Gå til innhold

Tråden for oss som fortsatt spiller Oblivion/den store Oblivion mod tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
denne tråden var litt skuff. Jeg har spilt oblivion siden det kom ut, å det eneste folk skriver om her er off-topic og at de skal/akkurat har fått oblivion

er fortsatt liv på de officielle sidene,oblivion avdelingen,samme med uesp oblivion-del er det noe liv fortsatt :p

http://www.bethsoft.com/bgsforums/

http://forums.uesp.net/

 

liker du eyecandy har dem ny adresse.

http://www.teseyecandy.co.uk/forum/

 

er himla massa platser der oblivion diskuteres,ore eller oblivion real estate:

http://letmegooglethatforyou.com/

 

enjoy :D

 

er flere men så liker jeg morrowind og de eldre titlene mere så jeg gidder ikke mer nå ;)

Lenke til kommentar

Mange vil vel si en form for Warrior class, å jeg er i og for meg helt enig med tanke på at du tåler mer.

Men jeg vil så absolutt anbefale en stealth class! Det er så mye morro med stealth class.

Er det noe annet jeg vil anbefale så er det å ikke fullfør mainquest først, for etter at jeg gjorde det så fikk jeg en slaks tomhets følelse over at jeg har klart alt og at stemningen som var i spillet, liksom forsvant.

 

Jeg vi også igjen anbefale noe helt spesielt. Dark Broderhood guilden. Noe av det beste med hele spillet, og som gav meg mest underholdning. Jeg sier ikke hvordan eller hvor du finner dark brotherhood, for det er du dømt til å finne ut av selv (så jeg sparer deg for den spenningen).

 

Mage typish classen er desidert vanskeligst å starte med, med tanke på alle spellene du må holde styr på. (du kan ha maks 6 spells i hotkey, og det finnes flere hundre forskjellige magier). Men er også artig når du blir god. Jeg anbefaler også knights of the nine og shivering isles. Men du burde helst fullføre mainstory før du starter på de (er egentlig ikke noen spesiell grunn til at jeg sier det)

 

Helt til slutt. Ikke slutt å spill når du har runnet main quest og diverse guilds. Det er uendelig mye sidequest du kan brygge deg på, samt du har gude shrines som gir deg diverse bra utstyr når du har gjort noen oppgaver for dem. Hver gudeshrine trenger en form for item pluss lvl før du kan motta oppdrag.

 

Go kick some asses! (skulle ønske jeg var deg som kunne spille Oblivion samt expansion packs for første gang.)

Endret av xitto
Lenke til kommentar
fordi du spiller MW2 ?:p

 

FPS-spill? Æsj! :p

 

Ja, er enig med de andre - warrior-klasser er de enkleste, stealth kan være noe av det morsomste og ren wizard er noe av det vanskeligste (men er også veldig morsomt når du får det til). Khajiit og Argonian passer utmerket til stealth og assassin-klasser. Wood Elf er den beste til Ranger.

Lenke til kommentar

PS3 min ble ødelakt så jeg måtte levere den inn å fikk en ny tilbake, altså jeg måtte starte alle game saves på nytt.

 

Jeg husker at på den forrige så skulle jeg egentlig bare være en argonian thief aktig karakter. Endte med at jeg mestret alt. Rundet alle guilds og main quests og store del av side quests. Så jeg vil påstå dette vil skje med de fleste. Eneste som kan være vanskelig å mestre når du er thief er mage classen, for den krever mye mana pluss mana regeneration, noe du ikke får så veldig mye av med mindre du er mage eller har mage/elementalist som birthsign

Lenke til kommentar
Imperial til warrior, high elf til mage og kahjit til thief!

 

Redguard er vel den beste warrior-rasen, tett etterfulgt av Imperial og Orc. Breton er også god som mage, siden de har mye Magicka, men slipper svakheten mot elemental-magi som High Elf har. Enig med Khajiit, men også Wood Elf og Argonian er gode der.

 

xitto: Ja, i Oblivion kan du gjøre alle quests og alle guilds med hvilken som helst karakter. Det kan være både en styrke og en svakhet alt etter hva man selv foretrekker.

Lenke til kommentar

ok,holde seg til oblivion :)

breton og the mage=ingen svakheter og noe bonus er et "sikkert" valg for en magiker,ikke fullt så spennende som altmer og atronach/apprentice men de senere krever en god del mere forholdningsregler.Men breton med mundane ring eller kombinasjon av saviors hide+nån ring er immun helt eller delvis mot magi :D

 

sen er orc ikke så gærnt,noe motstandskraft mot magi(25 eller var det 30 % ?) samtidlig som de er gode på å slåss.

 

nå har jeg vel for det meste vart breton,synes det er enklere å få trent slåsskamp-ferdigheter enn magiske ferdigheter som restoration,som går tregest av alle og som er greit å få opp fra starten av med mest mulig bonuser.

Lenke til kommentar

Den beste ringen i spillet vil jeg påstå er the ring of perfection. Gir deg 10+ på alt av attributes. Utrolig deilig ring. En annen grei ting å skaffe seg er the cowl of grey fox.

 

Trikset der er at om du gjør noe ulovlig som f.eks drepe en vakt elns med hjelmen på, så trenger du bare å ta av deg hjelmen og yilde.Om du ikke vet åssn du gjør dette så er det bare å blocke og "interraction" knappen, den du bruker til å prate med folk osv. Er ikke alltid det funker, men med den hjelmen så funker det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...