Endret av TopDog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...