Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål om rettigheter..


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Jeg lurte på om en lærer har lov til å gi en elev ordens-anmerkning for hver dag samme lekse ikke har blitt levert. En rapport som skulle vært levert på mandag, men glemte det. Så viste det seg at jeg hadde fått 4 anmerkninger på fredag. Er dette lov? Burde jeg ikke ivertfall fått no varsel?

 

Urelevant spørsmål: En lærer på trinnet vårt har også vist seg ut til å være frimurer. Vi på trinnet føler at han ofte blander mye av frimurer læren inn i undervisningen, noe vi ikke føler oss trygge på. Går på Medier og Kommunikasjon. Skal man ikke greie å skille mellom privat og jobb? Har vi lov til å klage på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle du ikke kunne få anmerkning hver dag ? Dersom lærer har gjort det klart at denne leksen skulle leveres dagen etterpå har du jo glemt det igjen og igjen og igjen.

 

Dette med frimurer greiene er nok litt mer komplisert, nå vett ikke jeg spesifikt hva det vil si å være frimurer men en lærer skal jo alltid prøve å være så objektiv som mulig. På den andre siden husker jeg selv godt mange erkerøde lærere fra min skoletid, og ingen prøvde på noen måte å skjule at de syntes SV var drømmepartiet og at FRP egentlig var noen nazister i forkledning. Men det bør vel uansett være mulig å ta opp saken med den aktuelle læreren, dersom dere f.eks synes frimurer tankegangen er "feil" er det jo bare å komme med argumenter og skape en diskusjon.

 

Dog det er jo helt klart en annen sak om dere får prøver i frimurerstoff, spesielt om dette ikke er aktuelt etter læreplanen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...