The_shooter Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Hei sann, jeg går i VG3 og har C# i IT timen, vi holder nå med på et prosjekt som vi skal lage i C#. Så jeg lurer på om noen av dere har en ide til hva jeg kan gjøre/lage?? PS: meldingen fra læreren angående prosjektet.. Målet med dette prosjektet er å jobbe med programmeringslagoritmer og spesielt i forhold til tallbehamndling. Prosjektet skal inneholde følgende: ⁃ sorteringsalgoritme ⁃ inndata og utdata ⁃ bruk av formler, egendefinerte variabler ⁃ program for enten matematikk, naturvitenskap, statestikk eller økonomi ⁃ dokumentasjon av prosjektarbeidet ⁃ forklaringer og kommentarer ⁃ kildehenvisning Følgende teller ikke: ⁃ bruk av eksterne grafikk-filer ⁃ webdesign NB! Dette er et foreløpig utkast. Små enderinger kan komme.
ukjentbrukergitt Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 lag en keylogger, det er alltid gøy
HDSoftware Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Keylogger ? Hva skal man med det da? Lag deg en stack basert kalkulator med graf fremvisning, gjerne med omvent polsk notasjon for enkelheten. På den måten løser du alle tingene oppgaven krever plus at lærern din antagligvis blir mere imponert og du får bedre karakter.
The_shooter Skrevet 24. november 2008 Forfatter Skrevet 24. november 2008 Keylogger ? Hva skal man med det da? Lag deg en stack basert kalkulator med graf fremvisning, gjerne med omvent polsk notasjon for enkelheten. På den måten løser du alle tingene oppgaven krever plus at lærern din antagligvis blir mere imponert og du får bedre karakter. Takk for svaret, men jeg skjønner ikke helt hva en stack basert kalkulator eller polsk notasjon er . Og jeg har ikke mye kunnskap med Csharp
Svish Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Polish_notation http://en.wikipedia.org/wiki/Stack_(data_structure)
HDSoftware Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 WIKIN på STACK ga god mening. Den andre tror jeg er enklest å forstå hvis du tenker litt annerledes en hva du er vant til på en kalkulator. Eksempel: Ta følgende regnestykke: 1 + 2(5 * 7) - 3 På en vanlig kalkulator så tastes dette slik: 1 M+ 5 * 7 = * 2 = M+ MR - 3 = Altså 14 tastetrykk Omvendt polsk notasjon er det som brukes på mere avanserte kalkulatorer som f.eks. HP sine.( Mulig jeg er gammaldags her, men da jeg gikk på skolen så var det HP som gjaldt) Samme regnestykke blir da tastet slik: 1 [enter] 2 [enter] 5 [ENTER] 7 * * + 3 - Altså 12 tastetrykk For å forklare så betyr [ENTER] at tallet foran blir lagt på stack og alle regneoperasjonene tar nødvendig antall tall fra stacken og utfører operasjonen og legger resultatet på stack. Derfor: 1 [ENTER] På stack: 1 2 [ENTER] På stack: 1 2 5 [ENTER] På stack: 1 2 5 7 * På stack: 1 2 35 (7 * 5 = 35) * På stack: 1 70 (35 * 2 = 70) + På stack: 71 (70 + 1 = 71) 3 - På stack: 68 (71 - 3 = 68) Det kule med omvendt polsk notasjon er at det gjør programmering av kalkulator til en lek i forhold til det å håndtere en vanlig kalkulator, nettopp fordi Omvendt polsk notasjon er mye nærmere vår tenkemåte og programmeringsflyt en den tradisjonelle måten.
The_shooter Skrevet 25. november 2008 Forfatter Skrevet 25. november 2008 WIKIN på STACK ga god mening. Den andre tror jeg er enklest å forstå hvis du tenker litt annerledes en hva du er vant til på en kalkulator.Eksempel: Ta følgende regnestykke: 1 + 2(5 * 7) - 3 På en vanlig kalkulator så tastes dette slik: 1 M+ 5 * 7 = * 2 = M+ MR - 3 = Altså 14 tastetrykk Omvendt polsk notasjon er det som brukes på mere avanserte kalkulatorer som f.eks. HP sine.( Mulig jeg er gammaldags her, men da jeg gikk på skolen så var det HP som gjaldt) Samme regnestykke blir da tastet slik: 1 [enter] 2 [enter] 5 [ENTER] 7 * * + 3 - Altså 12 tastetrykk For å forklare så betyr [ENTER] at tallet foran blir lagt på stack og alle regneoperasjonene tar nødvendig antall tall fra stacken og utfører operasjonen og legger resultatet på stack. Derfor: 1 [ENTER] På stack: 1 2 [ENTER] På stack: 1 2 5 [ENTER] På stack: 1 2 5 7 * På stack: 1 2 35 (7 * 5 = 35) * På stack: 1 70 (35 * 2 = 70) + På stack: 71 (70 + 1 = 71) 3 - På stack: 68 (71 - 3 = 68) Det kule med omvendt polsk notasjon er at det gjør programmering av kalkulator til en lek i forhold til det å håndtere en vanlig kalkulator, nettopp fordi Omvendt polsk notasjon er mye nærmere vår tenkemåte og programmeringsflyt en den tradisjonelle måten. Ok, tusen takk for svar. Skal prøve å lage noe sånt er ikke helt sikker på åssen det kommer til å gå men det finnes sikkert masse guider på nette.
dahwan Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Tør jeg spørre hvilken linje du går? Jeg går VG2 M&K og har programmert C# i over ett år. Vil gjerne vite hvilken linje som inkluderer programmering mulig bytte
affe90 Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Tør jeg spørre hvilken linje du går? Jeg går VG2 M&K og har programmert C# i over ett år. Vil gjerne vite hvilken linje som inkluderer programmering mulig bytte Etter hva jeg tror så er dette innført i valgfaget IT 2, eller var det IT3? I hvertfall, det siste valgfaget innen IT.
GeirGrusom Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Når jeg gikk på VGS så hadde i VB6 andre året. Ikke det at noen lærte så mye programmering, fordi de fleste satt bare og tøyset med GUI designeren et års tid. Eneste faget jeg noensinne har fått en 6-er i.
The_shooter Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Skrevet 1. desember 2008 Hvilken linje? => Studiespesialisering/almenn, og har IT2 som valgfag
epqr Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Hvilken linje går man for å få C# på VK? Les posten over deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå