Gå til innhold

Guns N' Roses Chinese Democracy


gnrlover

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært fan av Guns N' Roses i mange, mange år; men dette var en stor skuffelse. Fikk albumet i posten i går. Det er jo forsåvidt helt grei musikk, men det er ikke Guns. De er jo kjent for å ha enkle låter, som er lett å like. Dette her blir altfor komplisert til å være god, gammel Guns N' Roses. Synd å si det, men bandet døde da Slash og Duff forsvant.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

det "nye" Guns N' Roses er mye bedre enn det "gamle". det gamle var tøft og lagde bra musikk, men alt i alt var de et hair metal band som surfet på populæritetsbølgen. de var kanskje litt røffere enn de andre, men alt i alt - bare et band på rett plass til rett tid. ingenting revolusjonært, bare god musikk.

 

det nye Guns våger mye mer. og de har mye bedre musikere. derfor er Chinese Democracy en så god plate.

Lenke til kommentar
Jeg har vært fan av Guns N' Roses i mange, mange år; men dette var en stor skuffelse. Fikk albumet i posten i går. Det er jo forsåvidt helt grei musikk, men det er ikke Guns. De er jo kjent for å ha enkle låter, som er lett å like. Dette her blir altfor komplisert til å være god, gammel Guns N' Roses. Synd å si det, men bandet døde da Slash og Duff forsvant.

 

Ening at mye døde ut når slash stakk, men hva med Izzy ?! ( 14 Years, Don't Cry,Double Talkin' Jive,You Could Be Mine ) er noen han har vært emd på og skrevet!!

 

Men til topic, alle vet jo at det ikke er gammle guns n, så blir feil og sammenligne. Selv om det er narturlig :p

 

Men gleder meg til albmet, håper det er bedre versioner en det som er på myspace ! :S

 

det "nye" Guns N' Roses er mye bedre enn det "gamle". det gamle var tøft og lagde bra musikk, men alt i alt var de et hair metal band som surfet på populæritetsbølgen. de var kanskje litt røffere enn de andre, men alt i alt - bare et band på rett plass til rett tid. ingenting revolusjonært, bare god musikk.

 

det nye Guns våger mye mer. og de har mye bedre musikere. derfor er Chinese Democracy en så god plate.

 

 

Å nei du, Guns n skapte noe nytt ! Det som var det store med guns n, Punk var veldig inn og stream når guns n kom.

Guns skapte noe nytt av en blanding av punk og metall. Og det var tøffere en alle andre ! BRRAAhh

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Var det gamle bandet jeg var fan av, så syns ikke det blir galt å sammenligne i det hele tatt. Enig i det du sier om Izzy, men har alltid sett på Slash, Duff og Axl som kjernen. Er også enig i det indietrash sier om at disse gutta våger mer, men etter min mening så feiler de. Og det at de er bedre musikere kommer an på øyet som ser. Gamle Guns N' Roses besto av gutter som hadde musikken i blodet.

Lenke til kommentar
Var det gamle bandet jeg var fan av, så syns ikke det blir galt å sammenligne i det hele tatt. Enig i det du sier om Izzy, men har alltid sett på Slash, Duff og Axl som kjernen. Er også enig i det indietrash sier om at disse gutta våger mer, men etter min mening så feiler de. Og det at de er bedre musikere kommer an på øyet som ser. Gamle Guns N' Roses besto av gutter som hadde musikken i blodet.

 

I blodet? ikke hode ? :p

 

Men blir feil og kalle Guns n for puddel rock eller hva du sa, du skjønner hva jeg mener.

 

Og det blir feil i den forstand at guns n har skiftet ut 90% av medlemene, og kan derfor ikke sammenlignes som de samme gammle !

 

Sorry for mine jævla dårlig norsk kunnskaper:P !

Lenke til kommentar

Om det er Gun 'n Roses eller ikke, hvor lang tid det har tatt å lage, hvem som er med og ikke med er i mine øyne lite relevant egentlig. Det som betyr noe er om plata er bra eller ikke.

 

Jeg har kjøpt cd'en i dag...har også hørt en del på versjonen som har ligget på MySpace noen dager nå.

 

Alt i alt synes jeg den er meget bra men ikke perfekt. Mange bra låter men 2-3 som jeg ikke liker så godt. Den er overprodusert, dvs. alt høres kalkulert og justert ut. På den annen side er lydbildet utrolig komplekst og man oppdager hele tiden nye detaljer så det vil vel være positivt for de som er opptatt av slikt.

 

En annen ting som er positivt er at lydkvaliteten er bra. Metallica har jo fått mye kritikk for dårlig lyd (ref. Loudness Wars) men såvidt jeg kan høre brukes den tilgjengelig dynamikken på CD'en bra her.

 

Alt i alt et anbefalt kjøpt (Spesielt hvis du liker gitarbasert rock, produksjonsmessige finurligheter og 'episke' låter).

 

5 av 6 stjerner fra meg.

Lenke til kommentar

Dette svinger godt i ørene mine! Positivt overrasket faktisk. Var det noen flere som la merke til at George Chin blir takket to ganger av Axl i bookleten? Hehe, ikke det at jeg har gått gjennom det så veldig grundig, jeg bare la merke til at navnet hans to ganger og synes det var litt morsomt. Ser også Izzy på listen. Lurer på hva han har bidratt med.

Lenke til kommentar

Jeg har vokst opp med Gun'n Roses i ørene, kan de fleste sangene på gitaren og jeg har gledet meg lenge til Chinese Democracy.

 

Hva skal jeg si, det ER Guns'n Roses med en moderne vri. Jeg likte det ikke helt i starten, men par timer senere og jeg elsker albumet. Man merker at Axl er med her og at han fortsatt er den beste som finnes.

 

Håper Buckethead kommer tilbake :)

Endret av Herakles
Lenke til kommentar

og så? han er fortsatt den beste tekniske gitaristen de har hatt. og han gjør noe nytt hver eneste gang han tar opp gitaren sin. han er eksperimental, modig og spesiell.

 

personlig foretrekker jeg dog Bumblefoot, da jeg mener han som komponist ikke er noe mindre redd enn Buckethead, men han har et bedre øre for hva som er catchy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...