Ivantacus Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 (endret) Kjøpte for en uke siden ny Stasjonær pc. Dette skulle hovedsaklig være en spille-pc. Jeg kjøpte derfor en god del spill, men 2 av de virket omtrent ikke. På Fallout 3 gikk det helt fint å spille i begynnelsen. Men etter å ha spillt i en time så lagret jeg, og etter det crasher maskinen hver gang jeg trykker "Load game". Jeg prøvde å reinstallere og trykket "new game". Datt tilbake til skrivebordet med en gang, lyden henger som også opp, høres ut som en gressklipper. På Far Cry 2 Skjer det samme med at jeg detter tilbake til skrivebordet uten feilmelding. Dette skjer etter 5-30 min spilling. Her henger også lyden seg opp, og jeg må restarte for å få den slik den var igjen. Andre spill som Bioshock og dead Space virker helt fint. Jeg lurte på om noen har noen ideer på hva som kan være galt? Takker så mye for svar. Kabinett: Antec Twelve Hundred Gamer Case ATX miditower u/PSU. Strømmforsyning: Corsair 750W 20/24pin, ATX v2.2, 120mm vifte, 8x SATA. Hovedkort: ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2 ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16. Prosessor: Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz. Minne: 1Mushkin DDR2 8GB extreme Performance XP2-6400 4x2048MB 800MHz. Hardisk: Western Digital Caviar GP 1TB S-ATA II Green Power 16MB cache. Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870X2 2 GB PCIe 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDCP, HDMI. Lydkort: ASUS Xonar D2X/XDT PCI-E 7.1 Channel SPDIF-IN/OUT. OS: Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit. Endret 22. november 2008 av kidio007
WaterMarked Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 Nesten dumt spørsmål, men man vet aldri. Har du installert nyeste driverne? Tenker spesielt på driveren til skjermkortet.
Konkulf Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 (endret) Nesten dumt spørsmål, men man vet aldri. Har du installert nyeste driverne? Tenker spesielt på driveren til skjermkortet. Det er jo ikke noe dumt spørsmål det, har sett mange med Farcry 2 crash problemet ditt, dette skal skje med mange ATI kort, ingen vet hvorfor :/ I wish u good luck my friend! Endret 22. november 2008 av Xerius987
Ivantacus Skrevet 22. november 2008 Forfatter Skrevet 22. november 2008 Nesten dumt spørsmål, men man vet aldri. Har du installert nyeste driverne? Tenker spesielt på driveren til skjermkortet. Jepp det har jeg, tenkte også at det måtte være dette som var problemet, men slik var det ikke.
Hammarhaus Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 (endret) Og Service Pack 1 (Vista) er installért? Endret 22. november 2008 av Hammarhaus
Ivantacus Skrevet 22. november 2008 Forfatter Skrevet 22. november 2008 Og Service Pack 1 (Vista) er installért? Ja det er den.
Hammarhaus Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 (endret) Har du muligheten til å prøve et annet skjermkort? Så kan vi se om kanskje skjermkortet/skjermkortdriveren (til ATi) er problemet. Endret 22. november 2008 av Hammarhaus
Ivantacus Skrevet 22. november 2008 Forfatter Skrevet 22. november 2008 Har du muligheten til å prøve et annet skjermkort?Så kan vi se om kanskje skjermkortet/skjermkortdriveren (til ATi) er problemet. Har nok ikke det, men alle de andre spillene fungerer fint. Vil da tro at skjermkortet er i orden da eller?
JaNeiJo Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 Har du prøvd ATI's Hotfix: http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=38664 Hos meg var FarCry2-problemet relatert til for høy temperatur på grafikk-kortene (8800GTX SLI). Last ned og kjør denne i bakgrunn, så får du en pekepinn: http://www.cpuid.com/hwmonitor.php
Ivantacus Skrevet 22. november 2008 Forfatter Skrevet 22. november 2008 Har du prøvd ATI's Hotfix:http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=38664 Hos meg var FarCry2-problemet relatert til for høy temperatur på grafikk-kortene (8800GTX SLI). Last ned og kjør denne i bakgrunn, så får du en pekepinn: http://www.cpuid.com/hwmonitor.php Prøvd begge, ser ikke ut til at det er temperaturen som er for høy.
Ivantacus Skrevet 22. november 2008 Forfatter Skrevet 22. november 2008 Kan det ha noe med RAM å gjøre, jeg har 8 GB.
JaNeiJo Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 (endret) Kan det ha noe med RAM å gjøre, jeg har 8 GB. Mengden ram skulle ikke noe å si her (64bit), men feil på ram-brikker forekommer jo. Du kan jo teste dette med å kjøre med kun 1 brikke av gangen. Får du fortsatt feil, er nok ikke rambikkene årsaken. EDIT: Brikkene dine er spesifisert for 2.0-2.1 volt, sjekk at dette er satt riktig i BIOS. FarCry2 inneholder en funksjon for å starte spillet i "Safe-mode" (snarvei ligge i ubisoft-mappa på startmenyen), har du prøvd dette? Endret 22. november 2008 av JaNeiJo
Ivantacus Skrevet 22. november 2008 Forfatter Skrevet 22. november 2008 (endret) Kan det ha noe med RAM å gjøre, jeg har 8 GB. Mengden ram skulle ikke noe å si her (64bit), men feil på ram-brikker forekommer jo. Du kan jo teste dette med å kjøre med kun 1 brikke av gangen. Får du fortsatt feil, er nok ikke rambikkene årsaken. EDIT: Brikkene dine er spesifisert for 2.0-2.1 volt, sjekk at dette er satt riktig i BIOS. FarCry2 inneholder en funksjon for å starte spillet i "Safe-mode" (snarvei ligge i ubisoft-mappa på startmenyen), har du prøvd dette? Skal prøve Endret 22. november 2008 av kidio007
Ivantacus Skrevet 22. november 2008 Forfatter Skrevet 22. november 2008 Kan det ha noe med RAM å gjøre, jeg har 8 GB. Mengden ram skulle ikke noe å si her (64bit), men feil på ram-brikker forekommer jo. Du kan jo teste dette med å kjøre med kun 1 brikke av gangen. Får du fortsatt feil, er nok ikke rambikkene årsaken. EDIT: Brikkene dine er spesifisert for 2.0-2.1 volt, sjekk at dette er satt riktig i BIOS. FarCry2 inneholder en funksjon for å starte spillet i "Safe-mode" (snarvei ligge i ubisoft-mappa på startmenyen), har du prøvd dette? Skal prøve Finner ikke denne "safe mode" snarveien.
JaNeiJo Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 (endret) Finner ikke denne "safe mode" snarveien. Kopier den snarveien du har idag. Endre navn på den nye snarveien til: FarCry2(Safe Mode) Åpne snarvei-egenskaper og legg følgende bak FarCry2.exe" i "Mål"-stien: -RenderProfile_ResolutionX 640 -RenderProfile_ResolutionY 480 -RenderProfile_RefreshRate 0 (kommandoen starter med et mellomrom!) trykk Bruk/OK og start FarCry2 via den nye snarveien... Endret 22. november 2008 av JaNeiJo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå