Gå til innhold

Noen som har en målsatt tegning av Socket A kjøleblokk?


Geir68

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter:

 

-plassering av de fire hullene for festet.

 

-Plassering at CPU

 

Jeg har en AQ Cuplex blokk montert på maskinen min, som jeg kunne tatt av og målt, men vil gjerne unngå den jobben.

 

 

Skal frese ut en ny blokk med vanninntak rett over CPU, med minimal tykkelse mellom kjøleveske og CPU.

 

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

holes500.gif

 

Her har du måla på festehullene ihvertfall.

Jeg lagde en blokk på 60x60 mm, den blir kanskje litt stor, så en blokk på 55x55 mm burde gjøre susen.

Var ikke så nøye med å få vannet inn rett over kjerna med blokka funker fint fint.

Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er radiatoren(les Hiace varmeregister), det litt for tett vev i den slik at mine 2 stk. 120 mm vifter ikke klarer å flytte nok luft gjennom den. Blir vel en Black ice extreme II en gang senere :D

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. Det var akkurat det jeg var ute etter.

 

Jeg har en pensjonert far med dreiebenk og fres som har tilbudt seg å lage alt jeg kan lage tegning på. :)

 

Angående vanninntak:

 

Flere at superblokkene har sentralt vanninntak. Det gjør designet av kjølekanalene noe mer komplisert, men burde kjøle noe bedre.

 

Du skal ikke klage på radiatoren din. Se hva jeg bruker:

 

MadeInbua.jpg

 

:o

Lenke til kommentar

Radiatoren er laget av 2.5m 8mm bensinrør i mykglødd kopper fra Biltema. Røret ble snurret rundt en gassboks(110 mm). Derettet ble 15 m med 1.2 mm koppertråd "vevet" opp og ned. Til slutt ble alle kontaktpunktene mellom koppertråd og bensinrøret loddet med en gassbrenner. Det tok vel et par timer(og en boks med propan).

 

Angående flytting av maskinen:

 

Radiatoren skal monteres bakpå maskinen etter hvert. Planen var at en 100-120 mm vifte skal blåse luften inn i sylinderen. Denne skal tettes i bunn slik at luften vil bli presset ut gjennom sylinderveggene.

 

Gøy var det ihvertfall. Jeg kan bygge to slike for 200 kr. :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å henge den ut vinduet en kald morgen. :lol:

 

Har nå 42 grader under full load slik den står nå. Jeg trenger ikke bedre kjøling enn det.

 

Jeg flyttet en jumper på hovedkortet mitt (AsusA7V333X) slik at jeg kunne stille over 1.8 volt på CPU'en i dag morges. Tanken var å gjøre noe seriøs overklokking.

 

Jeg har en XP2100 Tbred B (uke 01) som gjør 2300 MHz på 1.7 Volt.(1730 orginalt)

 

Jeg turde ikke mer enn 1.85Volt og 2460 MHz(Pyse!!).

Ikke dårlig for en 800 kroners prosessor. :D

Jeg lurer på hvor langt jeg kunne nådd?

Tempraturen steg til 47 grader etter en times full load.

Lenke til kommentar

Nei, iver. Dette er Biltemas 8 mm mykglødd bensinrør i 5 meters lengde.

De selger både 6mm og 8mm. Merk at dette er ytre diameter!

 

Jeg gjorde et forsøk på å bruke hele rullen(5 meter) men dette likte min Eheim 1048 dålig. Det ble for stor motstand og dårlig gjennomstrømning.

 

Koppertråden ble derimot kjøpt på Clas, men kommer ikke til å bruke denne til neste radiatorprosjekt. Den er for stiv og vanskelig å forme.

 

Biltema har en tråd på 0.9......

 

 

Geir[/b]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...