Gå til innhold

Vilket mmorpg spill synest du er best

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Enda ikke prøvd WAR skikkelig(bare beta), men WoW er fortsatt min favoritt, ikke funnet noe som har toppet det.

Neste MMORPG blir vel Darkfall, mulig det kan bli min store favoritt hvis det noen gang skal bli ferdig.

Guild Wars er ikke et fullverdig MMORPG.

Klart det er et MMORPG, hvorfor skulle det ikke være det?

Endret av Bruktbilen
Skrevet

Hele verden er instanced. Du møter bare andre spillere i byene og quest stedene.

Skrevet

Hvilket MMORPG spill jeg synes er best?

Vanskelig valg, tror jeg heller deler litt meninger her.

Runescape

Ble "hektet" på dette java spillet allerede i 2002, ukjente årsaker. Det som gjør at jeg fremdeles spiller det, fra tid til annen vel og merke, er at spillet tilbyder et litt mer "non combat" alternativ i gameplayet. Du trenger ikke slakte for fote og levle combat level, du kan være en stille og rolig tømmerhugger om du vil, eller blacksmith. Du kan være en jeger eller husbygger. Eller hele pakka om du vil, slakte for fote, bygge hus, fange dyr etc etc. Til java å være har det flere elementer jeg gjerne skulle sett i andre MMOs. Questene blir og mer variert takket være dette og ligner mange ganger mer på de gåtene man fikk servert i gamle pek&klikk spill som f.eks Broken Sword. Alt i alt, et engasjerende spill.

World of Warcraft

Fikk smaken for dette combat orienterte spillet i fjor. Først var det litt vel kjedelig, med ensporete oppdrag og få valg slik sett. Men så kom det sosiale inn i bildet, jeg fikk meg en guild og begynte å gå litt mer i dungeons. WoW er det spillet jeg spiller mest i dag, mye takket være et engasjerende gameplay og en veldig stor verden gjør at man ender opp mange ganger å finne områder man ikke har lagt merke til. Implementering av achivements forsterker dette, ettersom man får "poeng" for å ha utforsket et helt område. Samt mange andre ting, fra smårare til ordinære ting.

Skrevet
UO

Må si meg enig i UO selv om Eve Online også er ganske høyt på lista, men det blir for drøyt å kalle et MMORPG "best".

"Mest akseptabelt", "minst elendig". Det er mer de uttrykka som comes to mind ;)

Generellt sett er de alle ekstremt overfladiske affærer som de fleste singleplayer og mange vanlige online spill gruser.

Skrevet

Lord of the Rings online fikk jeg bare testet trialen på. Syntes det ble vel dumt av dem å måtte kjøpe hele spillet for kun å få serial nøkkelen.

Skrevet
Lord of the Rings online fikk jeg bare testet trialen på. Syntes det ble vel dumt av dem å måtte kjøpe hele spillet for kun å få serial nøkkelen.

Vel.. Det er jo serial du betaler for. Enten du kjøper serial på nett eller CD-bundle i butikk, så er prisen ganske lik.

Skrevet (endret)

Hele verden er instanced. Du møter bare andre spillere i byene og quest stedene.

Og dermed går det ikke under MMORPG?

Klart det finnes forskjellige MMORPG, eneste kravet til MMORPG er at det er litt RPG elementer i spillet og at det kan være mange online som man har muligheten til å treffes. Finnes åpne spill som WoW, litt mer instance aktige spill som AoC og enda mer begrenset som GW.

Endret av Bruktbilen
Gjest Slettet+513
Skrevet

Skal være forsiktig med det jeg sier men jeg ser veldig frem til Stargate Worlds som jeg tror og håper får kongekarakterer.

(Hadde jo vært litt greit om man kunne som i star trek online jobbe og bli kaptein over en base eller ett skip og sparke romvesen i ... .)

Eller Star Trek Online hvor man kan jobbe seg opp i gradene og til slutt bli kaptein over ett av voyager romskipene.

ellers enn det har jeg bare prøvd WoW og det er helt forferdelig gameplay, alt man gjør er drepe, snakke, drepe.

Skrevet
Og dermed går det ikke under MMORPG?

Klart det finnes forskjellige MMORPG, eneste kravet til MMORPG er at det er litt RPG elementer i spillet og at det kan være mange online som man har muligheten til å treffes. Finnes åpne spill som WoW, litt mer instance aktige spill som AoC og enda mer begrenset som GW.

Vel.. Guild Wars gir ikke den fulle "MMO" opplevelsen når du er alene i hele verdenen. Jeg ville heller sagt at det er et ORPG, og ikke noe massivt multiplayer... Siden du ikke kan spille sammen med mange.

Skrevet
Litt poengløst side diskusjon siden industrien selv kaller GW for MMORPG.

Skal bli interessant å se hvordan GW 2 ender opp.

Tja, hva industrien sier er en ting.. Hva vi som spiller det føler, er en annen ting..

Det er rett og slett litt..... tomt. Litt mer arcade preg over GW.. Sier ikke at GW er dårlig... But it's different...

Skrevet

Vel.. Det er jo serial du betaler for. Enten du kjøper serial på nett eller CD-bundle i butikk, så er prisen ganske lik.

Det er sant, men sammenlign litt med WoW her, lastet ned klienten, prøvde spillet i 10 dager. Likte det, gikk inn på account manager for min konto, oppgraderte den, ferdig. Trengte ikke vente i 2-5 dager før spillet kom i postkassen min eller at jeg kom meg til en butikk for å kjøpe det, når jeg laget trial accountnet "fikk" jeg en kontonøkkel. Når jeg da var ferdig med mine 10 dager oppgraderte jeg denne nøkkelen fra trial til P2P. Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan gjøres lett?

Skrevet
Det er sant, men sammenlign litt med WoW her, lastet ned klienten, prøvde spillet i 10 dager. Likte det, gikk inn på account manager for min konto, oppgraderte den, ferdig. Trengte ikke vente i 2-5 dager før spillet kom i postkassen min eller at jeg kom meg til en butikk for å kjøpe det, når jeg laget trial accountnet "fikk" jeg en kontonøkkel. Når jeg da var ferdig med mine 10 dager oppgraderte jeg denne nøkkelen fra trial til P2P. Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan gjøres lett?

Fordi det er lett?

Wartom oppgraderte til Mines of Moria(Expansion) ved å kjøpe serial på nettsiden... afaik.

Skrevet

Eve-Online selfølgelig :)

Liker at all training kun går på tid. Ser når guttungen spiller runescape så sitter han i evigheter og kjeder seg til døde fordi han skal ha høyere level i f.eks sverd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...