Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk, rekkevidde


Anbefalte innlegg

Hvor lang er rekkeviden på beste trådløse nettverkene, tenker da på nettverk som jeg råd til.

Vi er to stykker som bor i nærheten av hverandre (ca 150 meter) som har en liten bedrift i lag, og det blir etterhvert litt tungvint og ikke samme pc tilgang. Finnes det noe trådløst til en overkommelig pris som takler den avstanden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lang er rekkeviden på beste trådløse nettverkene, tenker da på nettverk som jeg råd til.

Vi er to stykker som bor i nærheten av hverandre (ca 150 meter) som har en liten bedrift i lag, og det blir etterhvert litt tungvint og ikke samme pc tilgang. Finnes det noe trådløst til en overkommelig pris som takler den avstanden?

hvis det er helt klar sikt med uvendige kraftige antenner, ja, men tenker dere bare å ha et punkt ved hver pc inne i huset går det ikke.

 

Ellers så ville jeg kanskje ikke brukt trådløst hvis det er noe "hemmelig" bedrifts info som skal deles.

Lenke til kommentar
Hvor lang er rekkeviden på beste trådløse nettverkene, tenker da på nettverk som jeg råd til.  

Vi er to stykker som bor i nærheten av hverandre (ca 150 meter) som har en liten bedrift i lag, og det blir etterhvert litt tungvint og ikke samme pc tilgang.  Finnes det noe trådløst til en overkommelig pris som takler den avstanden?

hvis det er helt klar sikt med uvendige kraftige antenner, ja, men tenker dere bare å ha et punkt ved hver pc inne i huset går det ikke.

 

Ellers så ville jeg kanskje ikke brukt trådløst hvis det er noe "hemmelig" bedrifts info som skal deles.

 

Uenig der, det er jo helt avhengig av hvor bra nettet er sikra! Det er fult mulig å sikre et trådløst nett nesten 100 %. Om du bruker wep, mac tilgangskontroll OG vpn tunell så er det ikke greit å komme inn på! Om du i tillegg har en bra brannmur så burde du være veldi bra sikra. Men er jo begrenset interesse for å hacke et privat nett da.. :)

 

Men må si meg enig i at utvendige antenner er et must her, men siden det er kun 150 meter trenger de ikke være spesielt "krafitge". Enkle antenner burde holde her (om det er fri sikt).

Lenke til kommentar
Hvor lang er rekkeviden på beste trådløse nettverkene, tenker da på nettverk som jeg råd til.  

Vi er to stykker som bor i nærheten av hverandre (ca 150 meter) som har en liten bedrift i lag, og det blir etterhvert litt tungvint og ikke samme pc tilgang.  Finnes det noe trådløst til en overkommelig pris som takler den avstanden?

hvis det er helt klar sikt med uvendige kraftige antenner, ja, men tenker dere bare å ha et punkt ved hver pc inne i huset går det ikke.

 

Ellers så ville jeg kanskje ikke brukt trådløst hvis det er noe "hemmelig" bedrifts info som skal deles.

 

Uenig der, det er jo helt avhengig av hvor bra nettet er sikra! Det er fult mulig å sikre et trådløst nett nesten 100 %. Om du bruker wep, mac tilgangskontroll OG vpn tunell så er det ikke greit å komme inn på! Om du i tillegg har en bra brannmur så burde du være veldi bra sikra. Men er jo begrenset interesse for å hacke et privat nett da.. :)

 

 

tror jeg forander menig, snakka med faren min igår, jobber i et firma hvor de har både trådløst og kablet nett. Her Må nettet være sikkert, 100% her deles de bedrifts hemligheter i lange baner.

Men det er kanskje ikke helt aktuellt å bruke flere hundre tusen på trådløst nett for private :D .

Men skal være enig, var litt borte vekk når jeg skrev det. Men det jeg vet er jo at når man setter opp kryptering eks 256 på min dlink og mac gjennkjenning så er det temmelig sikkert.

Men hvis man ikke setter opp dette sikkelig så er det ikke akkurat anbefalt å bruke dette mellom to hus syns nå jeg da.

Lenke til kommentar
hmm, 150 meter. Hva med å legge en aldri så liten kabel?

Er ikke macs lengde på 100M?

Ellers kan du prøve deg på pringles trisket, her og her. Du finner sikkert mer på google.

 

ordet kabel kan ha flere betydninger......Fiber feks, dyrt men bare kverrulerer litt.

Men det vil vel funke ed cat5/6, men med litt svakt signal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...