Gå til innhold

790i Ultra eller 790i FTW?


amdal

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et XFX 790i Ultra. Har hatt det ganske lenge nå, men har ikke fått brukt det noe særlig siden jeg kun har hatt problemer med pc. Nå har det gått lang tid og nye produkter har kommet på markedet og jeg vurderer å bytte til noe bedre.

 

Ville 790i FTW vært en grei oppgradering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X48 med DDR3 og dumping av SLi er også attraktivt.

Du må huske at de fleste problemer du har med PC'n stammer fra Nvidia sitt elendige arbeid i brikkesett.

Det gikk utenfor veien med NF4 Intel Edition, og 5'rn fortsatte samme trenden, 6xx serien prøvde NV seriøst å ta igjen Intel men med gammelt skrap fra fortiden og kort tidsskjema så gikk det utenfor veien igjen.

750i og 780i var bygd på 6 serien så der ble det ikke rom for mye forbedringer og her understyrte Nvidia igjen ut i grøfta.

 

790i, Nvidia's skikkelige basketak med brikkesett, introduserte mye nytt og annet snacks.

Her ble det overstyring ut av veien igjen, de kan bare ikke lage brikkesett til moderne CPUer. rett og slett.

 

NF200 koker og blir varm, Intel likte den ikke til Skulltrail og på X58 er det fortsatt svært få som vil ha en slik elendig løsning, dog vil MSI stappe 2 av disse på Eclipse+ har jeg hørt.

Og brikkesettene har generelt sett bare vært lappverk opp igjennom tidene, hos AMD har de derimot investert en god del og de har ett solid fundament, men som AMD nå skal velte ser det ut til.

 

Skal du ha SLi så spar deg bryet og hodepinene og kjøp deg X58 og Core i7 920 eller noe lignende, så slipper du en del problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...