Gå til innhold

Kommentartråd: Hvordan et p182 BURDE se ut


Anbefalte innlegg

Takker for det :)

 

Beskriver det bare her da. Kan adde det i loggen seinere.

 

Lakken jeg brukte var Sort Halvblank fra Europris. Koster 37 kroner for én boks. Jeg brukte ca 4 bokser.

 

Regner med at hvilken som helst lakk fungerer, så lenge det er halvblank. Blank vil bare gi gjenskinn, noe som ikke tar seg godt ut om man vil ha litt lys osv.

 

Det jeg gjorde først var å ta ut alt som kan taes ut. Slik som sokkelen som PSU'en står på , og sokkelen til HDD-bayen. Selvsagt skru ut alt av plastikk osv. Man fjerner lett alt av metall, ved å frese vekk popnagler osv med en dremel.

 

Deretter tok jeg å gikk over hele ramma og alt som skulle lakkeres med hånda, for å kjenne etter ugjevnheter. Fant jeg noe, pussa jeg det litt med p800 sandpapir.

 

Så, er det å gi kabinettet en dusj. Er jeg gal? nei. Bare syns å lakkere over en masse støv og drit. Etter det, rensa jeg de mest synlige delene med litt lynol.

 

Masker for guds skyld over steder hvor du har gjenger, slik at de ikke blir blokkert av lakk.

 

Så er det bare å lakkere. Hvis man ikke vet noen ting, what so ever, om lakkering, såå:

Heng de mindre delene opp etter tråder. Pass på at det ikke kommer i veien, slik at man får steder hvor det ikke kommer lakk.

Selve ramma lot jeg bare stå på en stol.

 

Det viktigste er at du aldri må holde boksen i ro. Hold den i bevelgelse fram og tilbake hele tiden, hvis ikke begynner det å renne.

 

Jeg lakkerte bare ett lag, men gikk over en gang til der hvor det var behov for det

 

Tar 2 timer for lakken å tørke, men la det stå i 24 timer.

 

Bilder fra prosessen: (fant det litt unødvendig å ha det i loggen, men kan legge det der om det er ønske om det)

 

 

IMG_5320.jpg

IMG_5330.jpg

IMG_5329_1.jpg

IMG_5356.jpg

 

 

 

 

Håper det var en grei nok gjennomgang ! ;)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var bildene tilbake igjen. Men , med tanke på aktiviteten i denne tråden ser det ikke ut som så veldig mange har 'savnet meg' :p

 

Har fått pakken fra EK ! Wehey!

 

 

 

IMG_5621.jpg

IMG_5624.jpg

IMG_5627.jpg

 

 

 

Også har Amentio vært så greie å gi meg innkjøps-pris på GTX295! Tusen Takk for dette.

 

Tollen har rotet vekk alt jeg sendte inn, så sendte inn info osv i går på nytt.. Så feser-pakken kommer vel til uka. Eneste grunnen til at de stoppet pakken er fordi den er stor.. de tror vel det er et maskingevær.. Åhh.. blir så irritert..

Lenke til kommentar

Pokker. Jobber med det nå.. ;)

 

Vindu blir det ja!

Må kanskje fikse litt på formen, siden jeg må tenke ut en ny loop :p inspill?

 

Tenkte jeg skal ha UV-belysning i blokkene og i pumpe-toppen. Vannet er blått og uv-reaktivt, så tror det blir pent. Plasserer sikkert et par bak vanntanken også, for å få fremmhevet det som er interresant å se på.

 

Mulig det blir noe belysning på disken og.. men tar det som det kommer.

 

Har noen bilder fra GTX295 Blokk m/belysning, så skal legge dem ut her om en stund :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...