Gå til innhold

Mer Colin McRae-rally i 2009 (Multi)


Anbefalte innlegg

Synes Dirt var konge helt fra start til slutt

Og jeg hadde det til 360 med mitt ratt, helt syk opplevelse. Og 360en viste faen flott grafikk på det spillet, kunne vel lett måle seg mot high til pc, fordi det var ikke store forskjeller mellom high end pc i den tid og en 360...

 

Og kjørefysikken var jo helt konge, men uheldig for meg så hadde søskenbarnet ødelagte noe inni selve stearing wheelen så det var kansje et par millisekunder delay, men ødela ikke mye for min råkjøring ;)

 

Dette blir nok kjøpt med tiden det kommer, men da sliter jeg mer med valgene da jeg har 360, PS3 og Gamerpc :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, føler jeg har spilt det meste av bilspill. Alt fra Forza til Gran Turismo og Live for Speed. Som understreket i tidligere innlegg, med kjørefølelse mener (ihvertfall jeg) hva som fungerer i spillet, og gjør det morsomt å spille. Verken Dirt eller Grid er en simulator, men det har de heller aldri forsøkt å være.

Lenke til kommentar
Tja, føler jeg har spilt det meste av bilspill. Alt fra Forza til Gran Turismo og Live for Speed. Som understreket i tidligere innlegg, med kjørefølelse mener (ihvertfall jeg) hva som fungerer i spillet, og gjør det morsomt å spille. Verken Dirt eller Grid er en simulator, men det har de heller aldri forsøkt å være.

 

Man kan ha god kjørefølelse selv om det ikke er simulator. Colin McRae 4 hadde herlig kjørefølelse. Dirt var en fiasko.

Lenke til kommentar

Dirt og Grid er to av de peneste bilspillene som er gitt ut - men begge mangler kjørefølelsen totalt (og Grid er enda verre i så måte enn Dirt). Mulig det går greit å kjøre med keyboard, men med ratt og pedaler var det helt håpløst å få noe som helst følelse med hvordan bilen skulle oppføre seg.

 

Kan jo håpe at Dirt 2 blir noe bedre.

 

Codemasters har jo også fått lisensen til F1, så er spent på hva de klarer å få til der.

Lenke til kommentar
Tja, føler jeg har spilt det meste av bilspill. Alt fra Forza til Gran Turismo og Live for Speed. Som understreket i tidligere innlegg, med kjørefølelse mener (ihvertfall jeg) hva som fungerer i spillet, og gjør det morsomt å spille. Verken Dirt eller Grid er en simulator, men det har de heller aldri forsøkt å være.

 

Nei men fan av Colin McRae serien forventet seg noe adskillig bedre en hva som ble servert. Det var en bommert av dimensjoner hvis man ser på kjørefølelsen til 04 og tildels 05.

Lenke til kommentar
DIRT (og GRID) for den saks skyld er to genuine møkkaspill. Styring, bremser,lyd og kjørefølelse er heeeeelt på jordet. Merkelig at så mange liker dette spillet da det har så mange grove feil i seg. 1000 kroner kosta det meg å stole på at anmelderne mente dette var en krysning mellom arcade og simulasjon. Med simulasjon mente de at bilene hadde 4 hjul.

 

...

Enig, for ett forferdelig dårlig spill Dirt var! Skulle ønske noen lagde ett skikkelig rally spill igjen, ala Richard Burns Rally <3

Lenke til kommentar
Dirt og Grid er to av de peneste bilspillene som er gitt ut - men begge mangler kjørefølelsen totalt (og Grid er enda verre i så måte enn Dirt). Mulig det går greit å kjøre med keyboard, men med ratt og pedaler var det helt håpløst å få noe som helst følelse med hvordan bilen skulle oppføre seg.

 

Kan jo håpe at Dirt 2 blir noe bedre.

 

Codemasters har jo også fått lisensen til F1, så er spent på hva de klarer å få til der.

 

 

Hvis de gir ut F1 med samma spillmotoren er det veldig synd. Man tukler ikke med F1 ass, F1 skal være dritvanskelig.

 

DIRT (og GRID) for den saks skyld er to genuine møkkaspill. Styring, bremser,lyd og kjørefølelse er heeeeelt på jordet. Merkelig at så mange liker dette spillet da det har så mange grove feil i seg. 1000 kroner kosta det meg å stole på at anmelderne mente dette var en krysning mellom arcade og simulasjon. Med simulasjon mente de at bilene hadde 4 hjul.

 

...

Enig, for ett forferdelig dårlig spill Dirt var! Skulle ønske noen lagde ett skikkelig rally spill igjen, ala Richard Burns Rally <3

 

Richard Burns Rally er knallbra, men det er jo nesten en ren sim.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at DiRT var helt OK. Har spilt alle de andre utgavene på PC tidligere. Noe er spesielt med DiRT det skal sies. GRiD likte jeg ikke i det hele tatt. Er noe oversensitiv styring, gassing og bremsing. Det samme er det jo på DiRT. Men det var til tider veldig vanskelig å en måtte konsentrere veldig for å kunne holde et godt temp synes jeg.

Lenke til kommentar

Dirt 2 blir nok temmelig likt Dirt når det gjelder arcade spill. Dessverre synes jeg det er synd de ikke lager spillene litt mer realistiske, slik at de som vil ha realisme også kan ha glede av de spillene.

De kan legge inn om du ønsker å kjøre arcade mode eller realisme mode. Skulle ikke være vanskelig.

 

Husker da Race Driver (tror det var dette spillet de nevnte) var underveis, lovet codemaster at relismen skulle bli mye bedre enn noen gang. Live For Speed skulle være arcade spill i forhold til Race Driver sa codemaster, bullshit sa jeg. Og jeg fikk rett, det ble like mye arcade som før.

 

De kan lage grafiske gode spill, men realisme bør de ikke prøve seg på. De har aldri vært i nærheten av Live For Speed eller Grandprix Legends.

 

Jeg kommer nok til å prøve spillet, men om jeg kjøper det, er heller tvilsomt. Jeg vil ha realisme i bil spill.

Lenke til kommentar
Dirt 2 blir nok temmelig likt Dirt når det gjelder arcade spill. Dessverre synes jeg det er synd de ikke lager spillene litt mer realistiske, slik at de som vil ha realisme også kan ha glede av de spillene.

De kan legge inn om du ønsker å kjøre arcade mode eller realisme mode. Skulle ikke være vanskelig.

 

Husker da Race Driver (tror det var dette spillet de nevnte) var underveis, lovet codemaster at relismen skulle bli mye bedre enn noen gang. Live For Speed skulle være arcade spill i forhold til Race Driver sa codemaster, bullshit sa jeg. Og jeg fikk rett, det ble like mye arcade som før.

 

De kan lage grafiske gode spill, men realisme bør de ikke prøve seg på. De har aldri vært i nærheten av Live For Speed eller Grandprix Legends.

 

Jeg kommer nok til å prøve spillet, men om jeg kjøper det, er heller tvilsomt. Jeg vil ha realisme i bil spill.

 

 

Enig. Det skal være mulig å tilfredstille både actionelskerne og de som liker litt realisme.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...