Gå til innhold

Guitar Hero WT, skifte fra drums til guitar uten å miste spillprogresjon?


Tor Rasmussen

Anbefalte innlegg

Hvordan skifter jeg fra å ha spillt trommer til å spille gitar uten å miste spillprogresjonen min?

 

Når jeg har spillt trommer en stund, og så velger instrument guitar, så sier Xboxen jeg må ha en guitar-controller.

Jeg signer ut fra trommene, og signer in på gitaren.

Resultatet blir alltid det samme.

Mister all progresjon på både trommer og gitar, og spillet starter fra 0% complete på alle instrumenter.

 

Kan noen liste opp for meg punkt for punkt, (jeg må ha det inn med teskje), hva de trykker på for å skifte instrument og beholde savegamet sitt.

 

Noe ala

- etter en sang med trommer

- quit

- back

- back

- instrument

- guitar

 

osv...

 

Jeg har inntil videre totalt gitt opp det her spillet siden jeg har startet forfra 3 ganger nå, med 0% complete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste jeg gjør er å gå helt ut i main menu for deretter å logge meg av med trommene, og logge meg på med gitaren. Så er det bare å starte career og velge gitar. (Du ville ha det inn med teskje :p) Har i alle fall funket bra for meg

 

Det var noe i den retning jeg tenkte også.

Men når jeg signer ut gitaren fra Xboxen, så får jeg opp på skjermen at siden jeg signet ut, har jeg ikke tilgang til progresjonen min.

Når jeg så signer inn på trommene, så registrerer den det som at jeg er helt ny i spillet og starter på scratch.

Spør om hvor jeg vil lagre, (har harddsik).

 

Ett av problemene er jo at gitaren var logget inn som kontroller 1.

Og selv om jeg skrur av gitaren, og så skrur på trommene, så kommer trommene som kontroller 2.

 

Eneste løsningen jeg har funnet på problemet så langt er å restarte hele Xboxen, mellom instrumentskift, slik at gitaren var kontroller 1, og når Xboxen er restartet, så blir trommene kontroller 1.

Lenke til kommentar
Logger du av gitaren før du skrur den av?

 

Ja, står med gitaren. Ferdig å spillet.

Guide knappen, sign out.

Så kommer beskjeden om at ingen er signet inn.

Skrur av gitaren, og skrur så på trommene.

Guide knappen, og sign in.

Men når jeg så skal spille, blir jeg spurt om hvor jeg vil save.

Velger harddisk, og den saver på harddisken men 0 i progresjon.

Men beholder band-navn og figuren jeg har laget.

 

Så i min verden nå, får å skifte instrument må jeg faktisk restarte hele Xbox-en og starte opp igjen med ønsket instrument.

Unødvendig tungvint synes jeg.

Lenke til kommentar

Tror det kan være at trommene er signet inn på ditt gamertag, så når du kobler til en guitar så tolker den det som en annen gamertag.

 

Du kan prøve å signe ut fra gamertaggen din fra trommer (trykk xboxknappen på kontrolleren, og velg sign out eller noe slikt), for deretter å signe inn på din gamertag fra guitarkontrolleren etterpå.

 

 

Edit : som noen ovenfor tydeligvis har informert deg om :p

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar

Ja, du har misforstått.

For når jeg skifter campaing, fra trommer til gitar, eller gitar til trommer. Så blir alle campaigns nullstilt.

Og uansett hvilket campaing jeg starter begynner jeg på 0%.

 

Så hvis jeg spiller meg opp på 5% på gitar, så spiller trommer, så er gitar 0% igjen, neste gang jeg skal spille gitar.

 

Jeg signer alltid ut det aktive instrumentet, og signer inn det nye.

Og jeg har aldri signet inn 2 gamertag.

Har kun 1 gamertag på Xboxen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...