Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med fjernstyrt sentrallås


phnx85

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å koble opp fjernstyrt sentrallås (keyless entry) i min Ford Focus, men får den ikke til å fungere. Har funnet kablene som sender styringsigal til sentrallås hjernen, de ligger på 12V idle og pulser til negativ når dørene låses/låses opp.

 

Har fulgt koblingskjemaet til kit'et, men får det altså ikke til å fungere. Har testet boksen min i en kompis sin bil, som vi har montert sattet kit i, og det er ingenting galt med den.

 

Noen som har en idé om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse kablene du prater om kommer nok fra bryteren som sitter i låsene på dørene med sentrallåsfunksjon fra. Disse er minusstyrte på min Volvo 940, kommer 0V inn på bryteren, så går det 0V ut på en ledning når man låser og en annen ledning når man låser opp.

 

Da var det så enkelt som å koble 0V inn på "låse opp"- releet på trådløs enheten, så koble utgangen på releet inn på denne "låse opp" ledningen ved å klemme strømtjuver rundt. Så samme med låse igjen relee og ledninger.

 

Når du mener fungerer ikke, skjer det ikke noe eller låser dørene seg ikke opp? Du må ta 12V fra et sted det er 12V hele tia, fex sikringene til sentrallåshjernen. Jordingspunkter finner du nok rundt på bilen, ferdige steder du kan koble på kabelskoen.

 

Så var det bare å trekke blinklysledningene til blinklysene, så fungerte alt.

Lenke til kommentar

Var kanskje litt dårlig beskrevet når jeg sa at ingenting fungerte. Det var liv i styringsmodulen, hørte relé'ene klikket når jeg trykket på fjernkontrollen, men dørene låste seg ikke opp eller igjen.

 

Har fått tak i Ford Technical Information System, så jeg fant koblingskjema for sentrallåsen. Jeg har koblet meg inn på feile kabler, det var strømkablene til låsmotoren og ikke styringssignalet. Hadde ikke tid til å teste det idag, men skal prøve det i morgen.

 

Edit: Da fungerte fjernkontrollen :)

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...