Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål angående organisasjonsnummer


Babality

Anbefalte innlegg

Morgen

 

Jeg skal registrere et .no domene, men for å kunne registrere det, trenger man et organisasjonsnummer. For å få tak i dette nummeret må man registrere seg som for eksempel brønnøysundregistrene.

Domene skal brukes kun for privatbruk. Jeg har null inntekter fra domenet og utgifter er så mye som domeneregistrering koster.

Hvis jeg registrerer meg som enkelmansforetak, hvilke ansvar får jeg? Hvor mye papairarbid fører dette med seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har null i inntekt på EPF-et skulle det ikke tilsi noe særlig papirarbeid. Selvangivelsen skulle kunne gå an å levere ferdig utfylt slik du får den levert.

 

Det som derimot kan bli et lite helvete, er spam på e-post og sleipe selgere som ringer deg til alle tider på døgnet. Anbefaler deg å fjerne slik informasjon fra din oppføring på Brønnøysundregistrenes sider så fort du er oppe og går.

 

Selve registreringen av EPF-et gjøres i en samlet søknad (som har et eget navn jeg har glemt) hvor det meste er automatisert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Jeg hadde også lyst å registrere en .no domene og ble rådet til å fylle et skjema på altinn.no og det gjorde jeg. Etter et par dager fikk jeg avslag. Men i samme brevet står det også et organisasjonsnummer, kan jeg da bruke det eller`?

Domenet jeg har lyst å registrere, skal brukes til privat formål.

Lenke til kommentar

Enhetsregisteret tildeler alle innkommende enheter et midlertidig organisasjonnummer når meldinger kommer inn. Dette gjøres pga. at det er lettere å holde orden på en sak hvis man bruker organisasjonsnummer som referanse. Hvis meldingen godkjennes vil det midlertidige organisasjonsnummeret gjøres om til et "skikkelig" et.

 

Det nummeret som oppgis i nektingsbrevene er med andre ord gitt med hensyn til enklere identifisering av selve saken ved senere henvendelser eller nye meldinger fra samme enhet. Nummeret i nektingsbrevet vil selvfølgelig ikke være anvendelig til noe annet enn det, og jeg stiller meg sterkt tvilende til om Norid ikke tar seg bryet med å sjekke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...