Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hadde sex med jente, viste seg å være i slekt....


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet91

Jeg er en 17 år gammel gutt som på lørdag for to uker siden møtte en jente. Jenta var søt og veldig pen og følte jeg hadde virkelig gjort en fangst. Fikk nummeret hennes og vi har sendt litt meldinger til og fra, møttes et par ganger hvor det er blitt rotings og på fredag (to dager siden) fikk jeg endelig snøre i bånn. Følelsene for jenten har vokst raskt og jeg føler det går begge veier....

Så i går var det konfirmasjon for fetteren min hvor jeg ble introdusert til en kusine som nylig hadde flyttet inn til byen og jeg har kun hørt om...gjett hvem det var....

 

hva gjør jeg nå?? hvor langt ut i familien må man ut før det er akseptert? vi ble enige om å ringes i dag og snakkes, men har ikke turt å gjøre det enda...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du,

 

hørtes ut som dette kan virke ganske skremende.

jeg tror ikke jeg hadde taklet det så veldig bra med tanke på Familie å slikt.

Men hvor langt ut i familien må det være før det er akseptabelt, er vell ganske vanskelig å si.

Personlig mener jeg det er Jenta som er poenget. ikke at hun er i familie med deg, det var bare veldig "uflaks" hvis du skjønner hvor jeg vill?

Det jeg prøver å si er at, det er vell bare dere 2 fra familien som veit det nå?

hvis ja , hold det for dere selv!

 

men jeg syns abselutt du skal ta å ringe jenta! for al del! :)

Er beder å få pratet om det , en å få en veldig pinelig stund neste gang dere ses i en familisammenheng. så ta å ring du:)

Lenke til kommentar

Vel, det må jo være kusine av andre i familien? Hadde det vært kusina di hadde du vel garantert visst om hu? Jeg vet i alle fall hvem ALLE mine kusiner og fettere er.

 

Om det er lengre ut i familien ser jeg ikke problemet. Altså, en kusine du ikke har hørt om fra en annen kant av familien betyr; gogogo :p

 

Men er det nå slik at hun er kusina di, er jeg enig med overstående svar: glem det, og det fort. Ha et normalt forhold til kusina di som alle oss andre :)

Lenke til kommentar
Gjest GiftmedKusine

Folkens, jeg er gift med kusine mi (altså datter av bror til moren min)

Jeg visste at jeg hadde kusine men jeg kjente ikke henne noe særlig,

For ca 20 år siden begynte vi å gå i samme universitet i hjemmelandet mitt, der begynte vi å kjenne hverandre bedre, og vips var vi gifte, jeg vet faen ikke hva jeg tenkte da jeg giftet meg:D

 

 

vi har det faktisk ganske bra sammen, har 2 barn også, begge er voksne nok til å takle en evt skilsmisse.

 

jeg har ingen annen grunn til å skille meg enn at hun er kusine mi

burde jeg skille meg?

 

hadde jeg bodd her før jeg giftet meg hadde jeg HELT KLART aldri giftet meg med henne, men det er kanskje litt for sent.

Lenke til kommentar
Folkens, jeg er gift med kusine mi (altså datter av bror til moren min)

Jeg visste at jeg hadde kusine men jeg kjente ikke henne noe særlig,

For ca 20 år siden begynte vi å gå i samme universitet i hjemmelandet mitt, der begynte vi å kjenne hverandre bedre, og vips var vi gifte, jeg vet faen ikke hva jeg tenkte da jeg giftet meg:D

 

 

vi har det faktisk ganske bra sammen, har 2 barn også, begge er voksne nok til å takle en evt skilsmisse.

 

jeg har ingen annen grunn til å skille meg enn at hun er kusine mi

burde jeg skille meg?

 

hadde jeg bodd her før jeg giftet meg hadde jeg HELT KLART aldri giftet meg med henne, men det er kanskje litt for sent.

 

Det er tydligvis mer vanlig i landet du er oppvokst i, men jeg synes ikke det er grunn nok til å skilles hvis dere har det bra sammen. Problemet med å gifte seg med noen i sin nærmeste familie er innavl. Det går som regel bra i første ledd, men hvis dine barn igjen får barn med sin nærmeste familie, kan det gå galt. Så hadde jeg vært deg ville jeg opplyst dine barn om at foreldrene deres er i slekt, og oppfordret dem til å gifte seg utenfor slekten.

Lenke til kommentar

Tja... Om du skal gifte deg med henne trenger du nok tillatelse fra kongen i statsråd eller noe slik dill... Uansett er det lov å ligge med sine søskenbarn. Så du får kjenne på hva du synes selv.

 

Ellers så må jeg si jeg er overrasket over hvor selfølgelig det skal være å kjenne sin egne slekt. Jeg vet jeg har et hav med slekt rundt om i landet, men jeg vet null niks og ingenting om dem. Ikke hva de heter, ikke hvor de bor, hvorfor må jeg det?

Lenke til kommentar

Fetter og kusine forhold er lov i Norge, og det er det næreste slektsskapet som er lov. Eventuelle barn vil få en innavlsprosent på, 6,25% sett at andre siden av slekten ikke er i slekt. Dette er faktisk ganske mye, så tenk deg GODT om nå. Du er enda ikke inni et seriøst forhold, så det går fint an å trekke seg ut av det uten at så mye er ødelagt.

 

Ekteskapsloven sier følgende:

§ 3. Forbud mot ekteskap mellom nære slektninger.

 

Ekteskap kan ikke inngås mellom slektninger i rett opp- eller nedstigende linje eller mellom søsken.

Lenke til kommentar

Det var en gang en gutt som møtte en flott jente. De ble forelsket i hverandre og hadde sex. De forstod senere at de var nære slektninger. Da flyttet de til Amerika med stjålne penger. Så levde de lykkelige i alle sine dager.

 

Men det er bare i eventyr sånt ender godt. Snakk med jenta og bli enig om hva dere skal gjøre. Dere kan åpenbart ikke fortsette å være sammen. Er det bare dere to som vet om dette er det jo forholdsvis enkelt. Er det noen andre som vet om det har dere et faens problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...