Gå til innhold

Hvor mye tjener kirurger?


pfa87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg legger ikke noe negativt i det da jeg sier jeg ble sjokkert. Kanskje overasket er mer riktig ordvalg:) Uansett, er det kirurger som tjener mest av legene, eller er det andre spesialiteter som har høyere lønn. Har hørt privat praksis med øyelaserkorreksjon eller evt. plastikkirurgi har rimelig god fortjeneste. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Hjernekirurger og hjertekirurger bør vel få litt mer?

Ja, skulle tro det. Men det beste må da vel være å starte privat praksis. Hvis man kan tjene millioner på det, hvorfor er ikke det vanligere? Det kan da vel ikke være noe stor risiko involvert?

Eh, hva tenker du på da?

Eller prøvde du bare å være morsom? :roll:

Lenke til kommentar
Hjernekirurger og hjertekirurger bør vel få litt mer?

Ja, skulle tro det. Men det beste må da vel være å starte privat praksis. Hvis man kan tjene millioner på det, hvorfor er ikke det vanligere? Det kan da vel ikke være noe stor risiko involvert?

Eh, hva tenker du på da?

Eller prøvde du bare å være morsom? :roll:

Jeg tenker på faren for å få for få kunder i forhold til hva det koster å drive bedriften.

Lenke til kommentar
Litt å tenke på: En jeg kjenner i USA som er kirurg, tjener 450000 dollar i året. Det er ganske mye. Praktiserer ved to private sykehus. Tviler på at det er slike lønninger når man er ansatt her i Norge.

"The median expected salary for a typical Surgeon in the United States is $287,187."

 

http://swz.salary.com/salarywizard/layouth...HC07000026.html

 

Ikke rart sykehusopphold er ekstremt dyrt i USA.

Lenke til kommentar
Ikke rart sykehusopphold er ekstremt dyrt i USA.

 

Sykehus oppholdene i USA blir vel ikke dyre pga lønningene til de ansatte, men pga Amrikanerene er så kortsynte at de mener gratis sykehus er tilnærmet lik kommunisme. Michael More har en knall bra dokumentar om dette.

Den har jeg sett. Sykehustjenester er alt annet enn gratis i Norge, vi bare betaler for det gjennom skatter og avgifter.

 

Det jeg sikter til er at det koster helt vanvittig mye å være innlagt i USA om man ikke er forsikret. Er visstnok snakk om tusenvis av dollar i døgnet. Mulig den faktiske kostnaden er like høy eller høyere i Norge, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...