Gå til innhold

Jasper 360 nå ute på markedet.


MagnarP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jasper, falcon, zephyr osv er med andre ord bare interessant for de mest nerdete av oss.

+ de som er hysteriske på RROD.

 

Grunnen til at det er så mye prat om de forskjellige versjonene er fordi Microsft har hatt enorme kvalitetsproblemer med Xbox 360. De nyere utgavene har mindre sjans for feil og bråker også litt mindre.

Lenke til kommentar

Jasper bruker ikke bare mindre strøm, og det er nok større forskjell enn de 25W som vises på strømforsyningen(man må ha godt headroom). Typisk gikk PS3 fra 200W til rundt 120W ved 65nm krympingen og vil falle til 80w ved neste krymping.

 

I tillegg får Jasper integrert minne på 256MB som kan gi andre fordeler vs. eksternt minnekort, eks. hastighet mm. som kan gi positive ringvirkninger i hastighet på dashboard som noen her nevnte.

 

Det er heller ikke utenkelig at de også har oppdatert og modernisert flere komponenter som DVD drev mm. I det hele tatt vill man gjerne ha siste utgaven av Xbox360(hvis man ikke er panisk på å ha modcips som ofte trøbler mellom revisjoner) fordi de har med de siste nyvinningene og erfaringene man har gjort underveis som skaper et forbedret produkt.

 

I tillegg burde snart Xbox360 få muligheten til å spinne ned hastigheten på drevet når det ikke lastes data(oppfattet det fra andres klager at den spinner høyt hele tiden). Jeg hører at folk bruker eksterne stereoanlegg for å overdøve det og det er jo helt vilt. Det påstås at flatskjermhøyttalere ikke er nok. Ville tilstander for en enkel funksjon de kunne integrert. Min PS3 er blikkstille når den kjører spill og viser BD og DVD film fra plate.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Samt greit å fremheve følgende.

New Xbox 360 model may be Red Ring killer

Sean Ridgeley - Saturday, November 29th, 2008 | 7:51PM (GMT)

....

The main failure cause [with the older 90-nanometer graphics chips and the boards that came with them] was “thermal fatigue” of the leaded C4 connections between the graphics chip die and its organic carrier. The underfill had too low a glass-transition temperature for the amount of heat generated. That caused cracking over time, resulting in graphics chips coming loose.

 

In previous versions, Microsoft addressed this with better heat sinks. The temperature sense diode was off in a corner and didn’t reflect the true temperature in the core regions. Jasper has shifted to a material with a significantly higher transition temperature. Coming up with this fix took time, since the new material had to be identified and tested. The smaller 65nm chip die also helps since the stresses that cause the thermal fatigue are related to size.

Så det altså ikke bare krymping, men også ennå bedre kjøleløsninger i Jasper ift. eks. Falcon. Det er vesentlige og viktige forbedringer.

 

It's frustrating it's not possible for them to just build this optimally from the begining, but such is technology. Under the circumstances, though, I imagine any 360 owners that have had problems are probably feeling pretty ripped off at the moment. There really should be some kind of rebate program, no? Combine it with a recycling program, sure.

Jeg hadde planer om å gå for Falcon nå før jul, men jeg venter til Jasper er et sikkert kjøp fra en eller annen butikk/nettbutikk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er vel stort sett DVD-drevet som bråker. Hvis du insatellerer spille dine, slipper du det problemet. Hvis den fortsatt bråker etter at du har installert, hjelper det nok med en ny Xbox samme om det er Jasper eller ikke.

Av en eller annen årsak går viften(e) i boksen min på fullt hele tiden, så jeg hører aldri DVD-drevet. Den bråker like mye når skuffen er ute, og da går neppe drevet.

Lenke til kommentar

Angående støy så virker det faktisk som jasper bråker mer. Sjekk disse videoene og hør selv. Flere som har fortalt at jasper har denne høyfrekvente lyden så det virker som dette ikke er noe uvanlig.

 

Falcon: http://www.dniq-online.com/misc/video/xbox360-falcon.mp4

Jasper: http://www.dniq-online.com/misc/video/xbox360-jasper.mp4

 

edit, nå skal de virke.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...